Wie heeft DÉ tip voor mij. Zoals de titel al zegt, als ik mijn dekbedovertrek (2-persoons) in de droger gooi dan zit alles helemaal in elkaar gedraaid en is binnenin alls nog klam. Heel erg irritant!!! Heb hier eens een tip gelezen om wasknijpers op de flap te doen zodat het niet de kans krijgt om in elkaar te draaien, maar ik had aan het eind van de droogtijd meer halve dan hele wasknijpers aan de rand. Van een heleboel was één zo'n helf af gevallen en dan moet je dat ijzertje van je hoes af zien te halen. Dus dat hielp van de ene ergenis in de andere. Wie heeft er wel een goede tip??? Op een droogrekje wil hier niet, daar is dat ding veel te groot voor!
Wij hebben ook een groot dekbed overtrek, lits jumeaux, en ik doe deze om dezelfde reden nooit in de droger. Of hij moet er echt heel lang in voordat hij echt goed droog is. In de zomer doe ik hem aan de droogmolen buiten. Maar in de winter gaat hij over ons droogrek heen. Wij hebben zo'n droogrek:
je kunt hem ook zigzaggend op zo´n deurrekje hangen, of gewoon over de deur hangen (doe ik zelf want heb geen droger).
Hier hangt het ervan af in de winter. Soms het droogrekje (zoals dat van consider) ofwel de droger. Hangt wat van de hoeveelheid was af die ik heb op dat moment. Als ik de droger neem, doe ik steeds het dekbedovertrek en het onderlaken + kussenslopen apart in de droger. Heb alleen het 'probleem' dat het dekbedovertrek soms links getrokken is na het drogen. Voor de rest werkt dit ook prima. Is ook goed droog op deze manier.
Ik doe het overtrek en onderlakens apart in de droger. Scheelt mij een ergenisje en mijn man geeft mij altijd de schuld dat alle spullen in de droger in dat ding komen.
oooooh zooo herkenbaar!!!! Op de helft van het programma zet ik m altijd open haal ik het los en laat ik m verder gaan daarna....dan heb ik er geen last meer van eigenlijk....maar als ik heteen keer vergeet is het altijd pret
Ik vouw dekbedovertrekken altijd op voordat ik ze in de droger doe. Werkt hier (op enkele uitzonderingen na natuurlijk) uitstekend. Geen grote knoedels was, verpakt in dekbedovertrek, meer...
Ik haat drogers!! IK heb een combi, maar gebruik de droogfunctie dus nooit vanwege dat verfrommelen van mijn wasgoed. Anyway, ik heb mijn washok op zolder en heb een wasrekje zoals die ene die hier eerder is getoond, in het washok staan en ik heb een wasrekje in het trapgat hangen voor de lange dingen, zeg maar. Mijn dekbedovertrek hang ik daar altijd op en dat gaat prima!
ik doe er altijd haarelastieken om de openkant van het dekbed zodat er niets in kan met het wassen alleen in de droger werkt dit niet omdat dat gedeelte niet droog word, doe ze wel altijd apart in de droger en dat werkt 9van de10 keer wel.
Niet alle berichtjes gelezen, maar ik hang hem hier ook gewoon over de deur. tja, het ziet er misschien niet geweldig uit, maar na een dag is die droog en mik ik hem in de kast!
Dat heb ik ook altijd in de wasmachine dat alles door elkaar zit. Dan zitten de kussenslopen in de hoes. Geen idee hoe dat toch altijd kan! Ik denk dat er weinig aan te doen is. Uit elkaar halen zou ik zeggen...
Erg herkenbaar idd ! Wij hebben hier ook 'last' van. Dus tja wanneer het uit de wasmachine komt halen we het uit elkaar, en dan als het in de droger zit dan maken we de droger af en toe open om alles weer uit elkaar te halen, maar vind het eigenlijk niet eens zo heel vervelend om te doen. Over een rekje hangen of over een deur oid is voor ons geen optie, dan word het niet zo lekker zacht als in de droger, !
Ik heb alleen nog maar dekbedovertrekken van de IKEA, en daar zitten drukkers op aan de onderkant, dus die doe ik altijd dicht voor in de wasmachine en droger. Tegenwoordig had ik mijn dekbedovertrek vaker op, want dan komen er minder kreukels in. Ik doe zo'n 'deurwasrek' over de railing van de zolder, en dan hang ik daar zigzaggend mijn dekbedovertrek aan zodat het hangt in het trappengat.
Ik hang hem over de deur heen. zorg er altijd voor dat ik dat doe als ik zekker weet dat er niemand boven komt. en zo droog. (nog gratis ook) en je hoeft hem dan niet meer te strijken
In de zomer hang ik ze buiten, in de winter gaan ze wel in de droger, maar krijg niet zo'n rommeletje hoor...
Ik hang mijn dekbedovertrekken bij slecht weer in de douche. Ik schuif dan het gordijn helemaal aan de kant en hang het over de balk van het gordijn. Ik heb nu geen droger, maar bij mijn ex-vriend had ik die wel en had ook altijd dat probleem. Vouwen hielp bij mij niet.
betse dames, wat voor mij de oplossing is , is als het overtrek uit de wasmachine komt, een losse knoop erin leggen. tegen de tijd dat de droger klaar is is tie vanzelf los gegaan ,superdroog en dr zit niks in werkt bij mij al 4 jaar goed(ik woon gelijkvloers ,heb dus geen zolder oid om op te hangen) groetjes cat