Hallo Dames, Ik neem op dit moment 2 dagen ouderschapsverlof op. Ik neem dit op tot 31 december 2012. Het liefst zou ik het gewoon door laten lopen (ik heb nog veel uren staan). Nou heb ik wat gegoogled maar kom er niet echt uit. Kan niet niet echt vinden of dat de korting in 2013 nou blijft bestaan. Weet iemand dit misschien?? Groetjes MamaGiraf
van de website www.rijksoverheid.nl Vereenvoudiging kindregelingen controversieel verklaard Het kabinet is sinds maandag 23 april 2012 demissionair. De afschaffing van de kindertoeslag in box 3 en de bezuinigingen op de kinderregelingen zijn op 5 juni 2012 controversieel verklaard. Dat betekent dat dit onderwerp deze kabinetsperiode niet meer wordt behandeld door de Tweede Kamer.
Dat ligt volgens mij inderdaad aan het nieuwe kabinet wat we 12 september gaan kiezen. Ik hoop dat de onderhandelingen lekker lang duren zodat ook wij in 2013 nog kunnen doorgaan met ouderschapsverlof.
Ouderschapsverlof op zich blijft wel gewoon bestaan hoor... alleen is het idd de vraag of de korting blijft bestaan. Ook ik benieuwd. Okay bij mij gaat het "maar" om vier uur p/w... kan me voorstellen dat het bij 2 dagen lekker aantikt.
Nou idd uiteindelijk met de toeslagen erbij kom je aan bijna je normale loon dus tikt aan. Als het komt te vervallen moet ik toch meer gaan werken (was uiteindelijk zoiezo de bedoeling) maar nu zo nog klein zijn wel lekker dat je wat vaker thuis kan zijn zonder een groot loonverlies
Oh, ik dacht dat de korting al helemaal afgeschaft was, tenminste, vanaf 2013. Maar dat is dus toch niet zo??
Was ik ook van uit gegaan, maar inderdaad, het was er volgens mij nog niet 'doorheen'. Waren volgens mij plannen van Donner. Zou een mooie meevaller zijn, toch nog 11 maanden langer 1 dag ouderschapsverlof ... Zie deze link voor de regelingen: Financiƫle steun voor het gezin | Gezin, werk en opvoeden | Rijksoverheid.nl