Dan ben je lekker bezig toch! Hoop voor je dat je snel een fijne baan heb. Merk helaas in mijn omgeving dat mensen klagen over geen werk inderdaad, maar ondertussen zijn ze super kritisch en komen amper van hun kont af. Ben daardoor nogal teleurgesteld in hoe makkelijk er soms met uitkeringen omgegaan wordt. Veel mensen gaan zich met een uitkering rustig oriënteren en verwachten dat anderen hun problemen oplossen en dat er zo de ideale baan aangewaaid komt. Ga zo door met solliciteren! Ik hoop dat je snel je ideale baan vind!
Ik heb nog geen aanvraag gedaan, ik wil even de lopende zaken afwachten. Ik heb absoluut vertrouwen in het vinden van een leuke baan, maar ik ben nou ook weer niet zó zelfverzekerd dat ik mijn hand ervoor in het vuur steek daarom schrok ik toch wel even van je reactie. Ik dacht dat ik zolang in nog geen gebruik maak vanwege de, ik nog niet op elke baan in hoef te gaan. Daarom heb ik het even nagezocht. Volgens UWV mag je de eerste 6 maanden van je ww ( die ik nog niet eens heb aangevraagd) werk dat niet passend is ( loon niveau of reisafstand) weigeren.
Thanks en inderdaad kritisch zijn vind ik prima ( kan ook niet anders zeggen anders spreek ik mijzelf tegen 😋 maar een baan komt niet aangewaaid. Ik hoor ook vaak hetlukt niet in mijn omgeving, maar dan denk ik, pimp je cv eens, besteed aandacht aan je brieven, bereid je sollicitatie voor ( ik zit zeker twee uur voor ik naar een gesprek ga, bedenk alle vragen die ik wil weten etc etc) en natuurlijk zijn er ook mensen die dit wel doen en waar het niet lukt. Dat is natuurlijk onwijs zuur.
Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik werk moet zoeken, maar ik zie echt overal vacatures voorbij komen. En inderdaad verzorg je brief en cv goed, bereid je voor en houd je ogen open voor al die vacatures en überhaupt voor het zoeken naar werk. Mensen blijven snel hangen in een uitkering. Hoop dat je er überhaupt geen hoeft aan te vragen. Blijf zo gemotiveerd, want de waarde van werk hebben is uiteraard heel hoog!