WIe heeft er ook een kortharige teckel, een reu? Die van ons is nu een half jaar oud, redelijk snel zindelijk gekregen. Doet zijn behoefte netjes in de tuin of tijdens het wandelen. Maar sinds gister is het anders, Ik vond een plas binnen, terwijl de achterdeur openstond, en hij dus gewoon naar buiten had kunnen gaan. Dit vond ik al vreemd, en zijn speeltouw lag er in, vindt ik ook vreemd. Vanmorgen zijn we net terug van het wandelen, meneer heeft zijn grote behoefte gedaan. Sta ik mijn brood te smeren, poept hij zomaar binnen. Normaal geeft hij aan als hij moet, gaat hij voor de deur staan, en krabt er met zijn poot tegenaan, of jankt. Nu niks.. Wat is dit toch? Heeft iemand een idee. Wat me de laatste tijd ook is opgevallen, eerst deed hij 1 keer zijn grote behoefte, nu doet hij het in 2 á 3 keer. Is dit normaal, of is hij iets aan het uittesten? Wie kan me helpen. Bedankt alvast
Ik denk dat hij aan het puberen is geslagen. En dan zal je bij hem weer even de "riemen" aan moeten halen en weer even heel consequent moeten zijn. Precies zoals je deed om hem zindelijk te krijgen. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid sneller gaan als het zindelijk worden. Maar verwacht wel een aantal "streken" nu (en niet alleen met zindelijkheid )
Ik heb twee ruwhaar teckels reu. Ik weet niet of dit puberen is van je hond. Een hond doet nl. echt niet graag zijn behoefte in huis. Ben je soms overgegaan op ander voer/ander voerschema? Dat heeft natuurlijk ook invloed op de ontlasting. Teckels moet je sowieso strak houden omdat ze erg eigenwijs zijn (dat maakt ze ook zo geweldig leuk!). Ik zou proberen om 'm wat vaker uit te laten en 'm de hemel in te prijzen als íe z'n behoefte buiten doet. Pim
Kan puberen zijn of gewoon een terugval (en misschien inderdaad ander eten of andere hoeveelheden?). Ik zou weer een stap terug doen in de zindelijkheidstraining, dan heb je het waarschijnlijk snel weer opgelost.
precies hetzelfde voer als anders, en ook op dezelfde tijden. zal dan wel de pubertijd zijn, ik stond er ook bij toen hij het deed.
onze langharige teckel reu heeft het ook een tijdje gedaan... Ook toen ik zwanger was... Volgens de dierenarts was het een schreeuw om aandacht... Het kan best zijn dat jouw teckie merkt dat hij zijn aandacht nu moet delen. Bij ons is het begonnen toen mijn hubbie en ik de kinderkamer gingen inrichten enzo...
Tis idd aandacht vragen. Hij is zn grenzen aan het verleggen, dus idd maar 1 oplossing... banden aantrekken en weer ff laten weten wie de baas van de roedel is. Suc6!
puberen en is er misschien een loopse teef in de buurt?? mijn toy poedel was tot 6 mnd keurig zindelijk, daarna begon het ineens inhuis te plassen, voorde zekerheid laten testen op blaas ontsteking, hij was al klein pupje mischandeld (10wk ik kreeg hem met 12wk) misschien een terug val. dus extra prijzen extra vaak uit geweest en toch, op denduur ook in huis poepen, ik had nog een reu, bijna een jaar ouder(domint) maar ik kon tussen hun geen teken vinden van dominantie strijd, ze vochten nooit gromden nooit, aten en eten uit 1 voerbak soms tegelijk ik showde veel met hem, maar na de puppenwissel van zijn gebit kwamen we 2 ondertandjes te kort (zitten 4 grotere inpl van 6 kleine) dus toch maar zitten denkenn om hem te laten castreren eerst op aanraden vriendin gemisch laten castreren, en wat een wonder hij plaste niet meer in huis, dezelfde week was het snip snip. nu plast hij nooit meer in huis, oke laatst weer een paar keer maar dat had mijn mijn ziekte situatie te maken, hij voelde zich de baas over mij, maar meneer weet nu zijn plek weer en het is over
Sterkte. Hier iemand die bewondering heeft voor mensen met teckels. Mijn ouders hadden er vroeger eentje..... eigenwijs viel bij hem in het niet, hahahahaa. Luisteren ook maar naar één iemand in de familie. Maar goed, nogmaals stekte.
tja tis een goeie manier om aandacht te krijgen he en daar zijn de worstebeesten dol op. heb zelf een langhaardwerg van 9 jaar en onze oudste was een korthaarstandaard (overleden in 2005) onze langhaar heeft dit ook gedaan in m'n zwangerschap, volgens mij omdat ie merkte dat er wat ging veranderen, nieuwe spulletjes boven in 1 vd slaapkamers en meneer slaapt boven (heeft een eigen kamertje ), box in de woonkamer en noem maar op. ben toen gewoon wat vaker met hem uitgegaan (ipv 2x per dag 3x per dag) en toen de baby er eenmaal was was het ook over. hij heeft trouwens ook nooit aan de babyspullen gezeten en nog steeds niet. alles waar zoonlief mee smijt laat ie rustig liggen, het zijn echt hele dikke maatjes geworden. Heeeeeel af en toe vind ik trouwens nog een plasje beneden maar dan heb ik gewoon te lang gewacht met uitlaten
Mijn (langharige)teckel heeft dit ook gehad toen hij 7mnd was,die ging toen wij een huis vol visite hadden gewoon midden in de kamer zitten poepen!!! Hij heeft een paar keer van die fratsen gehad maar daarna niet meer,ja hij heeft nog wel gekke fratsen maar het is niet voor niks een teckel! Denk dat het de pubertijd is en aandachtvragen.Zou er dan ook niet op reageren,zet em gewoon buiten als je het ziet en verder negeren.