Ik ben op zoek naar manieren om te snoezelen voor jong en oud. Voor 'oud' komt er hier een aquarium en lavalamp.. Ik ben op zoek naar nog meer dingen die je op een 'snoezelmanier' kan helpen te ontspannen. Voor 'jong' een discobal die langzaam draait en kleuren door de kamer stuurt zeg maar. Ik ga een plaat maken met diverse stukken stof van diverse kleuren en materialen. Ook kussenhoezen van verschillende stoffen. Speelgoedaquarium waar je water in kan doen zodat visjes langzaam bewegen. Uiteraard 'snoezel' muziek aanwezig.. Wie heeft er leuke tips? Waar ik geen officiele (onbetaalbare) snoezelapparatuur voor nodig heb?
*Een zitzak * misschien iets lekker warms als een soort van kruikje of kersepittenzak in een knuffel doen ofzo, waar je lekker tegenaan kunt knuffelen. Of misschien bestaat zoiets al ?! * glow in the dark stickers op het plafond plakken.
Waar ga je dit voor gebruiken? Je kan aromatherapie gebruiken, een bellenblaasmachine, ventilator met gekleurde linten eraan, gekleurde lampjes (led, die langzaam verkleuren) en dan in een bepaalde vorm ophangen (boven een bed, dan krijg je een soort watervalidee. Tja allerlei voeldingen, hoogpolig tapijt aan de muur, geknoopte touwen, zachte stofjes. Zoiets? Ik heb een paar jaar snoezelen gegeven aan ouderen met een verstandelijke beperking, er zijn diverse internetshops die van alles hebben.
Zo'n knuffel heb ik met kersenpittenzak. Had ik nog niet eens bij nagedacht. Andere tips heb ik ook opgeschreven thanks.
Voor thuis, vooral voor de kinderen. Er komt een snoezelkamer over een tijdje. Vriend en ik hebben ook ASS en kunnen dan ook gebruik maken van die kamer om te ontspannen, zonder alleen kinderdingen om ons heen dus vandaar ook de volwassendingen zeg maar. Je hebt hele leuke tips! Daar kan ik echt wat mee.
@Lionne, ik heb hier wierrook en er komen scent chips die er gebruikt kunnen worden. Was ik vergeten te vermelden bij de openingstopic
M'n schoonzusje verkoopt schattige knuffels met graan en lavendel er in. Die kersenpitten gaan stinken op den duur en dat is hiermee volgens mij niet. Je kunt ze dus ook warm maken, net als een kersenpitzak. Ze zijn wel vrij zwaar, althans: vergeleken met een gewone knuffel.
Ok en ik neem aan dat je die zak eruit haallt om warm te maken en daarna er weer in doet? De kersenpit zak die ik heb die ruikt idd niet heel prettig meer.
kerstlampjes die je op "rustig knipperen"kunt zetten en deze door bijv. een plaat mdf heen maken (kleine gaatjes boren), als je de plaat hebt geschilderd geeft dit een mooi effect. Een lichtslang, kun je veel kanten mee op. (ergens omheen wikkelen, of juist laten liggen zodat ermee "gespeeld"kan worden. Kleine geluidsmakers ( denk aan rijst in pvc buis etc.) je hebt ook dvd's met knapperend haardvuurtjes/ onderwaterwerelden etc. lampjes en lichtslangen heb je nu heel goedkoop overal te vinden.
Hoi, Het is ook zeker de moeite waard om op Budgetsnoezelen.nl - goedkoop en betaalbaar snoezelen - een kijkje te nemen. Ik heb een zoontje met een meervoudige handicap en kijk hier ook regelmatig op. Ze hebben bv ook een hele mooi waterprojector, misschien wat voor jou?
Super! ik ga daar zeker kijken. Net wat verschillende stoffen gehaald en eens kijken of ik daar een soort van tastbord van kan maken. @de rest, ook bedankt voor de tips. Zo'n dvd gaat er zeker ook komen. Heb er 1 gezien die zowel aquarium als haardvuur af kan spelen..
Cliënten vonden het erg fijn om gewoon met een föhn te spelen. .. Ik noem maar even op wat er in mij opkomt misschien is het al genoemd maar oké. .. Stressballen/ ballen van allerlei soorten materialen Voetenbadje Lavalamp Onmisbaar vindt ik een cdspeler Geurzakjes (makkelijk zelf te maken! ) Gelcompressen (kun je warm en koud gebruiken) Voelbord Koker met rijst en dan dicht maken. . Als je die beweegt krijg je geluid
Ook kun je van de badkamer een natte snoezel maken. Mey badlichtjes.. ballen met dingen erin die in bad dobberen, badverf.. etc
Een bad hebben we niet. Kan dat bij een douche ook? Een ventilator met lintjes eraan is een groot succes!