Solliciteren tijdens bevallingsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dushi85, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Hallo allemaal. We verwachten volgende week ons eerste kindje en dat is iets heel moois om naar uit te kijken!! kan niet wachten:D
    Alleen ik zit er erg mee dat ik geen werk heb. Ik krijg wel WAZO maar als mijn verlof voorbij is moet ik ook meteen aan het werk zien te komen want ik heb daarna geen recht meer op een WW uitkering:( Financieel pakt het niet zo goed uit om het alleen van t salaris van mijn vriend te doen. Ook heb ik niet zoveel werkervaring. Ik zie er ook zo tegenop om te moeten solliciteren tijdens mijn bevallingsverlof en dat terwijl je je dan eigenlijk lekker bezig moet houden met de kleine.
    Ook zitten we dan met die kinderopvang. Is ruim optijd aangevraagd maar weet dus niet precies voor welke dagen. dat hangt er ook maar vanaf watvoor werk ik krijg.
    Is er iemand die ook in deze situatie zit?
    K wilde dit even van me afschrijven want zit er wel mee:(

2. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Tja, dat is een spannende en niet de meest ideale situatie.
    Ik werkte als zelfstandige en ik wil na mijn verlof weer in loondienst.
    Op dit moment ben ik dan ook werkloos en moet ik dus ook solliciteren in mijn verlof.
    Ik zie dat ook niet echt zitten, maar moet toch...
    Gelukkig hoef ik me niet druk te maken, omdat ik zo weer aan de slag zou kunnen met mijn vorige baan, mocht ik in de problemen komen.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

3. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Hi Dushi,

Ik heb over een tijdje hetzelfde. Mijn tijdelijke contract loopt eind februari af (en wordt niet verlengd), precies 6 weken voor mijn uitgerekende datum. Krijg als het goed is dan een WAZO-uitkering, maar dat is nog in behandeling... (ook wel spannend dus of ik het krijg, maar kan niet missen volgens mij.) Na het verlof heb ik misschien wel even recht op WW maar zeker niet lang, want ik heb nog maar 1,5 jaar gewerkt. Ook hier is salaris van vriend alleen niet ideaal, en weet ik niet of er op tijd plek zal zijn in de kinderopvang. Een goede nieuwe baan vinden zal ook niet zo makkelijk gaan, mijn taalopleiding is niet erg populair bij bedrijven.

Ik maak me alleen niet zo veel zorgen nog... Ik denk dat een maand genoeg tijd moet zijn om in ieder geval Een Baantje (bv uitzendwerk) te vinden, als je niet te kritisch bent en er moet echt geld komen. Dus als je nou eerst van je baby gaat genieten, en baan zoeken voor de laatste 4 weken van de WAZO houdt...? En ik had nog bedacht dat als er nog geen plek in de kinderopvang is als ik weer kan/wil/moet werken, dan kan ik misschien thuis een oppaskindje erbij nemen van een andere moeder die wel een baan heeft maar ook nog op de wachtlijst staat van de kinderopvang. Ben je mooi bij je baby en komt er ook nog wat geld binnen.

Ik houd dit topic in de gaten, misschien zijn er nog meer 'lotgenoten' met suggesties.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb ook gesolliciteerd tijdens mijn zwangerschapsverlof en werd kort na de bevalling uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Mijn nieuwe werkgever reageerde positief met felicitaties en ik had een excuus dat ik er slecht uit zag en nog niet helemaal met 100% concentratie aanwezig was. En voor een nieuwe baas wellicht een prettig idee dat het hem weer een zwangerschapsverlof heeft gescheeld, dit kind is er in ieder geval al. Ook een voordeel is dat je meteen in je nieuwe functie kunt beginnen in het werk zoals je het wilt in die omstandigheden, dus in mijn geval 24 u p.w. ipv fulltime en in een minder zware functie als bij mijn vorige werkgever. Wel vervelend vond ik in het begin het kolven. Ik wilde me toch wel bewijzen bij mijn nieuwe baan, maar moest continu met de planningen rekening houden met dat gekolf. Beperkt wel, vooral bij externe overleggen.
    Maar verder: is mij goed bevallen, achteraf. En nu moet ik met de 2e na de bevalling net zo goed weer aan de slag, en nog sneller ook. Want de vorige keer kon ik aangeven met ingang van welke datum ik in dienst wilde komen, nu moet ik gewoon na mijn verlof weer aan het werk. Dus, meiden, go for it!

Deel Deze Pagina