Hallo, Ik ben vanuit de ww naar de ziektewet gegaan ivm zwangerschapsgerelateerde klachten. Na een gesprek met de (uwv)arts is er bepaald dat ik een ziektewetuitkering krijg tot 6 weken voor mijn vermoedelijke bevallingsdatum. Ze gaf aan dat ik daarna een WAZO uitkering kan aanvragen. Echter op internet lees ik veel over werkgevers en wazouitkering, ik heb echter geen werkgever. Dus ik wil graag weten of ik hier recht op heb en hoelang. Klopt t dat ik dan hetzelfde krijg als mijn laatst verdiende dagloon? Mvg, Nurse89
Beste Nurse89, Je wilt weten hoe het zit met jouw recht op een zwangerschapsuitkering aangezien je geen werkgever hebt. Ook vanuit de WW of Ziektewet heb je recht op een zwangerschapsuitkering. De duur is 16 weken. De hoogte van je zwangerschapsuitkering is gelijk aan 100% van je Ziektewet dagloon. Denk er wel om dat je de zwangerschapsuitkering zelf moet aanvragen. Je kunt dit telefonisch doen 8 weken voor je uitgerekende datum Actuele informatie over je recht op zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare