Hallo, Graag even jullie ervaringen/meningen gevraagd In Juni ben ik van de trap gevallen en heb hierbij mijn enkel gebroken. Dit wist ik niet, hier ben ik een paar weken geleden pas achtergekomen.. Nu blijkt dus dat de breuk niet goed geheeld is en dat er een stuk bot (op wat kraakbeen na) los zit en uitsteekt. Nu moet ik dus geopereerd worden. Volgende week moet ik naar de anesthesist en nu werd mij gevraagd vast na te denken over algehele narcose of een ruggenprik.. Ik weet het niet, ik zie het allebei niet zitten maar denk dat mijn 'voorkeur' toch iets meer uit gaat naar de algehele narcose..
Heb met beide ervaring... Met een ruggeprik: je hoort alles wat er gebeurt...dus maar net te vraag of je er tegen kan Verder geen last gehad van een ruggeprik, 2x gehad en beide keren geen last gehad. Ook 1 x onder algehele narcose geweest en daar ben ik wel ziek van geweest. Veel overgegeven. Verder zijn er veel die van een ruggeprik wel zien zijn en van algehele narcose niet... Denk dat de belangrijkste vraag is, wil je bij biijven of niet?
Ik ben geopereerd aan mijn been en wilde eerst algehele narcose. Er werd mij een ruggeprik aangeraden omdat je daar na de tijd minder last van hebt. Wel kreeg ik een "roesje" zodat ik sliep en niets meekreeg van de operatie. Jaar later heb ik schroeven uit mijn been laten halen en toen weer ruggeprik met roesje gehad.
3x aan mijn enkel geopereerd met ruggenprik, dat doen ze liever dan algehele narcose.. je moet blijven tot je weer kan plassen.. je kan ook een pilletje vragen zodat je wat wazig word en de operatie niet bewust meemaakt.. Ruggenprik is beter voor je lijf, want alleen je onderlijf word verdoofd. algehele narcose kun je weken later nog moe van zijn
Mijn man is maandag geopereerd. Hij was mega nerveus en twijfelde erg. Heeft gekozen voor een ruggenprik (ook op mijn aandringen ivm kwaliteit van zijn zaad) en het is hem 1000% mee gevallen, zoals hij het zegt. En de zuster had gezegd dat ze nog nooit iemand had mee gemaakt die zo zenuwachtig was als hem. En je hebt er het minste last van achteraf zeggen ze
hoi hoi ik heb helaas ook ervaring met beide. 3 maal algeheel en 2 keer ruggeprik. Nooit last gehad van de algehele. De tweede keer ruggeprik had ik pech en werd er mis geprikt, voelde een schock door mijn hele lijf en heb hierna ook last gehad van lekkage van het ruggemerg vocht waardoor ik echt extreem veel hoofdpijn had, dit heeft zeker een week geduurt. succes met je keuze
Als je helemaal gezond bent is het om het even wat je kiest. Bij beiden heb je kans op wat bijwerkingen maar bij de een niet meer dan bij de ander. Bij een ruggeprik hoef je trouwens niet perse wakker te blijven, je kan gewoon een sedatie vragen hoor. Doe waar je jezelf het beste bij voelt. Niemand kan je van te voren vertellen of je ergens last van krijgt, dat weet je alleen door het te proberen helaas. Heb zelf narcose gehad waarbij ik nergens last van had, maar ook dat ik doodziek was erna. Bij de ruggeprik had ik een total spinal (te hoog blok) maar dat was te voorspellen omdat er het een en ander verschoven is in mn rug.
Ik ben een paar jaar geleden aan mijn voet geopereerd en toen kreeg ik plaatselijke verdoving. Vanaf mijn knie werd het verdoofd. Ik zou toch liever voor de algehele narcose kiezen. Hier helaas geen goede ervaringen met ruggenprik. Succes..
Met beide ervaring. Gezien het feit ik altijd doodziek word van een algehele narcose, zou ik voor een ruggenprik gaan!
Alleen ervaring met ruggeprik (3 keer keizersnede) en ben echt een mietje wat betreft bloed etc, maar vond het alle drie de keren erg meevallen.
Ervaring met beiden, maar zou altijd voor de ruggeprik kiezen. Ik werd erg ziek vd narcose en van de ruggeprik heb ik amper iets gemerkt
Ruggenprik is in principe veel minder belastend voor je lichaam. Je kunt er sedatie bij krijgen, daar kun je ook nog voor kiezen op het moment zelf. Persoonlijk beide nooit gehad, maar wel gewerkt op de ok. Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik altijd voor een ruggenprik gaan. Sedatie heb ik wel eens gehad bij andere onderzoeken en dat vind ik wel prettig. Behalve het gat in je geheugen geen last verder van gehad.
Ik heb met beide ervaringen. En ik zou zo weer voor de ruggenprik gaan. Ik ben 3 keer onder algehele narcose geweest en de eerste en derde keer was niet zo fijn. Duurde uuuuuuuuuuuuuuren voordat ik uit die slaap kwam en normaal kon functioneren. Ik wilde wel maar mijn ogen vielen gewoon telkens weer dicht. Nooit misselijk geweest (wel heel ff nadat ik naar wc was gelopen maar was ook zo weer weg) Ruggeprik was echt fijner
Ik weet niet wat ze precies gaan doen, maar mijn vader had hetzelfde met zijn pols, die hebben ze opnieuw moeten breken. Om dat niet te horen alleen al, zou ik narcose kiezen.
Ruggenprik! Is allemaal goed gedaan, nergens last van gehad. Ik had wel een, pilletje gekregen en het was net of ik drugs had gebruikt, ik kon er wel mee lachen! En ook die gevoelloze benen vond ik wel grappig
Ik heb ervaring met narcose, maar geen goede helaas ik was niet ingelicht dus dat werkte ook tegen. Ik zou plaatselijk verdooft worden. Dit kon niet en ter plekke op de ok is beslist voor narcose. Ik wist niet wat me overkwam ik was bang echt heel bang zo bang dat toen ik de narcose uit kwam de me vast hebben gelegd aan het bed omdat ik agressief eruit kwam. 2 uur later mocht ik naar huis maar viel elke keer om en in slaap. Dit heb ik verteld toen ik ging maar toch mocht ik gaan. En dit allemaal voor een operatie van 15 min. Ik ben die hele dag niet in mijn doen geweest echt heel suf en niet bij de tijd. Maar niet overgeven etc omdat ik ook niks gegeten had.
Heb Ook beiden ervaren. Ik wil nooit meer een ruggenprik, duurde een halve dag voordat het weer uitgewerkt was en heb maanden lang last gehad van tintelingen in mijn benen en lichte hoofdpijn.
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad, ruggenprik is beter zeggen ze maar het idee dat ik ook maar iets mee zou krijgen van wat ze met mijn enkel aan het doen zijn lijkt me vreselijk. Ze gaan er toch een stuk bot afbeitelen.. Daarom ligt op dit moment toch mijn voorkeur denk ik bij algehele narcose, gewoon lekker slapen en de evt. misselijkheid enzo maar voor lief nemen.
Hier slechte ervaring met ruggenprik, kreeg het ijskoud en had de hele tijd een soort kramp in mijn benen terwijl de anesthesist zei dat dit niet kon, heel beangstigend. Vorige week toevallig onder algehele narcose geweest, heerlijk was dat! De volgende dag was ik alweer vrolijk aan het winkelen, totaal geen last gehad verder. .