hallo ff een vraagje hoor veel vrouwen die al heel vroeg te maken hebben met voormelk ( lekkende borsten ) ik heb dit nog helemaal niet gehad en vraag me af of ik wel borstvoeding kan geven aangezien ik al 35 weken ben en nog niks heb gehad is dit normaal of ben ik de enigste. groetjes Mariska
Dat je niet lekt, wil niet zeggen dat je geen borstvoeding kunt geven. Vraagje: heb jij een bv cursus gevolgt? Want als dat net zo is en je wel graag bv wilt geven, zou ik je dat wel aanraden.
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat het er niks mee te maken heeft zodra je kindje is geboren dat het dan allemaal wel gaat stromen. Je mag denk ik ook wel een beetje van geluk spreken als je mijn tepels ziet zijn schraal en pijnlijk van de lekkende tepels heel iritant
Zoals hierboven gezegd, het wil niks zeggen over het feit of je al dan niet bv kan geven. En zoals Annemarie zegt, zo'n cursus volgen is wel aan te raden, had dat ook beter gedaan, dan ging ik mss niet zo vlug opgegeven hebben. Nog veel succes met de laatste loodjes van de zwangerschap. Liefs kathy
hey hey bedankt voor alle antwoorden alvast. en nee ik heb helemaal geen enkele cursus gevolgd want vond dat in het begin niet zo nodig maar nu de laatste weken denk ik wel van waarom heb ik het eigenlijk niet gedaan maar zag ook dat de cursusen allemaal al begonnen zijn en je jezelf voor een aantal weken had moeten op geven dus daar is het nu te laat voor. groetjes...
Mag ik je dan aanraden om je even goed in te lezen in het geven van BV. Over het algemeen loopt het geven van BV mis doordat de zogenaamde profesionals er geen klap van weten.
En ik kan ervan meespreken, want dit was zo in mijn geval. Moest ik het kunnen herdoen en weten wat ik nu weet, dan zou ik het helemaal anders aangepakt hebben.
Er zijn best boeken te vinden waar het goed in beschreven staat (bijvoorbeeld dat je baby niet alleen de tepel in de mond moet nemen, en hoe je dat dan moet doen). Is inderdaad wel belangrijk want je moet net even de juiste techniek te pakken hebben. Dat kan een hoop narigheid voorkomen. Hier trouwens wel lekkende borsten Gelukkig heeft lang niet iedereen daar last van.
een cursu heb ik niet gedaan maar ben elke dag het hele internet ana het doorzoeken en heb ook al veel boeken gelezen en van me schoonzus een boek gehad die zij kreeg bij haar cursu waar ook alles in staat wat dat betreft heb ik me wel goed voorbereid dus wacht het wel even af. groetjes ...
Ik wilde met de eerste borstvoeding geven, maar ik heb een ingetrokken tepel en het lukte niet en nu met de tweede ga ik gelijk flesvoeding doen, heb geen zin meer in die stress, of ze nou wel of niet genoeg binnen krijg. Groetjes Mara
Als je besluit meteen FV te geven, krijg je dan ook last van bepaalde stuwingen in je borst? Wat moet je daar aan doen? Groetjes Kalush
de een krijgt heel veel stuwing en de ander bijna niets! Ik wou de fles gaan geven maar omdat Evi zoveel krampen had etc. ben ik op dag 4 ja ja je leest het goed begonnen met borstvoeding! daarvoor niets gelekt en geen stuwing gehad en op dag 4 kolfde ik direct 80cc!! het lekken zegt helemaal niets dus! nu lek ik wel..... maar ik heb Lily pads (siliconen pads) die zuurstof doorlaten en je kunt ze maanden gebruiken! echt PERFECTE dingen! wel ff duur namelijk 25 euro maar 1000x beter dan die ronde watten schijven zeg maar! je lekt er niets door!