Dat meen je niet? Dat wist ik helemaal niet... hoe kan je daarachter komen hoe je ervoor in aanmerking komt en welke kortingen dat dan zijn?
www.toeslagen.nl Is van de belasting dienst. Ik woon wel op mezelf en krijg alle kortingen. Het kromme is wel, hoe meer je werkt hoe meer je krijgt haha
Zo krom is dat niet hoor De hoogte heeft namelijk ook te maken met hoeveel belasting je afdraagt. Je kunt namelijk nooit meer aan heffingskortingen terugkrijgen dan je afdraagt. Dus hoe meer je werkt, hoe meer belasting je afdraagt en hoe meer belastingvoordeel je hebt.
Haha nee maar je zou denken dat t haast andersom is..toch? Nu ben ik zelf geen luie hoor haha werk gewoon netjes 20 uur en strakkies na mn verlof wil ik er 28u gaan werken, gewoon voor mezelf om met de kindjes ook nog leuke dingen te ondernemen
Ik vind het niet zo vreemd dat je na 5 jaar thuis zitten verplicht moet gaan werken, al is het maar vrijwilligerswerk. Uitkeringen zijn bedoeld voor mensen die niet kunnen werken en niet voor mensen die niet willen werken. Tenminste dat ik mijn mening. Vind het als werkende dan ook minder dat er maandelijks een groot bedrag naar de belasting gaat en waarvan veel gebruikt wordt voor het bekostigen van uitkeringen, als de uitkeringen gaan naar mensen die niet willen werken. (sorry als ik met deze opmerking mensen tegen de borst stoot, maar zo ervaar ik het nu eenmaal. Het is zeker niet de bedoeling iemand tegen de borst te stoten. ) En als je wel zou willen werken dan had je dat al kunnen doen. Dat ze ergens een grens trekken (na 5 jaar) vind ik niet zo raar. En 40 uur als zwangere.... ik heb tot bijna 36 weken zwanger 40 uur per week gewerkt (daarbij dagelijks nog een reistijd van 1,5 uur per dag). Vind dus persoonlijk dat het prima kan.
Ik vind het idd ook wel krom.. had het ook andersom verwacht Ik werk ook nog gewoon, tenminste.. in 2009 na mn verlof weer
Ik vind wel dat jullie allemaal snel zeggen ze moet gewoon 40 uur gaan werken, ik vind ook als je kunt moet je op een gegeven moment of werken of geen (minder) uitkering krijgen . Maar mij is het prima als dat 28 uur werken zou zijn. Daarnaast kan ze misschien niet fulltime werken door lichamelijke oorzaak, dat staat nl. nergens of dat wel of niet een factor is.
ja ik vind 40 uur ook teveel hoor, zeker voor een alleenstaande moeder! Ik ben ook een alleenstaande moeder & ik ga ook 20 uur werken... vooral omdat mijn kind alleen een mama heeft wil ik er wel voor hem zijn!
VInd ik ook, en als je het zelf red met 20 uur werken en de toeslagen die je krijgt, waarom niet? Ik red t wel met 20 en toeslagen, maar heb ook nog een schuld die ik zsm af wil hebben haha ik haat dat zooo die dingen haha
Even een vraagje, ik ben ook een aanstaande alleenstaande moeder. (wel vriend woon niet samen). Ik werk nu ook 40 uur en wil staks 20 uur gaan werken, heb net uitgerekend dat ik het met alle toeslagen wel ga redden maar kan de belastingdienst je niet verplichten meer te werken? Of kan dit zomaar omdat ik verder geen uitkering nodig heb?