Ow ik vrees dat ik negatief ben maar ik heb al ik weet niet hoeveel open sollicitaties en ook gewone sollicitaties gedaan maar niks, nopes nade.. Zit al vanaf mei thuis.. Errug frustrerend kan ik je vertellen..
Hey meis, ik zou voor je op een vacature een brief stuurt al even bellen naar het bedrijf, dan hebben ze al even contact met je gehad, dat kan al heel snel het verschil maken. Als je de brief hebt gestuurd dan na 2 dagen bellen om te vragen of ze de brief ontvangen hebben. en verder lijkt me dat er in de zorg genoeg te vinden moet zijn, de meeste zorgaanbieders werven tegenwoordig hun personeel via uitzendbureau's dus ik zou zeker je overal inschrijven. De vriendin van mijn vader heeft al snel op deze manier iets gevonden.
En inschrijven bij een uitzendbureau doe je niet alleen online. Bel ze op, maak een afspraak, stuur je cv en print op de dag zelf vacatures uit waar jij voorgesteld zou willen worden. De eerste dagen/weken hierna bel je de vacatures na welke jou interessant lijken. Die eerste indruk bij een uitzendbureau is belangrijk of ze moeite voor je willen doen.
Ben al met al een aantal keer gebeld naar aanleiding van dat ik in het systeem stond (wist ik zelf toen niet eens!) of op basis van mijn CV op nationale vacaturebank. Eén keer is daar een baan uit voort gekomen.
Ik sta al bij verschillende uitzendbureau's ingeschreven. Het bellen heb ik vaker gehoord, ben er niet zo van, maar ik moet mij hier toch overheen zetten. Ik ken meerdere in mijn omgeving die nu al langer dan een half jaar thuiszitten. Het is zeer frustrerend.
Toen ik afgestudeerd was (2005) heb ik 73 sollicitatiebrieven verstuurd met als resultaat: 1 sollicitatiegesprek (maar afgewezen) en 1 keer na een paar maanden gebeld, maar zonder resultaat. Uiteindelijk werk gevonden via een uitzendbureau, wel onder m'n niveau maar via die baan heel goed betaalde baan elders gekregen. Helaas waren m'n collega's daar verschrikkelijk. Hierop open sollicitatie gestuurd naar de instelling waar ik nu werk, binnen een paar weken had ik m'n huidige baan en weer een paar weken later werd m'n contract uitgebreid van 27 uur naar 36 uur. En omdat m'n vorige baan zo goed verdiende, kreeg ik het voor elkaar 5 periodieken hoger te beginnen dan ze in eerste instantie aanboden. Maar ja, dit is wel 5 jaar geleden, nu zal het veel lastiger zijn.