Waaah ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Sinds 2009 ben ik zelfstandig aan het werk geweest als gastouder, nu heb ik voor het eerst in járen een gesprek. Het is een baan op de klantenservice van een zorgverzekering. Nu willen ze dat je in een minuut wat over jezelf vertelt. Een soort elevator pitch, maar waarbij je niet alleen over je cv praat. Mezelf verkopen is toevallig iets waar ik heel slecht in ben. Dus als iemand tips of leuke ideeën heeft: heel graag! Ik heb nu nog niks op papier, maar daar wil ik vanavond even voor gaan zitten. Ik had niet gedacht dat ik het zo spannend zou vinden!
Ooooh spannend!! Heel wat anders ook! Je kan kort iets over je opleiding en andere werk vertellen en waarom je nu dit wilt gaan doen. Waarom jij denkt dat je geschikt bent, hoe je denkt dat t werk eruit ziet, zo laat je zien dat je weet waarnaar je solliciteerd... Zoiets? Lijkt me indd doodeng!! Zet m op 😊
Vertel positieve maar ook negatieve dingen over jezelf hoe stom ook maar vaak siert het je als je dat doet ( ze vragen er vaak zelf om als je het niet verteld )
Tnx! Ja wilde het over de kant gooien dat ik anderen helpen heel belangrijk vind, mijn steentje bijdragen. Dat ik het mooie aan onderwijs vindt dat je kinderen kunt helpen met hun algemene ontwikkeling (heb de pabo gedaan) en dat de zorg ook een belangrijke hoeksteen van de maatschappij is waarbij je mensen kunt helpen. En het is een grote trainingsgroep. Het fijne daarvan is dat je je kunt optrekken aan anderen maar ook je mede-cursisten kunt helpen en dat je van elkaar kunt leren. Verder nog even heel hard nadenken. Ik ga niet allemaal negatieve dingen opnoemen. Het is maar een minuutje.
Vertel gewoon waarom jij zo'n ontzettend leuk mens en collega bent 😀 je opleiding enzo kennen ze al uit je cv, daar voldoe je dus blijkbaar al aan, nu gaat het er om dat JIJ als mens ook past. In een elevator pitch zou ik echt geen negatieve dingen gaan zeggen, dat doet en verkoper van een wasmachine toch ook niet In dit geval iets als : - Belangrijk om elkaar te helpen - Blij als je iemand hebt kunnen helpen - sociaal, behulpzaam etc
Ik zou eens kijken of je kan vinden wat de bedrijfswaarden zijn en dat mixen met persoonlijke eigenschappen van jezelf.
Gezien je woonplaats weet ik denk ik welke zorgverzekeraar! De bedrijfswaarden zijn via Google terug te vinden Succes!
Yes Enige tip die ik je nog kan geven, wees jezelf. En benoem ergens de bedrijfswaarden, maar geef je eigen draai er aan als je persoonlijke eigenschappen benoemt. Lol, lef en passie
Maak een kijkdoos over jezelf. Redelijk formaat, kleurenplaatkes, dingen die veel voor je betekenen (bijv strand en schelpen of bos en blaadjes, een schildersezel.....etc). Hobby's, werkervaring, woonsituatie, waarden (passend bij het bedrijf).... Jezelf in 1 minuut
Oh nee, dat ga ik echt niet doen Als ik nou solliciteerde op een vacature als kleuterjuf, dan was dat wel leuk ja.