Hey, Ik heb even een vraag, net hebben mijn man en ik in de dierenwinkel een soort van surprise box voor de hond gekocht, en er zat een gedroogde kippenpoot in. Deze hebben we gegeven en hij vond hem echt heerlijk. Maar nu hoor ik dat dat best gevaarlijk kan zijn.. is dat zo? Heeft er iemand ervaring mee? Er zit er namelijk nog een in. Mijn reacties zullen niet super gaan worden want zit via de telefoon. Liefs DarkAngel
Dus de botten zitten er ook nog in? Weet niet meer precies he het zit maar volgens mij is dat juist slecht. Die van ons krijgt het iig niet!
Gewoon lekker geven! Als een kippenpoot verhit is tijdens het koken of bakken kan het bot splinteren, maar nu niet hoor!
WAt ik mij meen te herinder is het geven van verse kippebotten niet zo'n goed idee omdat die kunnen versplinteren wanneer ze erop kauwen.
Hier staat alles over honden en botten. Even snel, alleen gekookte botten veranderen van structuur en kunnen splinteren. Honden en het eten van botten
Ja lijkt me ook, de hond heeft hem helemaal op en hij doet t nog.. ik hou hem even in de gate en ook of hij nog ontlasting heeft enzo.. en als dat allemaal Oke is, dan mag hij van mij die andere ook nog wel eten.. maar dan blijf ik er gewoon even bij.
De hond van mijn vader heeft vroeger een keer een kippenbotje opgegeten en die is gaan splinteren. Hals overkop naar de dierenarts ivm geperforeerde darm.... Niet alles is ok, wat ze verkopen in een dierenwinkel hoor. Ik zou het iigv niet geven.
Wanneer het gedroogd is, is er niets aan de hand. Rauwe kippenpoten mogen ze ook hebben. maar zodra kippebotjes zijn gekookt moet je ze niet meer gaan geven, dan kunnen ze juist gaan splinteren!
Alleen gekookte kippenbotten zijn gevaarlijk voor honden en katten omdat ze kunnen splinteren. Geldt volgens mij voor alle gevogeltje.
Maar gaat het nu om echt zo'n botje, kippenpoten die wij als mens eten (vleugels ed), of gaat het om echt een kippenpoot, dat deel waar ze zeg maar op lopen, de voet alsware???
nee het gaat om een echte kippenpoot dus geen botje oid. een gedroogde kippenpoot.. maar de hond doet t nog, dus t zal wel oke zijn.
nee inderdaad. Niet alles is ok. Ik heb daar eens goedkope ontwormingskuur en ontvlooi spul gehaald. Spugen dat arme beest. Direct naar de dierenarts en goed spul gehaald.