Misschien ook voor jullie een handige tip voor wassen en drogen, of anders ben ik de enige misschien die het niet wist. wij hadden problemen met de droger en de monteur vertelde me dit: - was die met wasverzachter is gewassen mag niet in droger. de siliconen hechten zich in de droger en hierdoor kan hij kapot gaan - gebruik poeder wasmiddel ipv vloeibaar. Vloeibaar wast niet goed uit en deze zeepresten komen los in de droger. Hierdoor raakt deze verstopt. - Elke maand 1x handdoeken of lakens op 90 graden wassen, dit voor langdurig behoud van wasmachine. -1x per maand halve liter water met schepje soda in de droger gieten, even laten staan en dan 20 minuten op drogen zetten. Ik deed al een aantal van deze dingen, maar nog niet allemaal.
Ik heb de droger van mijn moeder ding is al 20 jaar oud en gaat al 20 jaar was in wat met wasverzachter is gewassen. En ook al een poosje met vloeibaar wasmiddel. Handdoeken was ik standaard op 90 graden samen met sokken en ondergoed. Maar de droger doet het nog steeds oud bakje ( laat het haar maar niet horen stopt ze er straks nog mee hahaha )
Op de 1e tip na wist ik het al. Ik pas het alleen niet toe.... Oh wacht, ik gebruik wel waspoeder, dat vind ik fijner.
de 1e en laatste waren voor mij nog onbekend. 90 graden deed ik al alleen dan met een lege wasmachine met wasmachinereiniger of schoonmaakazijn. Echter volgens de monteur was een volle beter.
ppf zou echt niet zonder mn wasverzachter kunnen hoor. 90 graden was ik hem ook in keer in de zoveel tijd mee. gelukkig heb ik een heel handig mannetje die witgoed monteur s geweest. dus als er 1 stuk gaat maakt hij hem zelf
Als de was in de droger moet, doe ik er nooit wasverzachter bij omdat het dan toch wel zacht wordt (wist niet dat het niet goed is voor de droger trouwens)
poeder kon je volgens monteur beter direct in de machine gooien ipv in bakje als je het opvangbakje van de condensdroger eruit haalt kan je erachter water in gieten. Wij hebben een condensdroger, maar gebruiken het bakje niet. Afvoer hebben we aangesloten op afvoer vand e wasmachine.
je hebt toch ook veel van die bakjes/bollen die je op de was zet? Die lopen ook direct vol zodra het water erbij komt. Dus denk niet dta het uitmaakt of je het nou in bakje doet of rechtstreeks op de was.....