Dag dames! Vandaag ben ik gebeld door een potentiele werkgever en ik heb as dinsdag een sollicitatiegesprek! Het is voor in een winkel, functie als medewerker verkoop. Nu weet ik wel hoe ik mij moet voorbereiden op een sollicitatie, maar ik heb nog nooit een gesprek gehad terwijl ik zwanger ben! Ik wil er wel eerlijk over zijn en gewoon "mededelen" dat ik zwanger ben. Voor de rest wil ik er liever niet over uitwijden, het is mijn kind, niet de hunne om het zo maar te zeggen. Ik vroeg mij af of jullie nog enige tips hebben om er toch bovenuit te steken, ondanks de zwangerschap! Dat lijkt mij toch wel een puntje van aandacht voor iedere eventuele werkgever... Alvast bedankt! X
Ik zou niet in het begin van het gesprek vertellen dat je zwanger bent. Maar of aan het eind of bij een 2e gesprek. Dit om te voorkomen dat ze al beren op de weg zien voordat ze de ware jou hebben kunnen zien. Om er bovenuit te steken hangt helemaal van de functie en jouw karakter af, dat is lastig te zeggen op afstand. Over het algemeen maakt het een goede indruk als jij je hebt ingelezen in het bedrijf en dus zelf ook wat vragen te stellen hebt. Zorg dat je alle functie eisen onderbouwt hebt in je hoofd. Voor de vervelende vragen als 'Waarom vind jij dat je klantvriendelijk werkt?'. Ik noem maar even iets hoor. Succes !!