Hoi ik heb een vraagje, ik werk nu sinds 25 juni als (vakantiekracht) voor 3 maanden met het oog op een vast contract! Ik heb 2 maanden proeftijd, dus dit contract zal eind september aflopen. Nu heb ik al te horen gekregen dat mijn contract gewoon wordt verlengd (aangezien ik moest vertellen dat ik al 21 weken in verwachting was , terwijl ik het niet wist ) Moet je een bepaalde tijd werken bij een werkgever, voordat je een zwangerschapsuitkering kan krijgen? ik hoop dat het een beetje duidelijk is! groetjes patricia
Hoi, Nee hoor, Als je werkt krijg je een zwangerschapsuitkering. Zo simpel ligt het. Toen ik zwanger was van mijn dochter begon ik met werken bij mijn nieuwe baan toen ik 20 weken zwanger was en kreeg gewoon een zwangerschapsuitkering vanaf dat ik met verlof ging.
helemaal super ik werk er net pas, dus ik dacht oneee heb ik wel rechten ik zie trouwens dat je een meisje hebt gekregen op 27 nov 2010 haha ik ben uitgerekend op 27 - 11 -2012 hihi
haha grappig inderdaad. Was uitgerekend op de 14e maar deze dame had geen zin om te komen. Geniet van je zwangerschap en je nieuwe baan
Ik heb laatst contact gehad met het uwv en hun vertelden mij dat je minimaal 10 weken gewerkt moest hebben voordat je een zwangerschapsuitkering aan kan vragen.
oooh 10 weken ik werk er nu vanaf 25 juni en stop pas 16 oktober dus die 10 weken haal ik met gemak ik dacht eerst 26 weken. volgens mij was dat 3 jaar geleden , nog wel zo? dank je voor je reactie
Even ter aanvulling: óf minimaal 10 weken geld ontvangen van een uitkeringsinstantie. Dus ook al zit je voor minimaal 10 weken in de WW, heb je alsnog recht op een zwangerschapsuitkering. Het kan ook zo zijn bijvoorbeeld: Je hebt 7 weken gewerkt, maar zit nu wel in de WW voor 4 weken. Dan heb jij alsnog recht op een zwangerschapsuitkering. Aldus postbus 51, tegenwoordig Rijks Overheid(??) Ik heb het destijds nagevraagd, omdat het financieel niet zo heel goed gaat op het werk en ik bang was voor ontslag voor de 'magische' 10 weken grens. Maar postbus 51 meldde mij dat ook al zit je minimaal 10 weken in de WW, heb je gewoon recht op die uitkering. Het is een ander verhaal als jij helemaal geen geld ontvangt van een uitkeringsinstantie of van je werkgever. Dus bijvoorbeeld een thuisblijfmoeder die 36 weken zwanger is, zal GEEN zwangerschapsuitkering ontvangen.
Helaas vervalt mijn werk per januari volgend jaar. Indien je max 10 weken na het verstrijken van je werk uitgerekend bent heb je gewoon recht op een WAZO gebaseerd op 100% van je laatste loon. Ook als je ww hebt gehad heb je gewoon recht.
haha ja ik denk dat ik die 2 door de war heb gehaald mijn werkgever heeft al gezegd dat ik hier recht op heb gelukkig anders zit je toch 10 weken zonder geld