dochter uit kinderstoel gevallen waar moet ik op letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door wensdroom, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik had mijn dochter 15,5 maand in de kinderstoel zitten en vast met het tuigje. ze probeert nl steeds la te gaan staan in de kinderstoel en ook klimmen en klauteren dat is echt een hobby van haar.

ik zat ook aan tafel maar een paar meter van haar vandaan. ze dronk haar flesje en at haar broodje.

ze gooit haar flesje voor de zoveelste keer op de grond en ik heb het niet gelijk op geraapt dik dacht je wacht maar even.

ineens gaat ze staan en voor ik er erg in had was ze zo uit het tuigje (wat nog dicht zit) en klimt ze half over de kinderstoel heen en valt op de rug op de grond. Ik schrok me rot , ze zetten het wel gelijk op een krijsen..

haar op gepakt en getroost en even later waren de tranen la weer weg en is ze weer ronduit aan het kletsen..

ze ligt nu op bed maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

pff ben me rot geschrokken maar het lijkt nu alsof het wel mee viel maar toch..

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt dus advies heb ik daarin niet..
    Wat ik je wel wil meegeven is dat je ze nooit zelf moet optillen! Laat haar altijd naar jou toe komen.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Misschien even de huisarts bellen voor advies.

Soms krijg je een wekadvies mee. Dat ze meteen begon te huilen is trouwens een goed teken. Ik denk dus dat het wel meevalt maar ik ben geen dokter. Ik zou voor de zekerheid even bellen.

Wel apart trouwens dat ze met tuigje en al uit de stoel kan klimmen/vallen. Dit moet niet mogelijk zijn, misschien volgende keer de riempjes strakker doen?

Sterkte in ieder geval!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je voor je tip , heb daar op dat moment niet aan gedacht en zo snel mogelijk bij me genomen en getroost , maar zal het onthouden

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    riempjes zitten op het strakst dus dat gaat niet.. ze is maar een klein fijn meisje

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dan is de stoel voor haar nog te groot ben ik bang of je moet een ander merk proberen.

Heb je toevallig de stokke met stokke tuigje?
    Die vond ik namelijk ook erg ruim. Ik heb daarom een universele in de stokke. voor 3,95 bij de babydump.

7. Jut en jul

22 aug 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mijne is pas van de trap gevallen, dus kan je wel wat advies geven.

Ten eerste idd altijd zelf laten opstaan en naar je toekomen.
    Is ze niet bewusteloos geweest, gelijk gaan huilen?

Opletten dat ze niet suf wordt, niet gaat overgeven en alert blijft....

Sterkte!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat eerste is dus niet gebeurt haar zelf laten opstaan en naar me toe komen ze is niet bewusteloos geweest en ging gelijk huilen.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Zolang ze niet hard op haar hoofd is gevallen zal het wel meevallen hoor.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Opletten op overgeven, misselijkheid, alertheid etc.

Kindjes zijn gelukkig nog heel flexibel, mijn broertje is toen hij 2 was van de trap gestuiterd, hoofd eerst, belandde op zijn rug. Gelukkig was er niets aan de hand.

11. Jut en jul

22 aug 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast fijn dat ze gelijk ging huilen, goed teken! Dan alleen opletten op suf en niet alert zijn en stel dat ze gaat kokken of echt overgeven, dan gelijk huisarts bellen.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    we hebben de Tiamo kinderstoel

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    bedankt, ik lees ook wat over evt. wekadvies om de hoeveel uur moet je dan wekken? ze slaapt nu maar heeft na het vallen nog even gespeeld en gelopen en dat leek niet anders dan normaal

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als het deze stoel is met dit tuigje dan snap ik wel dat ze eruit kan komen, die gaat namelijk alleen over de beentjes en buik.

Ik heb deze gebruikt in combinatie met een stoelverkleiner.
    Babsana Veiligheidstuigje Grijs | Veiligheidstuigje | Baby-Dump

Voor een juist wekadvies kun je het beste even de HA bellen. Deze kan inschatten of het 1. nodig is, en 2. hoe vaak.

Bijgevoegde bestanden:

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    is wel deze maar er zit wel een hele tuigje bij om de armpjes ( schouders) en buik en beentjes .

Deel Deze Pagina