ach eerlijk zijn is altijd het beste. Ik ben beschuldigd van diefstal en heb toen uiteindelijk zelf een beeindigingsovereenkomst getekend omdat ik daar niet meer wilde werken. Ze hadden geen bewijs en ik had niets gedaan dus ze wilde me gewoon weer aan het werk laten gaan in 1e instantie. Dit pikte ik niet, toen beeindigingsovereenkomst getekend. Dit ook gewoon verteld in mn sollicitatie, ik had niets te verbergen. Beter dan als ze navraag gaan doen en de andere kant van het verhaal aanhoren toch? Gewoon de waarheid vertellen als je denkt dat je niets te verbergen hebt en het goed aankan nu, dan kun je ook gewoon eerlijk zijn als je het toch niet aan blijkt te kunnen want dan weten ze ervan.
Ik zou het wat meer uitdiepen, want als iemand bij mij aan zou komen met alleen dat verhaaltje, zou ik echt denken van: jeetje, daar raak je een baan voor kwijt? Dat moet wel heftig geweest zijn dan, en dan heb je echt niet lekker in je vel gezeten. Met andere woorden: je oppervlakkige verhaal zou een totaal eigen leven gaan leiden. Houd het bij de feiten: het overlijden van je vader heeft een aantal oude problemen/angsten getriggerd. Je merkte dat je niet meer functioneerde, bent hulp gaan zoeken en inmiddels heb je je problemen overwonnen en merk je dat je dus ook veel beter functioneert dan ooit te voren. Bij doorvragen aangeven dat je het prima vindt om daar ooit nog eens wat meer over te vertellen, maar dat je dat graag doet als je hier een tijdje werkt en de persoonlijke relatie er ook naar is om persoonlijke dingen te delen.... Dat zou ik als werkgever prettig vinden om te horen, en aangezien het in jouw geval ook echt waar is, zou ik denken dat je juist met dit verhaal prima aan kunt komen. Uiteraard zijn er altijd hier en daar werkgevers die je dan juist niet willen hebben, (stom! iemand die aan zichzelf gewerkt heeft en daar beter uitgekomen is, moet je juist willen hebben!), maar volgens mij moet je voor dat soort bazen helemaal niet willen werken..... Succes!