Sollicitatie gehad: en nu?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Blokkertje, Feb 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blokkertje

Feb 19, 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een korte inleiding: Ik moet t/m juni 2 dagen in de week naar school en dan begin ik met afstuderen. Op dit moment ben ik 12 weken zwanger, dus ik ben in september uitgerekend.

Net een heel positief sollicitatiegesprek gehad voor een parttime baan t/m juni (2/3 dagen in de week) en ik kan daar ook mijn afstudeerscriptie doen. Maar ik heb tijdens het gesprek niet verteld dat ik zwanger ben, morgen heb ik de eerste echo en eind deze week hoor ik meer over de baan/afstudeeropdracht. Maar ik heb naar aanleiding van het gesprek wel echt het idee dat ik daar mag komen werken per direct.

Graag hoor ik even advies over hoe jullie het aan zouden pakken in deze situatie. Als ik einde van de week gebeld word, vertellen dat ik zwanger ben? Parttime werken is natuurlijk geen probleem de komende maanden (het is werk op een kantoor). Vanaf juni dan beginnen met mijn scriptie, maar ik kom dan net een beetje in de knoop eigenlijk met de bevalling want ik ga het niet redden om voor september klaar te zijn daarmee.

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Ik zou het eerst allemaal even afwachten en bij positief stage/baannieuws vertellen dat je zwanger bent.
    Qua stage/scriptie zou ik kijken of het mogelijk is om wellicht vanaf het begin zoveel mogelijk stage uren te maken (neem aan dat je een bepaald aantal uren moet maken) en proberen eerder met je scriptie beginnen zodat je hopelijk voor je bevalling klaar bent.

Dit uiteraard in overleg met school en stagebedrijf. Hopelijk kun je zo wat vooruit werken en hopelijk afronden voordat je hoogzwanger bent etc.

Succes!

3. Blokkertje

Feb 19, 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoef geen stage meer te lopen en zit dus officieel vanuit mijn studie niet vast aan een x aantal uren. Dat scheelt wel! Ik moet een opdrachtgever/bedrijf hebben waarvoor ik een onderzoek kan doen.

Hoogstwaarschijnlijk krijg ik a.s. donderdag al een telefoontje van ze of ze verder met me willen gaan.

Eigenlijk wil ik dan wel meteen van mijn zwangerschap vertellen, vind het namelijk niet fair om het voor me te houden. Ik moet het sowieso vertellen.. Doe ik het liever op tijd in plaats van dat ik 20 weken ben en het dan vertel. Met de kans dat ze dan misschien zeggen: "Ja, maar sorry daar hebben we niet zo'n zin in" en dan zit ik straks zonder afstudeeropdracht..

4. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Ik zou het wel vertellen, bijvoorbeeld a.s. donderdag. Want als je aan het werk gaat zouden ze ook wel zien dat je dikker wordt. Ik zou graag open kaart spelen, zodat je er ook rekening mee kunt houden binnen je scriptie.

5. Blokkertje

Feb 19, 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat dacht ik dus zelf ook inderdaad. Dan ga ik het gewoon eerlijk zeggen gelijk, als ze donderdag bellen en ze hebben positief nieuws. Open kaart spelen inderdaad is het beste en dan de keuze bij hun laten of ze er evengoed mee door willen..

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Je hoeft in principe pas een paar weken voor zwangerschapsverlof aan te geven dat je zwanger bent. Je bent nog niet zo ver in de zwangerschap, dus als het voor jou beter voelt, hoef je er niets van te zeggen.
    Ik ben zelf wel op zoek geweest naar werk tijdens de zwangerschap en ik ben 2 keer overduidelijk afgewezen omdat ik zwanger ben, terwijl dat eigenlijk niet mag. Bij 20 wkn zwangerschap had ik een vrij lastig sollicitatiegesprek, er waren veel twijfels bij de werkgever maar uiteindelijk ben ik wel aangenomen. Uit ervaring kan ik zeggen dat je zwangerschap echt als zwak punt wordt beschouwd.

Share This Page