Dag dames, Zoals de titel vermeld heb ik het vandaag echt moeilijk... Even kort mijn situatie schetsen, we zijn inmiddels bijna 9maand gestopt met de pil. Werd niet ongesteld dus allerlei testen ondergaan en daaruit kwam dat ik pco heb. Nu zijn we gestart met clomid 50mg, de eerste ronde met clomid had ik 2 rijpe eitjes en dus sloeg de clomid aan, nu zitten we in de 2de ronde met clomid 50mg en vandaag moest ik voor een echo om te zien of er rijpe eitjes waren.. Er waren eitjes te zien maar weer geen enkel die gerijpt was en dus ging springen.. Baarmoederslijmvlies was wel mooi aangedikt maar daar zijn we natuurlijk niks mee.. Nu starten we volgende maand met clomid 100mg dus hoop dat we hiermee iets sneller succes hebben. Word hier echt zo moedeloos van heb vandaag nog niks anders gedaan dan gehuild, ben zo ongelofelijk prikkelbaar door de hormonen en de stress.. Iedereen zegt mij dat we er niet te veel mee mogen bezig zijn maar hoe doe je dat als je je vruchtbare dagen, afspraken met de gyn enz... niet mag vergeten. Wat het ook zo moeilijk maakt voor mij is dat mijn tante onlangs longkanker gekregen heeft en het niet gaat overleven, ze gaat heel erg snel achteruit en zij zegt mij voortdurend dat het haar grootste wens is om ons kleintje nog te kunnen zien... Ik weet ook wel dat je de natuur niet kan forceren maar ik wil haar haar laatste wens echt niet ontnemen... Sorry dames voor mijn hele lange uitleg maar moest het echt ergens kwijt... Zijn er nog meiden waarbij de clomid de eerste keer aanslaat en dan niks meer doet? Groetjes Joke
H!, Ow wat vervelend voor je, wens je veel succes en sterkte de komende tijd. Hoop dat je ondanks alles een beetje van het mooie weer en het lange week-end kund genieten... Ik reageerde de eerste 2 rondes met Clomid50 helemaal niet. Daarna Clomid 100, en heb toen 1 keer een mooi EI gehad op dag 13, maar de tweede keer reageerde ik ook al veel langzamer en had ik pas een EI op dag 19. Ondertussen zijn we er dus achter dat Clomid voor ons geen optie is, en zitten we midden in de eerste IVF Er zijn hier ook behoorlijk wat vrouwen die op een gegeven moment niet meer goed op Clomid reageerden, en uiteindelijk hormoonspuiten hebben gekregen, en uiteindelijk zwanger werden. OF dat ze plotseling wel goed op een hogere dosis reageerden, en dat dan een paar keer achter elkaar, en uiteindelijk ook zwanger werden... Maar ik weet het, je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld... Wens je veel succes, en opmerkingen van je moet er niet teveel mee bezig zijn, negeer ik ook gewoon... Zeker als je in de MMM zit, ben je er elke dag mee bezig... LIEFS
hoi, ik las je verhaal en moest gelijk aan mijzelf denken wij zijn in dec 2008 gestopt met de pil ook geen menstruatie in september 2009 naar het ziekenhuis doorgestuurd geen pco maar wel clomid 1ste keer 50 mg hiervan had ik een cyste 2e keer 100 mg mooi een eisprong gehad maar helaas 3e 100mg dit sloeg niet aan, nu heb ik 150 mg gehad en morgen mag ik de pregnyl zetten omdat er een mooi follikel te zien was als het deze ronde niet raak is ga ik over op hormoon spuiten puregon ivm veel bijwerkingen van de clomid, ik zie het soms ook niet meer zitten maar ik blijf bij mijn motto "je mag de moed opgeven, maar bliijf de hoop houden" van mij kant uit heel veel sterkte en succes en wat andere zeggen helaas, maar die hebben niet in de gaten wat de hele medische malle molen allemaal voor een impact op iemand heeft..