solliciteren en opvang regelen? wanneer

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door DivaXXL, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Hoi mama's,
    Ik ben op het moment druk bezig te solliciteren maar mocht ik ergens aangenomen worden moet mijn zoontje natuurlijk wel "direct" zsm naar de opvang.. nou heb ik gebeld met een dagverblijf in de buurt en die hebben nog alle dagen plek maar hoe doen /deden jullie dit?
    Ook qua belastingdienst kinderopvangtoeslag
    Moet ik dat al aanvragen.. ik weet natuurlijk niet hoe snel ik een baan heb en ook niet wat ik dan ga verdienen
    Alvast bedankt!!

2. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Bij de belastingdienst staat dat je het 3 maanden van te voren moet aanvragen als ik bij mijn toeslagen kijk kan ik het aanvragen maar moet ik de datum invullen wanneer me kind voor het eerst heen gaat... dat weet ik natuurlijk niet

3. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Iemand?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je moet het niet 3 mnd van te voren aanvragen maar binnen 3 maanden aanvragen.
    Ik zou zelf niks aanvragen voor je een baan hebt maar alles snel regelenen/aanvragen zodra je ergens aangenomen bent.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit :)

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb halverwege september een sollicitatieprocedure doorgelopen. Nadat ik uitgenodigd was voor het tweede gesprek ben ik gaan kijken bij een KDV in de buurt van het werk (voor ons handiger), maar je kunt je alvast gaan oriënteren op een KDV en een keer kijken, Inschrijven is, geloof ik, altijd gratis en zonder verplichting, maar dat zorgt er wel voor dat je kind niet onderaan een eventuele wachtlijst staan wanneer je eenmaal echt wil plaatsen bij het KDV.
    Nadat ik wist dat ik de baan gekregen had en een leuk KDV had gevonden, heb k direct de plaatsing aangevraagd, de kinderopvangtoeslag aangevraagd. enz.
    Vanaf einde sollicitatieprocedure tot start baan, zat 1,5 maand. Dit bewust gedaan zodat ik dingen nog op de juiste manier kon regelen. De eerste factuur is inmiddels binnen, maar de betaling vd belasting nog niet. Ik heb dit van te voren besproken met het KDV en dit was geen probleem. Ze maken het vaker mee, zeker met spoedplaatsingen.
    Ik zou dit wel even in overleg doen, zodat je iig ingedekt bent.

Succes

Deel Deze Pagina