Hoi Hoi, Mijn oma moet naar een verzorgingshuis. Maar zowel mn moeder als mn tante vragen zich af wat ze nou allemaal mag meenemen daar na toe? Wasmachine/Koelkast/vriezer end. Weet iemand dit? Alvast bedankt!
Ligt er een beetje aan wat voor kamer ze krijgt en of er plek is. Weet van m'n opa dat hij gewoon alles mee mocht nemen, koelkast/wasmachine/koffiezetapparaat. Edit: m'n overgrootoma had maar 1 kamer dus die had alleen een koelkastje en een koffiezetapparaatje. Kleding werdt door het verzorgingstehuis gewassen.
Mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis. Het verschilt per huis wat er is. Koelkast met klein diepvriesvakje is er meestal wel en de was wordt vaak gedaan. Vraag het even na bij het huis....hebben ze de kamer van te voren niet mogen zien?
Nee we weten eigenlijk pas een uur dat ze echt niet meer naar huis mag. Pfff.. mensje is pas 70. Maar kan zelf niet wassen en koken omdat mn opa dat altijd heeft gedaan.
Dat kun je beter even in het huis vragen. Mijn oma mocht een koelkast (met vriesvakje) mee. Was kon je laten doen door het huis, of de kinderen moesten het meenemen naar huis. Maar het ligt aan de kamer, en het huis, wat het beleid is.
Mijn oma zat in een rolstoel plotseling en door haar dementie kwam ze op een groep waar ze eigenlijk niets mee kon nemen.. alleen dr kleding en wat kleine spulletjes geloof ik.. Dus ik zou ook even bellen en het vragen want het verschilt per locatie nogal!
wasmachine niet volgens mij, ze wassen in de meeste verzorgingshuizen zelf. Verder wat meubeltjes en evt koelkastje. wat sneu dat ze toch niet meer naar huis kan sterkte
Zoals al eerder genoemd, het ligt aan het verzorgingshuis. In de meeste gevallen vind er nog een gesprek plaats hoe de gang van zaken is in het tehuis.
Als ze zelf wil wassen moet hij mee. Maar ik kan me voorstellen dat de kamers klein zijn en dat ding alleen maar ruimte in neemt. De was zou ook centraal gewassen kunnen worden. Fornuis etc hoeft ook niet mee. Of ze moet zelf willen koken.Een kleine koelkast is wel fijn voor dinken en hapjes. Evenals een magnetron. Eten komt ws uit de keuken van het huis. Als de was centaal wordt gedaan denk er dan om dat er voldoende kleding in de kast hangt/ligt. De was is dan namelijk langer onderweg. Bestek, borden, bekers en kopjes kunnen mee. Maar dan niet zoveel dat er een weeshuis kan blijven eten.De keuken is hoogstwaarschijnlijk klein. De kamers zijn vaak klein en als je alles vol gaat zetten met (breekbaar) spul is de kans groot dat er van alles sneuveld. De verzorging moet namelijk ook hun werk kunnen doen. Verder zou ik niet al te grote meubels meenemen. Zo blijft het apartement ruim en kan er eventueel mocht het nodig zijn in de toekomst ook met tilaparatuur gewerkt worden.
Hier in limburg mag je alles meenemen behalve het witgoed ( wasmachine, droger en afwasmachine ) De verpleegsters doen namelijk de afwas en de kleding word door familie of door de zorginstelling gedaan hier.
bedankt dames! Ja we vroegen ons dit af aangezien ze net een nieuwe koelkast en vriezer hebben gekocht en deze vandaag geleverd worden. We zijn het huis wezen schoonmaken terwijl mijn oma nu in het zkh ligt en kwamen er achter dat de magnetron niet meer werk, koelkast dus allang kapot was. Dit hebben ze nog kunnen annuleren, alleen de magnetron en wasmachine kon niet meer geannuleerd worden dus die willen we het liefst meenemen naar het verzorgingshuis
ik denk dat een wasmachine niet meekan hoor. meestal wordt er gewassen. en koelkastje en magnetron ligt er een beetje aan of ze een kamer met keunetje krijgt of echt alleen maar een kamertje.daarin kun je zoveel spullen zetten als dat erin passen uit het oude huis. komt ze echt op een afdeling als ze te erg dement wordt ofzo dan worden het alleen wat kleren vrees ik. maar zoals ik al zei dat soort dingen kun je beter aan het huis zelf vragen. nu blijft het gissen.
magnetron kan wel mee hoor! wasmachine; wel balen dat die niet geannuleerd kon worden!! kunnen jullie die niet terugbrengen?