Sollicitatie, aangeven dat je zwanger bent?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by leanne86, Aug 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leanne86

leanne86 Actief lid

Jul 12, 2014
    129
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal! Hoop idd ook dat ik tot me verlof daar kan werken

2. leanne86

leanne86 Actief lid

Jul 12, 2014
    129
    0
    0
    Ik kan 25 augustus gaan beginnen bij mijn nieuwe baan. Nu is het wel zo dat ik de eerste 6 maanden via het uitzendbureau werk. Dat houdt dus in dat elke dag mijn laatste dag kan zijn..

Ik weet nog steeds niet zo goed wanneer ik het moet vertellen. Ik denk dat ik het eerst aan het uitzendbureau moet vertellen?

Eigenlijk is het ook belachelijk dat je je als zwangere vrouw zo'n zorgen moet maken om je baan tegenwoordig..

3. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet zeggen hoor, misschien weet je het zelf nog niet eens dat je zwanger bent ;)
    Bovendien gaat het hier niet om een vaste aanstelling en heb je nog ongeveer een halfjaar om de functie normaal te vervullen, das best een tijd toch!

4. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, je bent aangenomen zie ik nu? Van harte :)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Bij een tijdelijk contract zou ik toch echt nog een week of 4 à 6 proberen te zwijgen (of zelfs tot het echt zichtbaar wordt). Niks verplicht je op 't moment om het te vertellen en tegelijk garandeert ook niks dat als je het vertelt ze je contract niet stopzetten.

Laat dus maar eerst zien wat je kan en dan kunnen ze als je 't vertelt nog zien wat ze doen ...

Ik ben overigens zelf twee keer een tijdelijk contract "voor maanden" (telkens met weekcontracten - maar wel telkens mogen horen dat het voor minimum 5 à 6 maand was) kwijt gespeeld door ziekte. Ik weet dus hoe snel je eruit kan liggen.

6. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    ik zit in het zelfde schuitje, heb nu een uitzendbaan en ik heb besloten om het niet te zeggen, heb maar een 3 maanden contract 0 uren. kan het geld nu goed gebruiken en je bent het pas verplicht om te zeggen als je 6 maanden zwanger bent.

7. leanne86

leanne86 Actief lid

Jul 12, 2014
    129
    0
    0
    Ja ik ga het voorlopig ook nog niet zeggen. Pas als ik het niet meer kan verbergen. Misschien niet helemaal netjes maar dat zijn een hoop werkgevers ook niet als ze weten dat je zwanger bent.

8. moeke1987

moeke1987 Lid

May 18, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal altijd eerlijk zijn, bij ons is er wel eens een zwangere collega aangenomen.
    Ik zou het niet fijn vinden als je het 3 weken later zou vertellen. Zou er een knik id vertrouwensband zitten.

9. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    heb het nu verteld maar over 2 weken contractverlenging. we zullen zien..

10. Mirannepan

Mirannepan Nieuw lid

Oct 2, 2014
    1
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem, ik zit nu een jaar zonder baan, ben nu 8 weken ongepland zwanger (mijn man is gesterilliseerd en nee, ik heb niet buitenshuis gegeten). Nu heb ik een gesprek gehad bij het uitzendbureau voor een superleuke job die ik zooo graag wil. Mijn gevoel zegt dat ik in ieder geval moet wachten tot ik de eerste echo heb gehad, deze is over een kleine week. Ik ben een zeer geschikt persoon zei de intercedent, ze gaan me zeker voorstellen. Ik denk dat ik wel vertel dat ik zwanger ben wanneer ik het tweede gesprek bij het bedrijf heb. Ik wil graag eerlijk zijn en niet het risico lopen dat men mij daarna met scheve gezichten gaat aankijken. Ik weet het eerlijkheid loont niet altijd, maar er zijn nog mensen die dat echt kunnen waarderen denk ik maar zo. En mochten ze mij om die reden niet willen aannemen, dan denk ik dat ik er toch niet wil werken.....maar ja.....ik wil die baan zo graag!! Wat is nu wijsheid?

11. leanne86

leanne86 Actief lid

Jul 12, 2014
    129
    0
    0
    Ik zou het persoonlijk nog niet zeggen. Eerlijkheid duurt het langst maar officieel hoef je het nu nog niet te zeggen. Als je deze baan graag wilt hebben zou ik er gewoon voor gaan! Het zou zonde zijn als ze je op voorhand al afwijzen. Helaas zijn werkgevers ook niet zo eerlijk... En als je het toch graag wilt zeggen doe het dan na die 12 weken, je zwangerschap is nu ook nog zo pril.
    Succes met wat je gaat doen!

12. abeltje1202

Sep 12, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben altijd van de eerlijkheid. Ik had een vast contract en kon ook al mooi aangeven bij mijn functioneringsgesprek dat ik zes weken zwanger was en hoe we dat gingen doen. Maar als je dat niet hebt en je inkomen heel hard nodig hebt en van jezelf weet dat je je stinkende best zult doen twijfel ik echt of je het moet zeggen. Het is niet alsof werkgevers zelf zo eerlijk zijn tegenover zwangere vrouwen. Terwijl dat toch echt iets is waar je niets aan kunt doen: vrouwen worden zwanger. En met alle tijdelijke contracten die er tegenwoordig zijn zou het eigenlijk betekenen dat je als vrouw moet accepteren dat je er een jaar uitlegt als je zwanger bent of wilt worden, dat willen we toch ook net als maatschappij?

13. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    niet vertellen, je bent ze het niet verplicht ze te vertellen, tot 3 weken voordat je met verlof gaat. dat kan ik ook niet aanraden want dan kunnen ze je ook niet 'helpen' maar met 9 weken zou ik het zeker nog niet vertellen.

14. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Helaas zelf ook meegemaakt bij vorige zwangerschap. Werkte toen als uitzendkracht en wat denk je heel toevallig hadden ze me niet meer nodig vanaf dat mijn verlof in ging. Varkers zijn het soms hoor.

Nu opnieuw zwanger en heb een half jaar contract dat 1 maart verloopt. Ik ga het vertellen als ik 12/13 weken ben en dan maar op hoop van zegen. Als ze me kwijt willen heb ik iig weer recht op WW gelukkig dus heb ik gelukkig nog een inkomen als dat gebeurt. Maar hoop het echt niet!

Share This Page