niet ziek kunnen melden

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Sweetlakecity, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Eigenlijk weet ik het.
    Ik moet er gewoon uit.
    Nu weer jankend achter de computer.
    Gewoonweg wakker en niet kunnen slapen.
    MAar ik kan me niet ziek melden.
    ik moet blijkbaar eerst harte feiten hebben of zien of er moet iets gebeuren ofzo.
    Ben ik nou de enige met dit gevoel? Gewoon doorgaan maar weten dat je niet slim bezig bent.
    Ja ik weet dat er een klein wondertje bij me is en daar kan ik wel van genieten maar ik trek het niet meer met dat werk.
    Gezeur van iedereen daar. Bah bah bah
    Die stress.
    Bang dat straks mijn jaarcontract niet wordt verlengt...
    Zucht.
    Ik ga maar weer proberen te slapen.

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hi, waarom kun je je niet ziek melden? Als jij je niet goed voelt en je hebt het gevoel je werk niet te kunnen doen dan mag je je gewoon ziek melden hoor! Je baas kan moeilijk zeggen dat het niet genoeg is, hij kan toch niet in je lichaam kijken en ik neem aan dat ie ook geen arts is!
    Anders misschien een keer overleggen met de arboarts of de huisarts (of de vk natuurlijk)?

Succes!

Groetjes Rosa

3. Sweetlakecity

ik heb de moed er niet voor.
    Ik denk morgen is alles beter.
    Ik weet het....dom dom dom.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Meis weet je dat ik ook zo een tijd heb gelopen?
    Heb zelfs nog 3 ochtenden geprobeerd maar t lukte niet.
    Ik zeg nu eerlijk ik heb nu helemaal geen harde buiken meer! Af en toe eentje maar niet meer die 6 op een dag die zeer deden!
    Ik voel me echt goed, mijn contract werd zoiezo niet meer verlengd.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Misschien helpt het dan om eerst eens met de ha of de vk te overleggen, dan heb je nl wat ruggesteun bij het ziekmelden.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    13 dec bint ik je vast

7. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Je gaat je gewoon ziek melden hoor, dit kan ook niet!

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb precies hetzelfde hoor. Ik zit sinds vorige week met rugklachten op me werk maar ik kan me maar niet ziekmelden.. heb dan een schuld gevoel. Ik weet ook niet waarom. ik ben om 3 uur in de nacht opgestaan met rugpijn en sliep pas weer om 6 uur en ik moest om 7 uur opstaan.. Ik heb me verslapen maar ben daarna toch naar werk gekomen.. Ik hoop dat het over gaat. Maar ik heb zoiets van als ik thuis zit doet het ook pijn.. En op werk zit ik ook gewoon...Ik heb maandag een afspraak bij de mensendieck dan gaan ze kijken wat we er aan kunnen doen.. pff.. hoop dat het snel over is

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ziek melden kan toch altijd? Gewoon doen, want het is niet goed om altijd maar door te gaan. Je kindje is het belangrijkste. En anders idd ff overleggen met HA of VK. Sterkte!

10. kate77

kate77 Lid

Nov 15, 2008
    82
    0
    0
    Een paar zware momenten tijdens je zwangerschap is vrij normaal, maar als je 's nachts zit te huilen dan is het gewoon even teveel! Neem contact op met je VK en vertel haar dat het je allemaal even teveel is. Als zij er niks voor voelt dat je je (gedeeltelijk) ziek meldt dan kan je altijd nog naar je huisarts gaan. En een gesprek met je leidinggevende is misschien ook geen slecht idee. Misschien stelt hij/zij wel voor dat je wat minder kan werken! Suc6!

11. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    @ Sweetlakecity ...
    Ik heb precies hetzelfde.

Wat voor werk doe je ?

Mensen kunnen allerlei goed advies geven en je weet het vaak zelf ook wel... Dat je goed voor jezelf moet zorgen en voor jezelf moet opkomen en zorgen voor je rust enzo... Maar ik ken het ook...
    Heb vreselijk veel stress op mijn werk en zou het me niet persoonlijk aan moeten trekken... maarja voel me wel verantwoordelijk voor mijn klanten enzo... Vooral als er escalaties zijn of dringende problemen.
    Kan moeilijk gewoon een dag de telefoon niet opnemen ofzoiets...

Heb het er al twee keer over gehad met mijn baas. Één keer met HRM en heel vaak met mijn vriend en mijn beste vriendin...
    Mijn baas en HRM kunnen er niet echt iets aan doen, omdat zij ook omkomen in het werk... Dus zeggen ze dat ik zelf maar prio's moet stellen enzo...

Mijn vriend en beste vriendin maken zich wel veel zorgen over me inmiddels... Kom bijna iedere dag huilend thuis en kan om allerlei dingen in tranen uitbarsten...

Voelt alsof mijn werk nooit meer afkomt en alsof ik het allemaal wèl zou moeten kunnen... Voelt alsof ik te kort schiet, terwijl ik eigenlijk beste wel weet dat ik vreselijk hard werk en dat ze dat op mijn werk ook heus wel zien... Vind het daarom ook moeilijk te accepteren dat ik nu beperkingen heb en een extra verantwoordelijkheid voor mijn kindje...

Stond vanmorgen ook weer heel emotioneel op...

Heb vannacht zelfs een nachtmerrie gehad over mijn werk dat niet af was... :(

Pfoe... En ik merk dat als ik de hele dag gezeten heb (Om documenten uit te werken aan de PC ofzo) dat ik moeite heb met opstaan (rug en bekken doen de eerste paar stappen dan erg veel pijn).
    Maarja, dat zien andere mensen niet aan mij. Mijn collega's zien alleen dat mijn buik erg groot is, maarja die voelen niet wat ik voel...
    Ben dan bang dat ze denken dat ik me aanstel enzo... Terwijl ik me daar helemaal niet mee bezig zou moeten houden... met wat anderen denken... Ik weet tenslotte zelf hoeveel last ik er van heb :(

En toch en toch en toch... Ik weet hoe het allemaal zou moeten, maar het lukt me nog niet om er echt iets aan te doen...
    Telkens weer dat schuldgevoel en die stem die zegt: niet zo flauw, je bent niet ziek... kom op !

Ik heb dan gelukkig geen jaarcontract, maar sinds dit jaar een vast contract... Kan me voorstellen dat het anders nog veel lastiger is hoor !

Sweetlakecity, ik kan alleen zeggen: ik voel oprecht met je mee... weet wat het is en wens je daarom ook heel veel succes en sterkte !
    Gebruik in ieder geval de momenten dat je thuis / vrij bent om wat bij te komen, dat scheelt ook al heel veel...

Stuur me anders een keer een PB, dan kunnen we wat ervaringen ofzo uitwisselen. Sterkte meid !

En inderdaad... al die mensen met goed advies hebben gelijk... we moeten beter voor onszelf opkomen en op tijd onze rust nemen...
    Hoe gaan we dat aanpakken ?

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik snap wel wat je bedoeld, als je je verantwoordelijk voelt is het moeilijk om dat van je af te zetten. Je moet alleen wel bedenken of je ook verantwoordelijk bent voor die dingen. Mensen (ik ook wel eens) hebben de neiging allerlei zaken naar zich toe te trekken om de controle te kunnen houden, maar dan ligt de verantwoording over die dingen eigenlijk ergens anders. De kunst is dus om te bepalen wat jouw taken en verantwoordelijkheden zijn en welke dingen je nu doet die eigenlijk niet bij jouw taken en verantwoordelijkheden horen. Die dingen kun je bij je leidinggevende neerleggen, want jij bent ook niet verantwoordelijk om er voor te zorgen dat ze op de goede plek terecht komen, dat is je leidinggevende!

Daarnaast is het ook nog tijdens je zwangerschap zo dat je moet kijken naar welke dingen je wel en niet meer kunt doen door lichamelijke beperkingen. Uiteraard is zwangerschap geen ziekte, maar je kunt er wel ziek van worden of je er ziek door voelen. En daar mag je best rekening mee houden. Dat doe je ook als je bijvoorbeeld griep hebt...

Heel veel succes!

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik leef echt helemaal met je mee. Echt balen dat je je zo rot voelt.
    Maar 1 ding moet je weten, er groeit een wondertje in je dat vele malen belangrijker is als dat rotwerk. ZIEKMELDEN ALS DE DONDER!

14. Sweetlakecity

hoi bedankt voor de atwoorden.
    Ik heb een homeopaat gevonden en die helpt mij nu mega goed. Ik voel me een stuk beter maar ben nu wel wat gerichter in me kop bezig.
    Eigenlijk hoorde ik nu al naar me werk te gaan maar ik heb gewoon gezegd dat ik later kom. Hoe laat? Geen idee, 1 uurtje 2 uurtjes later?
    Er is zo een behandeling een stuk last van me afgevallen.
    electro accupuncturist is ze. Werkt uitstekend bij mij!

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    *is zo blij voor je*

16. Sorry ging iets fout, moest een nieuw topic zijn.

Share This Page