Groep-b streptokokken

Discussion in 'De lounge' started by Dapper, Nov 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dapper

Dapper Niet meer actief

Ik weet niet helemaal zeker in welk topic dit moet, dus vandaar dat ik het hier plaats. Sorry dus als het verkeerd geplaatst is.

Ik vroeg me af of iemand bekend is met GBS en weet hoe je kan laten onderzoeken of je hier drager van bent.

En of dit alleen tijdens een zwangerschap onderzocht kan worden of ook zonder zwangerschap.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Gbs kan je uitsluiten dmv een urine kweek. Dit kan zowel als je zwanger bent als dat je niet zwanger bent. Als je niet zwanger bent is dit een onschuldige bacterie. Echter als je zwanger bent kan dit vervelende gevolgen hebben voor je kindje. Daarom wil men dit vaak tijdens de zwangerschap uitsluiten indien hier aanwijzingen voor zijn, zodat men tijdig kan starten met de behandeling.

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Precies zoals hier staat. Ik ben zelf ook drager. Iets wat ik niet wist, maar helaas wel met bijna fatale gevolgen. Mijn dochter heeft op het randje gebalanceerd.

Ik ben voorstander van standaard checken op de bacterie tijdens de zwangerschap. Helaas achten ze dat in Nederland niet noodzakelijk .

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Idd door middel van simpele urinekweek. Ik zou ook willen dat het standaard protocol wordt. Helaas ook een ziek kindje gehad door gbs-bacterie. Heel naar. Bij de tweeling ab gehad tijdens de bevalling.

5. Dapper

Dapper Niet meer actief

Dank jullie wel!

Is het zinvol om te laten onderzoeken of je drager bent voordat je zwanger bent of heeft dat geen zin?

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Als je het nu test zouden ze met 35 weken sowieso ook weer testen (mits het de eerste keer actief was)

Share This Page