sollicitatie gesprek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tascha, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sollicitatie gesprek, geef je toe dat je bezig bent met zwanger worden ja of nee.

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi meiden,

ik ben blij dat ik dit topic heb geplaats.
    ik was eerst bangdat het een beetje dom over zou komen maar er zijn natuurlijk nog veel meer vrouwen die hier mee te maken hebben.
    op mijn huidige baan weten ze het wel, maar helaas daar moet ik weg :cry: :cry:

nu maar hopen dat ik snel een andere baan vind.
    iedereen heel veel succes met het solliciteren.

liefs tascha

2. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    De meeste mensen kondigen pas bij 3 maand hun zwangerschap aan de buitenwereld aan, dan ben je meestal uit de gevarenzone van evt. miskraam.
    Je werkgever behoort ook tot deze groep en die hoeft het zeker niet voor die drie maand te weten.
    En als ze een vrouw aannemen, dan weten ze toch dat die zwanger kan raken?

Groetjes

Fiorentien

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

laatst in de krant een heel stuk hierover gelezen.

Dat je bezig bent met zwanger worden is je eigen zaak dat hoef je al helemaal niet te melden.
    Als je zwanger bent moet je het pas vertellen als je 7 maanden bent, alsof je het dan nog niet kunt zien.
    ;)
    Daarnaast is het verboden voor een werkgever om een dergelijke vraag te stellen tijdens een sollicitatie gesprek. Dan is hij strafbaar stond in dat stuk.

toevallig ben ik nu aan het solliciteren, een van mijn voorwaardes is dat ik een vast contract krijg aangezien ik nu een prima baan heb voor onbepaalde tijd. Ik heb niks gezegd tijdens mijn sollicitatie procedure. Dus die nieuwe werkgever kan vermoeden wat hij wil maar mijn voorwaarde is vrij logisch uit te leggen doordat ik gewoon zekerheid wil.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

gevonden op internet

U bent niet verplicht bij een sollicitatie te melden dat u zwanger bent. De potentiele werkgever heeft niet het recht ernaar te vragen. Mondelinge of schriftelijke vragen die direct of indirect verband houden met zwangerschap, bijvoorbeeld vragen over de laatste menstruatie, hoeft u niet te beantwoorden. Ook op vragen over gezinsuitbreiding hoeft u niet in te gaan. Worden deze vragen toch gesteld dan kunt u een klacht indienen doen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Deze zal dan uitspreken dat de vragensteller in strijd met de wet heeft gehandeld. U kunt vervolgens een de schadevergoeding claimen.

5. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ik zit dus nu met het zelfde dillema, Heb een vaste baan met een onbepaalde tijd contract maar heb het totaal niet meer naar mn zin. Heb mn HBO economoe diploma en werk nu op MBO niveau.
    Ik zie zulke leuke banen maar omdat wij echt nu een kind willen zit ik zo vast met mn gedachten.

Stel ik krijg een jaarcontract bij een andere werggever, ben na 3 maanden zwanger dan kunnen ze zo zeggen sorry je kan geen onbepaalde tijd contract krijgen want..bla bla bla

Aan de andere kant denk ik, blijf hier werken, ik verdien niet bar slecht voor een baan op MBO niveau en daarbij heb ik een super relaxe baan en nadat ik een kleine heb ga ik verder kijken. Maar dan zakt al mn kennis naar mijn gevoel weg. Ik wil wat met mn HBO diploma doen

Ik heb zulke gemengde gevoelens

6. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    @Sanna ik heb volgens mij bijna hetzelfde probleem als jou. Ik heb ook een HBO opleiding, maar doe werk op het niveau van MBO. Nu kan ik van functie veranderen op mijn werk en op HBO niveau gaan zitten, ga ik ook doen. Maar dan zou ik nog wel geruime tijd fulltime moeten werken. Als ik nu zwanger ben red ik dat dus niet. Maar ik wil ook wat met mijn HBO doen.

Voelt best wel of ik niet de hele waarheid vertel als ik niet zeg dat ik zwanger wil raken. Ze weten wel dat ik over een aantal jaar parttime wil gaan werken (welke werkgever niet die een jonge vrouw aanneemt), maar ze rekenen denk ik nog niet op nu. Voel me er dus best wel vervelend onder, maar ja... wat moet ik anders. Wie weet is het pas over een jaar raak en dan zit ik dus helemaal niet met dit probleem.

7. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ja dat denk ik dus ook he stel het duurt nog een jaar voordat ik zwanger ben ik kan dan makkelijk nu een andere baan nemen maar je weet het niet. En ik kan het me echt niet permiteren om mijn baan te verliezen omdat mn man via uitzendbureau werkt geen vastigheid heeft en ik dat nu dus wel heb. Zoveel gemengde gevoelens.
    Maar om het hele zwanger worden op de achtergrond te schuiven en nu aan mn carriere gaan werken wil ik niet en mijn man al helemaal niet. Hij is al 32 en ik 27 ik zou het zo mooi vinden om nu een kleine te krijgen. Maar ook wil ik wat met mijn diploma doen waar ik 4 jaar zo hard voor geploeterd heb.
    Ben bang dat als ik pas na een jaar of 2 een baan op HBO niveau zal zoeken dat ze dan zeggen hoe komt het dat je 4 jaar lang onder je niveau heb zitten werken? en dat al mn kennis is weggevaagd

moeilijk moeilijk

Deel Deze Pagina