wat vinden jullie?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kimmeding, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik werk met verstandelijk gehandicapten en volg via mijn werkgever de opleiding spw 4.
    Deze heb ik moeten verlengen tot eind september omdat ze me niet vinden functioneren op niveau 4.
    Als ik het dus nu haal dan heb ik begin oktober mijn diploma in handen.

Mijn contract bij deze werkgever is een leerling contract en loopt af op het moment dat ik mijn opleiding afrond.
    Ik weet verder nog helemaal niet wat ze daarna van plan zijn te gaan doen met mij en dat gesprek wil ik binnenkort met mijn manager gaan houden.

Zoals jullie kunnen zien ben ik begin september op de 12 weken grens en dan zou ik het kunnen gaan vertellen.

Mijn vriend is echter van mening dat ik mijn mond beter kan houden tot ik een ander contract heb van mijn werkgever dus tot eind september niets vertellen.
    Ik vind dit alleen erg moeilijk aangezien ik niet straks op 14weken helemaal kapot ben omdat ik steeds zo onregelmatig werk.

Wat vinden jullie: mondje dicht tot ik zekerheid heb of wel eerder vertellen?

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dat is een lastige. Aan de ene kant heb ik zoiets van, lekker je mond dichthouden, maar aan de andere kant kunnen ze je je dat misschien wel gaan verwijten later.

Eigenlijk heb je dus niks aan mijn advies denk ik haha

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Tsja, als ze je daar echt graag willen hebben dan geeft het ze niets dat je zwanger bent. Je verlof dat krijgen ze toch uitbetaald door het UWV.
    Ik zou het vertellen, want stel je doet het niet, en ze kijken je daarna met de nek aan, dan werk je echt niet lekker meer tot je verlof en erna.

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik zou het ook vertellen. Ik zou doordat ik het dan geheim houd me niet lekker door voelen (ik zou mijn baas niet recht in zijn/haar ogen kunnen kijken) en inderdaad je krijgt tijdens je verlof een uitkering en gaat dus niet ten koste van hun geld.

Maar:
    Het is lastig, vooral als ze echt mensen hard nodig hebben en jij dan 4 maanden afwezig bent er dus een kan is dat ze dat niet willen/kunnen.

het kan 2 kanten op helaas

succes en eerlijkheid duurt toch het langst

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, als je je opleiding al moet verlengen omdat je nog niet op niveaa 4 functioneert, is het maar de vraag of ze je een vaste arbeidsplaats zullen aanbieden.... Ik zou er niet al te hard op rekenen: als ze mensen genoeg kunnen vinden, kan ik me voorstellen dat je werkgever een ander aanneemt.

Verder: ik zou ook maar wel open kaart spelen, geloof ik. Je bent niet verplicht het te zeggen, maar je creeert er wel een bepaald sfeertje mee en dat kan zich erg negatief tegen je gaan keren...

6. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ik zou het persoonlijk denk ik vertellen op het moment dat je een gesprek hebt over dat evt tweede contract. Dus dat je eerlijk verteld dat je in verwachting bent op het moment dat je de bespreking hebt, en dan hoor je van hen gelijk of je wel of niet een contract zou krijgen, met een objectieve reden.

Maar dat is geredeneerd vanaf mijn burostoeltje hier, ik ken je werkomgeving en collega's natuurlijk niet. Je kunt ze ook recht op de man af vragen in hoeverre een evt zwangerschap invloed zou hebben op het verstrekken van het contract, bij (ruim) voldoende prestaties. Mijn ervaring is jammer genoeg nog steeds dat te veel bedrijven een zwangere werknemer er op een of andere manier uit willen werken....

Lastig hoor!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Het is hier zo dat ik mijn managers eigenlijk bijna nooit zie.
    Mijn collega's op de groep waar ik werk zie ik maximaal een uurtje als de dienst af komt lossen.

Vind het moeilijk om dit te beslissen vooral omdat ik niet veel zie in liegen.

8. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    ik weet niet waar je woont, maar ik denk zelf dat er altijd behoefte is aan SPW-ers, dus ik zou het gewoon vertellen. Je hebt met deze opleiding denk ik zo een andere baan, zwanger en al!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Staat bij mijn naam waar ik woon hihi in Lelystad.
    Ik werk in Baarn en weet dat we een probleem hebben met personeelstekorten dus daarom denk ik niet dat ze me er snel uit zullen knikkeren.
    Het probleem is wel dat je nooit iets zeker weet he.

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Zeker weten doe je iets nooit, maar dat is met een vast contract net zo hoor ;)Ik zou het wel vertellen. Het gaat (als ik het goed heb begrepen) bij jou om een contractsverlenging en niet om een vast contract. Als jij er nu niets over zegt, of tenminste pas op het moment dat je je jaarcontract binnen hebt, zou het op hun misschien achterbaks over kunnen komen en kun je naar je vaste contract fluiten. Gewoon vertellen en als het ze niet bevalt dan vindt jij vast wel wat nieuws met je opleiding!

Deel Deze Pagina