Voor mijn werk werd hbo-niveau gevraagd en daar is mijn diploma absoluut niet voor toereikend. Echter weet ik dat ik prima kan leren. Heb dus de stoute schoenen aangetrokken en met een competentie test laten zien dat ik op hbo-niveau functioneer. Ik ben dan ook aangenomen
Dat wisten ze inderdaad op voorhand (staat in m'n CV). Zwaar erover vallen deden ze ook niet echt, was meer toch maar benadrukken dat ze het jammer vonden en ergens hoopten dat ik het fout had geschreven op m'n Cv ofzo. Ik weet het niet, maar heb wel duidelijk gemaakt dat ik ondanks het gebrek aan ervaring en diploma's een goede kandidaat ben. Kan maar proberen ze te overtuigen hé
Super van je! Dat is inderdaad soms wat je moet doen hé. Ik vind persoonlijk dat diploma's niet alles zeggen. Ik ken verschillende mensen die hooggeschoold zijn, maar niets van levenservaring of sociale vaardigheden hebben. en anderen zonder diploma die dan veel geschikter zijn voor bepaalde jobs.
In het laatste jaar van de HTS (Informatica) zat ik in een projectgroep met vier anderen, waarvan er twee écht niet wisten, waar ze mee bezig waren. Dat kwam bij beide, omdat ze er MBO voor hadden gedaan, ook iets met informatica. Daarom hadden ze in de eerste twee jaar voor een aantal vakken vrijstelling gekregen. Maar in dat project bleek gewoon, dat ze heel veel basiskennis niet hadden. Tot dat moment toe hadden ze steeds anderen het technische werk laten doen (programmeren) en zij hebben steeds de verslagen gemaakt. En zo zijn ze heel hun HTS doorgekomen. Met als gevolg dat ik baalde als een stekker, want ik vond mijn diploma daardoor niks meer waard. Als ZIJ met hun onkunde hetzelfde diploma al konden halen.....
Ja inderdaad, dat bedoel ik dus. Alleen jammer genoeg vinden werkgevers vaak dat een diploma wel alles zegt.
Ik heb te horen gekregen dat ik 2 weken proef mag gaan draaien, super nieuws natuurlijk, alleen heb ik gisteren te horen van de dokter dat ik nog een halfjaar mag thuisblijven om dan in september met een 3jarige opleiding te beginnen. Dit allemaal met behoud van m'n uitkering. Als ik nu ga proefdraaien en werken, verlies ik m'n uitkering en dat betekent dan ook geen kans op studeren en dus een diploma te halen. Verder gaat het niet zo goed met me (topic in borstvoedingsforum), dus weet ook niet of werken nu zo'n slim idee is. Maar het is natuurlijk wel een droomjob. pff...
Toch gefeliciteerd! Dit moet je zelfvertrouwen wel een boost geven. Ik wil je veel succes en wijheid wensen bij het maken van je keuze.