Sollicitatiebrief leerling bbl verzorgende ig

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik wil graag weer een opleiding gaan volgen. Via internet ben ik aan een zorginstelling gekomen die nog plaatsen heeft. Alleen moet ik nu een sollicitatiebrief sturen en daaruit word gekeken of je geselecteerd word. Ik was altijd wel goed om een gewone sollicitatie te schrijven voor bv een winkel. Maar nu voelt het alsof mijn hele toekomst er vanaf hangt en klap ik dicht en weet ik het even niet meer. Er staan wel een paar punten wat je erin moet vermelden. Bedenk dus goed wat jij in je sollicitatiebrief wilt zetten. Beantwoord in je motivatie minimaal de volgende vragen: Wat spreekt je aan in deze organisatie? Wat lijkt je leuk aan deze doelgroep? Waarom solliciteer je op dit opleidingsniveau en deze opleidingsvorm?

Wie wil mij op gang helpen?

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik lees even mee als je het goed vind, want ik zit met hetzelfde probleem hihi.....

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik weet even niet hoe ik moet beginnen, misschien is dit iets,

Geachte mevrouw,

Waarom willen werken in de zorg? Is een gedacht wat mij in het verleden veel heeft bezig gehouden. Daardoor ben ik de opleiding gaan volgen tot helpende zorg/welzijn. Na deze opleiding te hebben gedaan wist ik het zeker, mijn hart ligt in de zorg. Daarom zou ik weer een opleiding willen volgen, nadenkend over welke opleiding en de manier van leren bij mijn past. Uiteindelijk ben ik gekomen voor de functie verzorgende ig (bbl).

Ervaring met dit beroep heb ik opgedaan tijden mijn 2 jaar durige opleiding helpende zorg/welzijn. Het heeft mij laten zien, hoe kwetsbaar en afhankelijk een persoon kan zijn.
    Het gevoel wat je krijgt, de voldoening is geweldig. Het stimuleert je om meer te willen doen voor de mede mens. Als je ziet dat ze om de kleinste dingen al zo dankbaar zijn, dat gevoel is overweldigend.
    Het zijn soms maar de kleine dingen die een mens kan veranderen. Dat gevoel heb ik bij verzorging.

Natuurlijk is het naast zwaar werk ook een verantwoordelijk beroep, en zijn de werktijden afwisselend. Ik houd van afwisseling en ondanks dat het zwaar werk is steek ik liever mijn handen uit de mouwen, dan dat ik uren niks te doen zou hebben.

Ik zal veel moeten leren, maar ik ben leergierig en geef niet snel op!

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om een en ander toe komen lichten in een gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik doe zelf de opleiding Verzorgende IG nu, en lees je bent al Helpende? dit goed vermelden in de brief! en ook je werkervaring als helpende er in zetten, geeft je echt pluspunten. Ik had SPW achtergrond en merk dat de helpenden makkelijker door de opleiding heen gaan. Ik heb er ook niet veel moeite mee tot nu toe, fase helpende heb ik net afgesloten dus ben nu helpende en in februari ga ik de IG in en dan hopelijk voor de zomervakantie klaar :)

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oh annetske wat fijn. Bij ons in de regio ( limburg ) zijn helaas niet veel plaatsen, ja boven in limburg maar dan moet ik iedere dag 50km heen reizen en daarna ook weer terug dat vind ik wel jammer, een goed cv heb ik niet omdat ik na mijn opleiding niet in de zorg heb gewerkt maar bij een tankstation. Daarbij zit ik nu al 2 jaar thuis bij mijn dochtertje wat ook niet bepaald een goede indruk achterlaat.

Deel Deze Pagina