Hai allemaal, Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek op een kinderdagverblijf. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar mensen die ook wel eens (of vaker) een gesprek hebben gehad op een kdv en/of mensen die de sollicitatiegesprekken voeren van een kdv. Heb namelijk vorig jaar ook een sollicitatiegesprek gehad op een kdv, maar toen kreeg ik van die situaties voorgeschoteld en hoe ik daar dan op zou reageren. Nou heb ik heel veel ervaring in de kinderopvang, dus weet echt wel hoe ik pedagogisch juist moet handelen . Maar op het moment wanneer ik zo'n vraag krijg weet ik niet wat ik moet zeggen Weet niet zo goed hoe ik het dan onder woorden moet brengen. (Komt ook door de zenuwen van t gesprek denk ik..) Maar goed.. Om een lang verhaal kort te maken.. Weten jullie voorbeelden van vragen die ik kan krijgen? Dan kan ik me er op voorbereiden..
Pak even hun pedagogisch beleid erbij. Lees dit door en sla voor jezelf de belangrijkste kernpunten op. Bedenk voor jezelf dan wat situaties wat bij deze kernpunten kunnen horen. Wanneer zij dan een vraag stellen kun je zelf ook voorbeelden noemen.
Denk aan situatie met kindjes die de hele dag huilen, of moeite hebben met afscheid. Wat zou je kunnen doen. Hoe ben je van nature in de omgang daarmee. Wat vind je verder leuk en niet zo leuk in het werk. Heb je aandachtspunten waar je je verder mee wil ontwikkelen. Heb je nog bijzondere bijscholingen gevolgd waar ze naar kunnen vragen? Succes met voorbereiden. En vooral blijf ademhalen komt vast goed
Houd rekening met vragen als hoe je moeilijke situaties overbrengt naar ouders tijdens een overdracht
Geen ervaring in kinderopvang, ... wel in de zorg ... Wij stellen altijd de vraag: ' waarom moeten we voor jou kiezen? '
De vraag die ik tijdens mijn laatste gesprek kreeg: Als jij je 's ochtends hebt voorgesteld aan ouders en die ouder komt eind van de dag zijn/haar kind ophalen. Jij wil de overdracht geven en ze lopen je zo voorbij of ze geven aan dat ze alleen ovderdracht van je college willen. Hoe reageer jij?