zwanger en solliciteren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Daantje85, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Hallo,

Ook ik zit met hetzelfde probleem als velen van jullie,
    mijn contract bij mijn huidige baas wordt niet verlengd aangezien ik een allergie heb opgelopen voor de bloemen waarmee ik werk, en we waren al bezig zwanger te worden voordat ik wist dat ik allergie had, maar nu zit ik dus in de ziekte wet, en ben zwanger. gelukkig is dat nu niet de reden dat ik ontslagen wordt. maar nu moet ik wel opnieuw gaan solliciteren en ben bang dat ik vrijwel nergens meer aan werk kom, heb deze week 2 sollicitaties staan 1ntje bij een oude werkgever van mij heb ik jaren geleden al gewerkt, maar via mijn moeder (die werkt op een andere locatie) ben ik stiekem te weten gekomen dat hij niet echt happig is op zwangere vrouwen en het liefste zou ik daar terug willen (snappen jullie het nog?). Weet niet wat ik moet doen, of ik het gewoon moet zeggen dat ik zwanger ben, of dat ik er nog mee zal wachten totdat ik bij de verloskundige geweest ben (dan willen we het nl ook bekend maken) maar dan denk ik dat hij het via mijn moeder te weten komt, want ze kan dan echt niet haar mond houden, wat ook begrijpelijk is.

Wat moet ik doen?

Liefs,
    Daantje

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb zelf alleen maar positieve ervaringen met solliciteren tijdens zwangerschap (1e keer 5 maanden zwanger, 2e keer 6 maanden zwanger), zou er dus gewoon eerlijk over zijn. Dan weet je ook direct wat je aan elkaar hebt!

Succes!

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ja dat is eigenlijk ook wel weer zo ja. maar als ik het nu tegen hem zeg, dan zit de kans er ook wel weer in dat hij het tegen mijn moeder zegt en dat wil ik dus niet, kan hem wel vragen om zn mond te houden maar stel dat ie het niet doet, of dat ie het er per ongeluk uit floept.
    Als het nou een vreemde was had ik het denk ik wel meteen gezegd maar vind het bij deze zo moeilijk.

gr's Daantje

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Ben je toen ook aangenomen? Want mijn contract wordt nl ook niet verlengd zeer waarschijnlijk (en dat na 6 jaar trouwe dienst stelletje ^^$#@#%) en heb er dus aan gedacht om nu alvast naar een andere baan uit te kijken. Maar is dat wel reëel?

Liefs Jessy

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    @ Jessy77, ja ik ben beide keren aangenomen!

De 1e keer heb ik nog bijna 2 maanden gewerkt tot aan mijn zwangerschapsverlof en ben na mijn verlof weer begonnen.

De 2e keer heb ik afgelopen mei gesolliciteerd, ben aangenomen en ik start na mijn verlof op 3 december aanstaande.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Na 6 jaar hoor je toch allang in vaste dienst te zijn?

7. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Wat voor soort werk doe je als ik vragen mag? Ben zelf m'n werk zat maar durf niet goed te solliciteren...

Groetjes!

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Jammer dat je nog niet zo goed durft, wie niet waagt wie niet wint toch?

Ik werk als business consultant in de ICT sector.

9. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Je hebt ook gelijk. Wie niet waagt wie niet wint... Komt ook omdat mensen om me heen zeggen dat er heus geen zwangere wordt aangenomen. Als ik een leuke functie zie reageer ik gewoon. Bij jou konden ze het natuurlijk al zien of niet bij de sollicitatie?

Is het in jouw branche ook niet zo dat mensen moeilijk te vinden zijn? Dat is natuurlijk ook een groot verschil. Als ik op een functie van secretaresse reageer hebben ze veel meer keuze...!

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Klopt ik had een enorm dikke buik tijdens mijn sollicitatie. Misschien heb ik geluk gehad, weet het niet. Toch denk ik dat ze graag op je wachten als je goed bent in wat je doet al is de keuze nog zo groot..

11. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    In een sollicitatiegesprek mag een werkgever volgens de wet niet vragen of je zwanger bent!
    Al zal je in de praktijk wel antwoord willen geven, natuurlijk. Aan de andere kant.. stel je bent pas kort zwanger en er is nog niets te zien.. aan jezelf denken en tekenen! Als je een jaarcontract krijgt valt je verlof in die periode en moet je na je verlof nog een paar maanden werken. In die periode kan je veel 'goed' maken en dan zullen ze je contract wel verlengen als het jaar voorbij is. Enne.. werkgevers zijn vaak ook goed verzekerd hoor, voor zwangerschap (valt nog steeds onder 'ziekte', hoe belachelijk ook!), dus alleen praktisch moeten ze ff schuiven of een uitzendkracht aannemen voor die paar maanden.. nou.. als ze tevreden over je zijn voordat je met verlof gaat en als je eenmaal terug bent.. niks aan de hand.

Deel Deze Pagina