Mijn zwager en schoonzus zijn eind deze maand 12.5 jaar getrouwd. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit meemaak. We willen waarschijnlijk wel een geldbedrag geven, maar aan welk bedrag zou ik moeten denken? Wat is een gangbaar bedrag?
Dit soort topics heb ik vaker voorbij zien komen en daar varieerde de bedragen altijd tussen de 10 en 500 euro. Het hangt er echt vanaf wat er gangbaar is binnen de familie en hoe breed je het zelf financieel hebt.
Ja dit kun je alleen vergelijken door in jouw familie rond te vragen. Het verschilt namelijk verschrikkelijk per persoon of familie wat gangbaar is. Net als wat je uitgeeft aan verjaardagscadeautjes of bruiloften. Ik blijf het een dilemma vinden...
Is dat normaal ja een geldbedrag? (niet getrouwd) Ik zou het persoonlijk erg leuk vinden om een persoonlijk cadeau te krijgen. Zelf hebben we het niet zo breed dus als je toch geld wilt geven denk ik aan 50 euro? Is voor ons toch een week boodschappen maargoed als je het kan missen..
Het ligt er ook aan of ze een feest of zo geven. Als ze een flink feest geven, dan ben ik eerder geneigd om meer te geven dan alleen thuis op visite met een kop koffie en een stukje taart.... Niet helemaal eerlijk van me, maar zo 'werkt' het wel bij mij.