Sollicitatiegesprek (Lidl)

Discussion in 'De lounge' started by Niicci, Nov 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames!

Na ruim 700+ sollicitaties in de afgelopen 10 maanden heb ik komende week 3 sollicitatiegesprekken (en gister een gehad bij het dc van de Jumbo).
    Nu gaat mijn hoop het meeste uit naar de Lidl, omdat in het DC tijdelijk is en nog niet zeker wanneer ik dan kan beginnen, het gesprek maandag is bij Menzis en ook tot 31-12, en het gesprek donderdag is telefonisch verkoop bij een bedrijf dat niet goed bekend staat.
    Dinsdag mag ik bij de Lidl komen voor een gesprek, en ik hoop gewoon echt in een supermarkt aan het werk te kunnen, ivm klantcontacten, mensen helpen etc. :)
    Nu ben ik er van op de hoogte dat er wisselende ervaringen zijn wat betreft de Lidl, maar dat wil ik graag zelf uitvinden, want dit is per filiaal anders uiteraard. :)

Nu ben ik benieuwd, hoe gaan de gesprekken ongeveer bij de Lidl? Zijn er 2e gespreksrondes? Hoe groot is de kans dat je aangenomen wordt?
    Het bovenstaande even gezien vanuit jullie ervaringen op het gebied van de sollicitatieprocedures. :)

Alvast bedankt!

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Op wat voor functie solliciteer je?

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Inderdaad, om welke functie gaat het? Werk nu 5 jaar bij lidl, gewoon in de supermarkt. Voor vragen mag je me wel pben:)

4. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Filiaalmedewerkster (parttime) :)

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Maar je bent zwNger dan denk ik dat de kans klein is, maar wie niet waagt....

6. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

Sep 12, 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er ook gewerkt en mijn fb was echt een idioot!
    Voor de rest wel leuk gehad daar.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Lidl of de Aldi, (ik haal ze altijd door elkaar) maar het kan bij allebei betaalt je salaris pas een periode later. Oftewel je loon van nov, wordt pas eind dec uitbetaalt. Hou daar rekening mee, of vraag het even na.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Mijn vriend heeft er zes jaar gewerkt (in verschillende filialen in Rotterdam) en hij heeft het er altijd goed naar z'n zin gehad..

9. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hier een ex medewerkster, bij Lidl werk je allround.. Iedereen doet alles, je bent vakkenvuller, versverantwoordelijke en kassiere in één. Bij Lidl kicken ze op mensen met een diploma, hoe hoger, hoe beter, ivm. Doorgroeimogelijkheden.

Ik heb er prima gewerkt een aantal jaar, en toen ik tijdelijk een andere baan had, m'n contract daar niet verlengd werd, en ik vroeg of ik terug mocht komen mocht dat..

Ik weet ff niet hoeveel gesprekken ik had, geloof 2, maar de 2de was gelijk tekenen ;)

Succes!

Ps. In de winkel zelf is best wel kei hard werken! En zwaar... Aangezien je zwanger bent...

10. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Sorry hoor maar ik vind deze reactie echt getuigen van een negatief vooroordeel.
    Hier vraagt ts toch helemaal niet om.

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Het is misschien wel een negatief vooroordeel maar ik denk dat het wel de realiteit is van deze tijd..

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Officieel hoef je zwangerschap niet eens te vermelden in de sollicitatie.

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Even een niet lidl gerelateerde ongevraagde tip. Mocht je nou nerveus zijn in het gesprek en dat is zichtbaar, zeg het dan. Heb ik bij mijn laatste sollicitatie ook gedaan. Ijs gebroken en ik heb de baan :).

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb zelf jaren bij de aldi gewerkt, ze hebben toch veel van elkaar weg, en ik zou als ik zwanger was 17 weken niet voor de Lidl kiezen, want het is gewoon zwaar werk.
    Kans dat je in je proeftijd ziek wordt omdat het te zwaar is, is vrij aannemelijk, zou voor iets kiezen wat dan wel tijdelijk is maar wel haalbaar is.

persoonlijk he, wil je wel heel veel succes wensen.

15. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb er een maand gewerkt en het is indd zwaar vooral als je zwanger bent.
    Je doet alles zoals iemand hierboven ook zei, vullen, kassa, schoonmaak enz

Toen ik er een week zat ging mn relatie voorbij, ik maakte de maand af en ben verhuisd naar andere woonplaats (dus niet omdat het zwaar was ;))

16. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even de knuppel in het hoenderhok gooien...in de huidige economie zou ik ook liever geen zwangere vrouw aannemen, en al helemaal niet voor een lichamelijk pittige functie....als werkgever zit je dan sowieso aan een zwangerschapsverlof vast, dus loon doorbetalen en vervanging regelen, en met een beetje pech een nog langere periode door zwangerschapsproblemen, bekkeninstabiliteit, complicaties na de bevalling etc. Dan nog de extra tripjes naar de verloskundige, echo's, consultatiebureau etc. Als werkgever zou ik een zwangere dame alleen aannemen als die echt met kop en schouders boven de rest van de kandidaten uitstak. Een werkgever denkt natuurlijk ook het eerst aan zijn eigen portomonnee.

Ook voor jezelf gezien de aard van het werk; wil je echt lichamelijk pittig werk gaan doen nu je zwanger bent of is het financieel noodzakelijk?

Hoe dan ook, wens ik je veel succes met alle sollicitaties en hoop ik dat je er zo uit springt dat ze je zwangerschap er graag bij nemen en hier ook een beetje rekening mee houden.

17. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Heel lief dat jullie alsnog meningen geven over de lidl, maar het gaat mij alleen over ervaringen wat betreft de soort gesprekken etc.
    Niet of het zwaar, leuk, goed betaald etc is. :)

En dus ook niet of ze wel of geen zwangere vrouw aannemen.

18. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Heb er jaren terug gewerkt mijn gesprekservaringen dan maar even ;).
    Eerste gesprek was een groepsgesprek, zou met 4 sollicitanten zijn maar 2 kwamen al niet opdagen. Ze stelden een vraag daar wikden ze dan van iedereen een antwoord op, bijvoorbeeld wat vind jij belangrijk bij vakkenvullen, maar ze verwachten wek van iedereen een ander antwoord telkens zeggen wat mijn buurman zei is natuurlijk niet handig :D.

Na het gesprek wordt je gebeld of je door mag voor een tweede gesprek, bij mij belden ze dezelfde dag nog. Eerste gesprek was met 2 mensen van lidl en tweede met nog 1 iemand. Tweede gesprek gaat wat dieper oo dingen in, wordt je daarna weer gebeld door ze voor een afspraak dan is de derde afspraak contract tekenen en horen welk filiaal, je krijgt dan ook het telefoon nummer van dat filiaal zidat je ze kunt bellen over de planning.

Je eerste werkdag is instructies oo het dc, daar krijg je dan ook he werkkleding en dan na 2 weken weer naar het dc daar krijg je een toets, makkie ;), en als je die haalt ga je daarna naar je echte filiaal, de eerste 2 weken werk je in een opleidings filiaal.

Verder met de rest eens het is zwaar en hard werken, maar dat weet je van een bedrijf wat op die manier werkt.
    Loon is niet 1 maand later, tenminste toen niet, ben op 28 augustus daar begonnen en kreeg op 25 augustus al loon voor de dagen in augustus ;).

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant

In je openingspost vraag je toch echt hoe groot de kans is dat je aangenomen wordt?

Puur ivm je zwangerschap denk ik dat die kans erg klein is. Bij een hoge functie kan ik mij nog voorstellen dat een werkgever ondanks de zwangerschap toch verder wil met de zwangere sollicitant (mits zij echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt), maar bij deze vacature bij de Lidl zie ik dat echt niet gebeuren. Sorry.
    Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb! Succes!

20. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Geen ervaring...maar wens je veel succes!

Share This Page