Poeh, t is lang geleden dat ik hiervoor op gesprek moest, en toen werd ik ook niet aangenomen. Maar goed, wie heeft er ervaring in zo'n sollicitatie? wat kan ik verwachten? wat verwachten zij? etc..
Ik kan je niet van dienst zijn met specifieke tips voor bij een kdv, maar wel een algemene: blijf vooral jezelf. Heel veel succes! Groetjes, Wendy
Gewoon je zelf blijven probeer wat info in te lezen over het bedrijf ik was ook nog nooit aangenomen alleen maar af gewezen en toen ging ik na mijn zw solliciteren en werd meteen aangenomen. kon de week er op beginnen succes
Geef aan wat je leuk vind aan het werken met kinderen. Wees inderdaad jezelf. Als ik met een sollicitant zit dan vind ik het belangrijk om enthousiasme te voelen. Succes!
Dáár hoef ik me niet druk om te maken, want ik heb er zo gruwelijk veel zin in! Ik ben vaak wel wat moeilijk met t verwoorden van dingen. En dat is mn zwakke punt denk ik ook.
Heb je een opleiding gedaan in die richting, als ik vragen mag? Puur interesse hoor, moet er zelf niet aan dénken op een KDV te werken...maar ik wens je heel veel succes!
Het is altijd goed om vragen te stellen,dat geeft hun een extra goede indruk. Succ6 ik zal voor je duimen!
Ik werk op een kdv, en toevallig sinds een maand werk ik bij mijn huidige werkplek! Erg leuk, en dus pas nog gesolliciteerd! Ten eerste, je moet een diploma hebben voor de kinderopvang! Anders mag je uberhoubt niet op de werkvloer! Verder zitten ze op het moment zo erg omhoog dat ze je al snel aannemen en dan in de praktijk kijken hoe je je werk doet, 4 weken proeftijd! Ik denk dat het ind erg belangrijk is dat je aangeeft waarom je met kinderen wilt werken, vertel wat leuks en mega enthousiast over je eigen binkie! Dat maakt ook vaak een leukr indruk, ik bedoel je zit midden in de luiers dus je heb heel recente ervaring met kleintjes! Belangrijk is ook dat je kan samenwerken, dit is een heel belangrijk punt in de kinderopvang, 1 lijmig denken met je collega's. Probeer iets te vertellen, waarin naar voren komt dat je erg sociaal bent en graag samenwerkt in teamverband! Geen "one-player" bent! Mag ik vragen in welke stad je gaat solliciteren? Zie dat je in Noord-Holland woont! Ik ook, en werk nu in Haarlem! kus miek
oh spannend! Mijn tip is, neem je tijd om ergens over na te denken. Het helpt niks als een verhaal begint en gaande het verhaal denkt:shit dit wilde ik niet zeggen. Een nadenkpauze komt ook erg overwogen over. En daar houden we van! Ze zullen je waarschijnlijk vragen: wat doe je als? Praktijk gerichte vragen zoals: Als 2 kinderen ruzie maken om hetzelfde speelgoed, wat doe je? Zullen je misschien vragen waar jij in uit blinkt (organisatorisch, creatief etc). Ze kunnen je vragen waarom je voor hun organisatie hebt gekozen, dus lees hun brochure en bekijk de website als ze die hebben. En zoek daar uit welke aspecten van hun kinderopvang je aantrekken. Ik zit zelf de sollicitatie's bij. De tweede ronde dan. Eerste ronde is puur filteren bij ons door de directie en leidinggevende en de tweede ronde word het door groepsleiding bij gezeten om te kijken of wij het zien zitten. Laat je weten wat het geworden is! Heel veel succes!
Hey patroes, heeeeel veel succes met je sollicitatie De enige tip die ik je kan meegeven is jezelf blijven en vragen te stellen als ze bijv. iets vertellen over het bedrijf/hun handelswijze. Zo zien ze dat je veel interesse toont. Wat ook goed kan overkomen is om te vragen of je een vluchtig rondje door de groep(en) mag lopen met de intervieuwer (als de mogelijkheid daar toe is ofcourse). Zo kan je alvast een indruk doen van alles wat daar speelt.
Allereerst; Heel erg veel succes met je sollicitatie! Blijf jezelf en doe je niet anders voor! Wat ik zelf altijd gebruik in sollicitatiegesprekken; Je krijgt altijd die verschrikkelijke standaardvraag; 'Wat zijn je sterke en zwakke eigenschappen' (krijg de kriebels als ik die vraag hoor) Ik noem dan altijd punten op die ik zowel sterk als zwak vind van mezelf! Zoals: "Ik ben heel behulpzaam, maar wil daardoor teveel hooi op mijn vork nemen" Werkt altijd goed Succes!
Vereisten zijn: een relevante MBO diploma , dat kan zijn SPW maar ook SCW, HBO pedagogiek of klasse assistent MBO. De krapte op dit moment is erg groot dus men zit te springen om gediplomeerde leidsters of dames die bereid zijn een BBL ( beroepsbegeleidende leerweg) te volgen. Dan wordt je opgeleid op kosten van de werkgever en krijg je een basissalaris. Daarnaast is het zaak duidelijk te maken wat jou aantrekt in het werken met kinderen: de activiteiten, de ontwikkeling van kinderen etc. Neem aub nooit als voorbeeld dat je zelf een kind hebt en dat je het dus daarom leuk vindt ( iedereen vindt zijn eigen kind nl leuk). Verder is het altijd interessant als een leidster een bepaalde specialiteit heeft: goed kunnen knutselen, goede kennis van de pedagogische ontwikkeling etc. etc. Succes!