Hallo Ik heb strakjes om 2 uur een solicitatiegesprek nu weet ik niet of ik moet vertellen dat ik zwanger ben want de kans dat ik dan word aangenomen is natuurlijk heel klein wat zouden jullie doen? Groetjes Grummelke
Ik zou het wel vertellen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Anders voelen zij zich wellicht later opgelicht en gaan ze je dan 'er uit werken'. Dan kun je weet opnieuw beginnen met het zoeken van een baan. En ik zou er ook niet meteen vanuit gaan dat de kans heel klein is dat je wordt aangenomen als je het vertelt. Niet alle werkgevers zijn zo. En persoonlijk zou ik niet eens willen werken voor een werkgever die me niet wil omdat ik zwanger ben. Misschien voor mij makkelijk zeggen, maar ik moest zelf ook gaan solliciteren toen ik zwanger was (maar liefst 5 maanden zwanger) en ben toen gewoon aangenomen. Niet bij de eerste werkgever, heb wel wat meer moeite moeten doen dan normaal.
Ik zou het ook vertellen, zou me anders ontzettend schuldig voelen de hele tijd. Tenzij je het geld zo hard nodig hebt dat het niet anders kan? Er zijn genoeg werkgevers die ook zwangere vrouwen aannemen hoor.
ik heb vanmiddag om kwart over 3 ook een sollicitatie gesprek. en ik zit heel erg te twijfelen of ik wel of niet ga zeggen dat ik zwanger ben. ik ben nu 22w en 5d zwanger. maar ik sta bij heel veel uitzendburo's ingeschreven. die hebben niks voor mij. en dit is via die winkel zelf. dus wat adviseren jullie mij. we hebben het geld eigenlijk wel nodig!
ik heb het gewoon eerlijk verteld hij reageerde er gewoon normaal op maar denk tog dat het niets word helaas maandag zal hij me bellen en dan hoor ik het.
Ik heb het eerlijk verteld en ze waren heel aardig. Ik krijg ook alle medewerking voor wat betreft ziekenhuis bezoek. Ze waren blij dat ik er eerlijk over ben geweest. Ik zou er anders waarschijnlijk heel erg mee zitten als ik het niet direct had verteld. Je hebt een proeftijd en als ze er dan achter komen, moet je misschien direct weg. succes en laat even weten hoe het is gegaan! gr, Kaat
Lovelyengeltje, ik zou het maar wel vertellen. Je kunt het toch niet erg lang meer geheim houden, voor zover het nu nog niet te zien is. Als werkgever zou ik meer balen van een werkneemster die zulke belangrijke info niet geeft, dan van een zwangere werkneemster an sich.
ik moet ook opeens opzoek naar een neiuwe baan en twijfel ook of ik hetm oet vertellen, mijn buik is nog niet te zien...maja aan de andere kant hou ik ero ok niet van om het te verzwijgen, maar moet echt die baan hebben....denk idd met 2e gesprek het beste is !
Hoi meiden, Ben ook regelmatig aan het solliciteren (kan geen baan vinden) en krijg nogal vaak de vraag: denk je al aan kinderen? Kan het ze ook niet kwalijk nemen, woon al paar jaar samen en ben 28.. Wat kan ik het beste zeggen? Ben al 8 maand bezig met zwanger worden..
Die vraag stellen is "verboden"! Je kunt er een diplomatiek antwoord opgeven, bijv: "daarvoor zijn er twee mensen nodig" (en dan laat je in het midden of je bezig bent oid) Je kunt ook zeggen dat dit een vraag is die ze niet horen te stellen, maar dat komt vaak ook weer zo "hard" over. En daar komt bij: ze kunnen op hun vingers natellen dat vrouwen in de vruchtbare leeftijd ook ooit zwanger zouden kunnen worden
Hoi, Ik weet dat ze het eigenlijk niet mogen vragen, maar als ik dat dan zou zeggen, lijkt het me nogal duidelijk dat ik daar geen antwoord op wil geven, en dat het dus waarschijnlijk zo is dat ik idd aan kinderen denk.. Zou ik in elk geval wel denken als ik de werkgever was.. Snap je?
Dat mogen ze idd niet vragen en ik vind het ook onbeschoft als ze dat wel doen eerlijk gezegd. Als ze het toch doen zou ik iets zeggen in de trant van: 'dat soort zaken hou ik liever privé' of 'volgens mij is een sollicitatiegesprek niet de plek om dat soort zaken te bespreken'.
Mijleentje, je kan op die vraag inderdaad het beste antwoord geven dat dat een privé zaak is en dat dit niets te maken heeft met invullen van de functie.
hey hey, toen ik wist dat ik zwanger was ging ik ook solliciteren maar heb daar niets over gezegd, je bent het trouwens ook niet verplicht om het te vertellen he!? ik heb die baan wel gekregen en toen ik door me proeftijd heen was vroeg er een klant want werk in de thuiszorg of ik zwanger en heb daar ja op gezegd. deze klant heeft toen mijn werk gebeld en gezegd dat ik zwanger was. mijn werk reageerde daar echt goed op kon zelfs minder gaan werken als ik het niet meer zou trekken. maar goed mijn contract loopt tot 1 februari en ben 9 februari uitgerekend dus of ze mijn contract zullen verlengen weet ik niet.maar goed wij hadden het geld ook echt nodig dus dan maar iets verzwijgen voor best wil. groetjes
Ik heb volgende week ook een sollicitatiegesprek en voor mij heeft ontkennen echt geen zin meer haha. Ben dan 35 weken zwanger en kan moeilijk doen alsof ik wat teveel gegeten heb . Tja, het is precies de functie die bij mij past en het lijkt me echt helemaal super! Vind het alleen wel ontzettend spannend! Oh ja, over het vragen naar een kinderwens, dat vind ik echt niet netjes van een werkgever. Van niemand niet, omdat het een privézaak is en je niet weet of dit misschien wel heel pijnlijk is voor iemand. Een werkgever moet geen vrouwen aannemen als hij niet het risico wil lopen dat er iemand zwanger wordt! Gewoon aangeven dat je het belang van deze vraag niet ziet bij het solliciteren.
Ik ben op dit moment bezig gastouder te worden, ik vind het wel moeilijk om te vertellen dat ik zwanger ben als ik pas net ben begonnen. Vooral voor de ouders van de kinderen omdat de kinderen dan naar een andere opvang moeten en de ouders toch voor een gastouder kiezen voor de regelmaat en het vertrouwen. erg lastig en ik krijg ook niet doorbetaald als ik met zwangerschapsverlof ga