Ik zou als ik jou was ook gewoon bellen en zeggen dat je zoontje ziek is en dat je geen oppas hebt kunnen vinden en gelijk vragen of je een ander afspraak kunt maken en dan natuurlijk wel gaan. Ik ben ooit niet naar een sollicitatie gesprek geweest nu als ik solliciteer krijg ik direct een berichtje dat ik het niet wordt. Sta denk ik op de "zwarte lijst" bij de kruitvat. Heb er veel spijt van gekregen achteraf..
Sorry hoor, maar ik zou echt gewoon oppas regelen en er naartoe gaan. Je een beetje misselijk voelen is geen reden. Verder hou ik mijn mening maar voor me, pff kan er zo boos om worden.
Ik kan heel slecht tegen dit soort berichten. Dus ik houd mijn mening maar voor me. Ah, ik zie net dat je toch gaat. Goedzo meid. En goed je best doen wie weet krijg je de baan en kun je lekker aan het werk! Succes!!
Goede beslissing. En hou ons maar op de hoogte hoe het gesprek gegaan is. Succes in ieder geval en wees gewoon vooral eerlijk. Daar kom je het verste mee.
Sommige mensen denken dat ik een slechte bedoeling heb over het uitkering etc... Want ik heb eerder ook gewerkt en geen uitkering gehad.. Ik wil niet thuis zitten en uitkering krijgen.. Ik ben in mijn zwangerschap al 4 keer naar gesprekken geweest met moeite dan.. Maar nu ik zwanger ben heb ik totaal nergens zin in.. Dat kunnen sommige wel begrijpen..
Is idd denk ik een goede beslissing. En hoe lang duurd zo'n gesprek nou? Een uurtje? Ik denk als je vandaag niet zou gan dat je in de verdere toekomst daar ook niet meer hoefde te solliciteren, dat ze dan zoiets zouden hebben van: Nou de vorige keer werd er gebeld met een slappe smoes en nu zijn we goed genoeg omdat het haar uit komt... En ik denk in deze tijd dat je in je handen mag knijpen dat je uberhaupt uitgenodigd wordt op gesprek, de banen liggen op het moment niet echt voor het oprapen.
Dat je nergens zin in hebt dat zullen meerdere hier wel herkenen. Maar ik denk dat hier ook de meeste dames, dan maar zin maken. En idd als je niet komt opdagen op een solicitaiegesprek met wat voor een reden ook. Je hoeft daar dan echt niet meer op gesprek te komen. En voor de rest hou ik wijzelijk mijn mond.
nee dat begrijp ik, als ik dat had geweten was ik ook wel gewoon gegaan. was toen 16. In iedergeval succes vanmiddag!
Ik hoop dat je een wat betere indruk bij het gesprek maakt dan dat je hier doet, want hier klaag je alleen maar. Ik heb tot de dag van de bevalling doorgewerkt, en ik had zware BI en ben 9 maanden misselijk (maar daar zijn medicijnen voor) geweest. Ik moest wel, werk ik niet heb ik geen geld, ik ben freelancer dus ik kan niet zomaar thuis blijven zitten. Ik heb zelf bij het UWV gewerkt en geloof me, ze bellen ook de bedrijven waar je gesolliciteerd hebt (dat was mijn werk namelijk ) om te vragen of je geweest bent en of je wel een goede indruk maakte. Wij hadden regelmatig mensen die niet op kwamen dagen tijdens gesprek, afbelden omdat ze zogezegd geen oppas hadden (no way dat je dan nog ergens aangenomen wordt, kindjes zijn wel vaker ziek en als je nu al geen oppas kan vinden kun je dat ook niet als je daar werkt) of mensen die gewoon binnen kwamen met "ik kom hier omdat het moet van het UWV, maar ik hoef de baan niet hoor" Als wij dat hoorden werd de uitkering gelijk gekort.
Zoals de meesten al gezegd hebben, oppas zoeken en gaan! Als je nu al zo reageert, maak je echt geen goede indruk, dat wil je toch ook niet?! Vind het wat flauwtjes allemaal en wens je toch veel succes!
hmmzz ja toen ik zwanger was had ik ook nergens zin in was constant moe e.d. maar toch netjes elke dag gewerkt en meestal geen 40 uur maar 50 a 55 uur.. dus ik raad je aan gewoon te gaan en je er ff overheen te zetten hoe moeilijk dat ook lijkt het is maar 1 uurtje van je tijd dat sollicitatiegesprek en als je geen oppas kan krijgen neem je je zoontje maar mee dat komt nog altijd beter over dan helemaal niet komen!