Maastricht

Discussie in 'De lounge' gestart door Hester, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Ik ben op zoek naar informatie over wonen in Maastricht omdat we overwegen om naar die regio te verhuizen (we wonen er nu ver vandaan ;)).

Wie weet welke buurt/wijk in Maastricht leuk is om te wonen met kinderen? Kindvriendelijk en netjes vinden we prettig, dus een basisschool in de wijk en hier en daar een speeltuintje. Huizen met een tuin - mag ook een dure wijk zijn.

Of is een dorpje in de buurt meer aan te bevelen en zo ja, welke?

Met welke kinderopvang of welke basisschool heb je goede ervaring?
    Kortom: wie kan ons adviseren?
    Alvast bedankt!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik stuur je een pb ;)

3. Hester

Hester Niet meer actief

Dank!

Wie nog meer? Alle informatie is welkom, want ik weet zo weinig van Maastricht en omgeving.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik zou iig proberen niet in het wittevrouwenveld,Malberg,Caberg Limmel zo'n soort wijken gaan wonen.
    Niks mis met deze wijken maar denk niet dat het wijken zijn die jij bedoelt;)
    Denk als je wat kindvriendelijk je bv voor De heeg, scharn, Amby,Daalhof enz.

Basisscholen ik heb zelf vroeger op basisschool Scharn gezeten en ik kan je dit goed aanbevelen aangezien de school nu nog goed aangeschreven staat.

Is overigens wel heel leuk hoor in Maastricht wonen:D

Mag het ook over de grens evt zijn net bij Maastricht?

Bv de groot gemeente Lanaken in België is ook echt aan te bevelen:)

5. Anice

Anice Niet meer actief

Wij hebben in het verre verleden 2 jaartjes gewoond in de wijk campagne. Erg mooi ruim en landelijk en toch redelijk dichtbij het centrum. Ik vind Maastricht een hele mooie gezellige stad maar qua mentaliteit viel het me behoorlijk tegen. Als "buitenstaander" kom je er toch moeilijk tussen. Er heerst echt een ons kent ons mentaliteit. voor toeristen zijn ze natuurlijk hardstikke gastvrij dus het is logisch dat heel veel mensen denken"daar zou ik ook wel willen wonen. Succes met het vinden van een goede buurt!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Anice over de mentaliteit.
    Uhm het heeft ook vaak ermee te maken ( en niet bij op jullie bedoel ik dat hoor:)) dat wij heel vaak de opmerkingen stomme limburger enz te horen krijgen ( weet niet hoevaak ik dat al te horen heb gekregen.
    Daardoor worden de mensen denk ik wat afstandelijker.
    Erg jammer eigenlijk dan.

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Qua wijken zou ik gaan voor Amy, scharn, Wolder, centrum zelf, wijk, hazendans, Sint-Pieter. Dit zijn toch echt de netste buurten daarbij weet ik dat de basisschool in scharn Een van de beste is van Maastricht ;). Wat betreft wat anice zegt ligt het ook eraan hoe snel jullie je aanpassen en in welke wijk je gaat wonen. In bepaalde wijken heerst er idd echt die Maastrichtse mentaliteit (ik ben geboren en getogen in maastricht maar oh wat heb ik er een hekel aan dat er mensen zijn die zo overdreven die Maastrichtse mentaliteit hebben :)) woon nu aan de rand van Maastricht 10 x beter en veel mooier wonen! + de basisschool staat hier heel hoog aangeschreven en grotere woningen + tuinen :) verder is Maastricht wel een heel mooie stad!

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb je ook een Pb gestuurd!

9. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt voor de berichtjes, erg fijn want op deze manier komen we al heel veel te weten! Superlief.

Wie nog tips heeft, ik zou het heel graag allemaal horen via dit topic of in een PB. Bedankt!

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat is helaas wel zo. Of mensen denken het al snel beter te weten omdat ze uit de randstad komen, daar waar het beter ontwikkeld is :( Alsof wij in een ander land wonen.

Nou ja, het zal wel. Ik zou er voor geen goud willen wonen in ieder geval, geef mij maar Zuid-Limburg!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat is wat ik bedoel idd.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    TS: als je echt plannen hebt om hier te komen wonen, is gewoon eens een paar dagen hier verblijven wel leuk. Er zijn veel leuke bed&breakfast adressen in het heuvelland, dan kun je overal een beetje sfeer proeven.

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Een vriendin van mij woont in Nijswiller.Was niet makkelijk om daar woonruimte te bemachtigen(vrije sector) maar zij en haar familie vinden het heerlijk wonen.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb zelf in De Heeg gewoond. Ook leuke buurt met fijne basischool en winkels.
    Duurder wonen maar zeker erg leuk is Vroendaal. Daar wonen ook wat meer mensen uit niet Limburg. Een handvol artsen e.d.
    Daar woon je ook kort bij het ziekenhuis en het centrum.
    Verder zou mijn voorkeur uit gaan naar Amby, Heer, Heugem en Randwyck.
    Nog een wat duurder gedeelte is de Ceramique. Kort aan de maas en nog korter aan het centrum. Ik zou zeggen open funda eens. Daar kun je al deze wijken aangeven.
    De "andere" kant v/h water zou ik niet heengaan maar dat is persoonlijk.
    Zoals gezegd, het lijkt mij dat Wittevrouwenveld, Heugemerveld, Blauwdorp, Limmel, Caberg en Malberg niet hetgeen is wat je zoekt. Je moet toch meer vandaar zijn om erbij te horen.

Wat betreft het wennen hier, zolang je niet doet alsof je alles al gezien hebt en alles weet maar gewoon lekker normaal bent, komt het wel goed.

succes. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

15. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt voor de namen van wijken en hun kenmerken, zo kan ik wat gerichter gaan zoeken, want het is sinds gisteren zeker dat we gaan verhuizen (nieuwe baan daar). Heel leuk en spannend! :D

Welk KDV raden jullie aan?

We hebben volgende week een vakantiedag en zullen naar Maastricht gaan om er rond te kijken, KDV en scholen te bezoeken.

Dus als iemand ergens een fijne ervaring heeft qua kinderopvang heeft: laat maar weten :)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    KDV kan ik je helaas niet mee helpen alleen de basisschool:)

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Leuk zeg,om zo te orienteren,zeker in zo'n mooie regio.Veel succes&plezier toegewenst!:)

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heb je pb gestuurd over Kdv :)

19. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt, jullie hebben echt goede tips.

Wat denken jullie van Gronsveld?

20. Anice

Anice Niet meer actief

Dat is dus precies zo'n dorp waar je als buitenstaander niet of nauwelijks tussenkomt. Misschien dat het nu wat veranderd is na al die jaren(spreek zeker over 15 jaar terug). Weet dat er nu veel import zit in maastricht e.o ivm het academisch ziekenhuis dus zal best een een en ander veranderd zijn.

Deel Deze Pagina