Beste allemaal, Sorry daar heb je Sjakie weer met weer een nieuwe vraag. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en ik wil graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Via het UWV heb ik rechtstreeks via de mail van een werkcoach een vacature gekregen. Hierop heb ik positief gereageerd, omdat het functieprofiel mij heel erg leuk lijkt. Op dit moment heb ik een ww-uitkering op basis van 40 uur per week. Echter de vacature is voor 20 uur per week, verdeeld over 5 werkdagen. Ik werk dus halve dagen. Het is dus wel de bedoeling dat ik verder blijf solliciteren, omdat ik aan 40 uur per week moet komen. Hoe kan ik dit op een subtiele manier aangeven in het gesprek? Het klinkt zo raar als ik zeg. Ik wil graag in aanmerking komen voor de baan, maar ik moet wel verder solliciteren. Ik mag geen banen weigeren.
Je zou bijvoorbeeld wel kunnen aangeven dat je graag voor meer uren in aanmerking komt. Zeker wanneer het functieprofiel je erg aanspreekt. Ik zou niet direct tijdens een eerste gesprek aangeven dat je "moet" doorsolliciteren, want daarmee zou je je eigen glazen behoorlijk ingooien.... ik bedoel, dan loopt zo'n bedrijf immers het risico dat je na drie maanden weer weg bent (uit hun visie gezien dan) En daarbij.... hoe lang duurt het voor je weer een dergelijke leuke vacature onder ogen krijgt. Alles wat je nu kunt krijgen is toch mooi meegenomen, en het gat in je cv blijft zo ook beperkt.
Inderdaad aangeven dat je graag een 40 urige werkweek zou hebben. kunnen hun dat niet bieden en vind je het wel een hele leuke baan, zoek je toch een 2 e baan voor 20 uur erbij. Dat kan ook dan hoef je niet persen bij hun te stoppen. je kan dan evt. 20 uur in de week schoonmaken, callecenter enz. als je de andere 20 werk doet wat je erg leuk vind.
Ben het helemaal eens met hopmarjanneke! En anders vraag je het toch ook nog even aan je werkcoach, daar zijn ze toch ook voor!?
Bedankt voor jullie reacties. De werkcoach wist het niet. Ik had namelijk aangegeven dat ik een ww-uitkering krijg op basis van 40 uur per week. Ik heb het uitgezocht. Het aantal uur wordt aangevuld en verder gewoon door blijven solliciteren. Verder mag ik geen banen weigeren en dat is logisch. Ik ga morgen niet aangeven dat ik verder moet solliciteren. Wel kan ik vragen of ik meer uren kan werken eventueel op een andere afdeling. Wat betreft mijn zwangerschap moet ik ook weer eerlijk zijn, anders heeft het bedrijf echt een probleem. Het is namelijk een bedrijf met <10 werknemers. Ik ga het niet aangeven in het eerste gesprek. Soms weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Het spijt me dat ik zoveel vragen stel.