welke datum bepalend voor zw uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kimberlie1977, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberlie1977

kimberlie1977 Nieuw lid

16 feb 2007
    3
    0
    0
    Ik heb op 12 december een ziekmelding gedaan in verband met zwangerschap.

door drukte en feestdagen ben ik uiteindelijk op 6 februari bij de arts geweest van het uwv en zij heeft verklaard dat ik inderdaad ziek ben door de zwangerschap en dat mijn ww gaat stoppen en dat ik een
    ziektewetuitkering krijg.

zij wist echter niet of deze nu vanaf 12 december ingaat of vanaf de datum van keuring.

Kunt u mij dit vertellen?

En wordt mijn ww met deze weken verlengd of maakt dat niets uit?

alvast bedankt.

Kim

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kim,

Je wilt weten per wanneer je Ziektewet-uitkering ingaat en of de WW verlengd wordt met de weken waarin je ziek bent.

Wanneer je jezelf ziek meldt tijdens WW loopt je WW-uitkering nog dertien weken door. Ook als je jezelf ziek meldt ten gevolge van je zwangerschap. Het maakt dus niet uit om welke reden je jezelf ziek meldt. Vindt de verzekeringsarts ook dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap? Dan heb je recht op 100% van het dagloon tijdens je Ziektewet-uitkering.

Omdat de WW geen 100% kan betalen van het dagloon stopt de betaling van je WW-uitkering wel per ingang van je eerste ziektedag. Je bent maximaal dertien weken van je WW-uitkering kwijt (of het aantal weken tot ingang van je zwangerschapsverlof als dit korter duurt dan dertien weken na je eerste ziektedag). Ook kan je WW-uitkering natuurlijk eerder eindigen vanwege de maximale duur van je WW-uitkering. Ben je hersteld ná deze dertien weken? En wil je jouw WW-uitkering weer aanvragen? Dan wordt de maximale duur van je WW-uitkering verlengd met de weken die je ziek was ná deze dertien weken.

Ik heb geen inzage in je dossier. Ik kan daarom niet zien per wanneer je Ziektewet-uitkering in is gegaan. Ik adviseer je daarom contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294) om dit na te vragen. Wil je dat ik dit voor je nakijk? Stuur dan je telefoonnummer in een privé-bericht. Ik of een van mijn collega’s zal dan contact met je opnemen.

Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina