Ik ben al een tijdje aan het ontspullen maar nu heb ik bedacht dat ik de zolder een make-over ga geven. Daar staat natuurlijk troep. Ik heb net op een rommelmarkt gestaan, bied dingen (vaak gratis) aan op marktplaats, zit op de NextDoor app. Grote dingen laat ik de kringloop ophalen. Weggeefhoek op FB vond ik geen succes. Hebben jullie nog tips? Goede doelen? Mensen met weinig geld? Vluchtelingen en asielzoekers, hoe vind je die?
Kringloop is hier in de regio echt onwijs kieskeurig, de helft willen ze niet dus daar brengen we niks meer heen. Hier gaat alles gewoon de weggeefhoek op. Zet het bij de deur zodat mensen niet hoeven aan te bellen, ideaal. Kleding en veel kinderspeelgoed doen we naar dorcas
Kleding doe ik vaak in een textielcontainer of het Leger des Heils, speelgoed gaat soms wat naar de speelgoedbank, maar heb ook een stukje zolder met speelgoed wat nog oké is en nog wat spullen wat ik met zoon op een rommelmarkt (Koningsdag) wil verkopen, verder grotere dingen op MP en gewoon de container of de afvalstort. Heerlijk is dat opruimen he, ik kan niet zo goed tegen troep, heerlijk, als er weer van alles het huis uit gaat.
1. Marktplaats 2. Familie vrienden 3. Kringloop Niet altijd in die volgorde. Ik ben niet de rijkste, dus dingen die echt nog opleveren (vanaf 50 euro ofso) probeer ik liever eerst te verkopen, voor ik het gratis in mn familie /vriendengroep aanbied. Verkoopt het niet, of levert het te weinig op voor de moeite die ik moet doen en niemand kan het gebruiken, dan gaat het naar de kringloop.
Wij geven dingen vaak door binnen de familie, en anders gaat het naar een kringloop. En als we er echt vanaf willen maar we kunnen het aan de straatstenen niet kwijt, gaat t in de kliko (of iets vergelijkbaars).
In onze regio heb je weggeefwinkels en ook wensjes die een hoop doet voor mensen die weinig hebben. Hier hebben wij dozen vol aan gegeven na bijv de rommelroute. Ook probeer ik bij m'n werk altijd kleding een nieuw leven te geven of mensen die het kunnen gebruiken in mijn omgeving. Verder verkoop ik wel eens dingen via groepen op fb of mp. Ook heb je hier de rommelroute 1x per jaar dan mag je voor je deur staan of in je tuin met spullen. Kleding wordt van onszelf ook doorgegeven in de familie.
Ik vind vaak het uitzoeken verschrikkelijk. Dus ik bied een hele doos gratis aan, met daarin zowel heel mooie dingen als troep.
Babyspullen (kleding, kruiken, hydrofieldoeken, slabbers en dat soort spullen) heb ik gegeven aan; http://www.stichtingbabyspullen.nl/
Wij hebben 1 x per jaar een speelgoedbeurs. Je mag dan al je (goede!) speelgoed inleveren. Zij verkopen het op 70%-30% basis. Dus 70% vd opbrengst mag je zelf houden. De rest gaat naar de plaatselijke speelotheek
Wat voor soort spullen staan er nog op je zolder? Kinderboeken zijn bij ons naar het dorpshuis gegaan maar kunnen evt ook naar school. Items voor asielszoekers ed. Vaak ff contact opnemen met de beheerder vd weggeef hoeken op fb. Kinderkleding en speelgoed. Vraag eens aan de leraren op school. Er zijn altijd wel gezinnen, die het goed kunnen gebruiken. Desnoods geef je het aan de lerares, en zij geeft het dan weer door. Evt kijk je goed op schoolplein, wie het goed kan gebruiken.
Kleding ed breng ik altijd bij een vrouw die ervoor zorgt dat het goed terecht komt. Bijv gezinnen die weinig te besteden hebben. Ik heb haar via een weggeefhoek op fb leren kennen. Prulletjes gaan hier gewoon de container in. Grotere dingen proberen we eerst te verkopen en anders gaat het ook op de weggeefhoek
Kleding breng ik naar de Oost Europa zending. Niet perse omdat ik het zo'n goed doel vind, maar ze zitten op 5 minuten rijden van ons vandaan. Verder gooi ik veel spullen weg. Ik heb zo geen zin in dat gedoe om iets te verkopen voor een paar euro 'winst'. Mensen komen niet opdagen, doen moeilijk met bieden, komen afspraken niet na. Nee geen zin in. Rij dan liever naar de vuilstort en gooi het in een container. Nog leuk om te doen ook, haha.
De voedselbank hier heeft ook een soort winkel met meubels. Die bel ik en hun halen het op. Kleding neemt man mee naar land van herkomst. Kleding van de kinderen gaat naar een kinder tehuis. En onze kleding naar familie. Merkkleding verkoop ik weer. Klein prut gooi ik bij grof vuil.
Marktplaats, fb, weggeefhoeken, vrienden/familie. Kleding wat niet verkoopt op marktplaats naar goed doel. Hier halen ze oud ijzer en tv's enzo 1x in de zoveel tijd op. Andere grote dingen naar de stort.
(duurdere spullen) op marktplaats, fb-groepen, familie, bekenden, kringloop, dorcas, kledingcontainer, of bij het vuil.
Kleding gaat in de bak van het leger des heils. Meubels gaan als ze nog netjes zijn naar de kringloop of goederenbank. En alle andere dingen gaan op de aanhanger naar het stort. We hebben een aantal weken geleden ons hele huis ontrommeld. 3 kasten leeg gehaald en weg gedaan, zolder opgeruimd, alle kamers en kasten uitgemest.....3 aanhangwagens vol zooi weg gebracht. Heerlijk!!
Ik breng het meestal naar de kringloop. Op 23 september hebben we een rommel-voortuin-markt, heb nu al een paar mooie spulletjes om te verkopen. Wat ik niet verkoop, gaat naar de kringloop. Bewaar het niet voor een volgende keer.
Weggeven binnen de familie, daarna weggeefgroep, daarna in de vuilnisbak . Kleding in de kledingcontainer.