Solliciteren tijdens Ziektewet..

Discussie in 'De lounge' gestart door Asil, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Overigens wel mijn probleem hoor, overanalyseren en glazen in gooien. Heb ontzettend veel moeite met dingen voor me houden, oneerlijkheid e.d.

Fruity90 vindt dit leuk.
  2. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.017
    1.234
    113
    Vrouw
    Jammer dat je gesprek anders ging dan verwacht. Klinkt alsof een meeloopdag juist een goede aanvulling zou zijn om een goede keuze te kunnen maken. Tav morgen alles bespreken met je huidige werkgever; als je doel is om gewoon te delen dan natuurlijk vooral doen, maar het versterkt niet een eventuele onderhandeling in de toekomst denk ik.

daarnaast leest het ook een beetje alsof je bang bent voor een afwijzing na gister, waardoor je wellicht overhaast keuzes maakt nu? Ik zou rustig afwachten op feedback van het gesprek, meelopen als ergens de kans zich voordoet. Afwijzing hoort bij stappen maken, en is echt geen ramp. Het is vervelender als je door angst of schaamte daarvoor nu overhaast iets doet wat na 1 jaar weer tot eenzelfde punt leidt.

Neuzeke en Asil vinden dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het en dat zou ook best wel eens kunnen. Maar ben ook bang als het wel een 2de gesprek word want dan word het toch realistisch. Joh ik ben altijd al een schijterd als het over mezelf gaat.

Moet sowieso morgen het gesprek aan over werk hervatting en hoe.. ik zal een "feel the room" aanhouden. Wil wel echt vertellen waar ik tegen aan loop en laat het vertellen mbt solliciteren even voor wat het is.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ok, Functie 1 nog niks gehoord.

Functie 2 net mijn interesse kenbaar gemaakt.

Gesprek: positief, stond er niet van te kijken, willen dat ik goed nadenk of zij mij nog wat kunnen bieden om mij te houden of iig die kans te krijgen.

Maandag weer opstarten met werken sowieso, dinsdag gesprek over wat ik wil.

GroeneBomen, Knut10, Krv en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.159
    3.186
    113
    Meid, het enige wat ik kan zeggen is doen!
    Jouw verhaal lijkt op veel vlakken op de mijne. Ik zat jarenlang op dezelfde plek in dezelfde functie die toch erg onder m'n intelligentieniveau zat. Dus ja ik miste de uitdaging. Enorm loyaliteitsgevoel, in het beginsel omdat het mijn directe familie betrof. Daarna is het bedrijf verkocht aan een kleine lokale ondernemer die toch ook niet zo makkelijk aan personeel kan komen.. maar goed. Ik ben gegaan! Geen moment spijt gehad..

Asil vindt dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.642
    4.488
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat je nog niks hebt gehoord over functie 1. Wat zegt je eigen gevoel?

Ik hoop dat je een fijne baan vindt lieve @Asil, ik denk aan je.

Asil vindt dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Half 6 gebeld, gesprek 2 + meeloopdag.

Ik weet ik doe het mezelf aan maar er komt een hoop op me af.

Onze poezenkind van 17.5 gaat ook erg slecht.. oh oh oh.. het kan ook nooit normaal.

Fruity90 en Krv vinden dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Update: inmiddels 2 gesprekken met werkgever gevoerd. Donderdag gesprek met directeur erbij. Ze zouden mij echt graag houden maar willen ook niet dat ik mezelf te kort doe.

Heb 3 dingen op gegeven:

32 uur, meer salaris, meer afwisseling/uitdaging.

Morgen kennismakingsgesprek vacature 2. Alle 3 bovenstaande punten zijn daar van kracht.

Donderdagmorgen 2de gesprek + meelopen functie 1.

Hoop vrijdag voor functie 2 op 2de gesprek te mogen en aanbiedingen te hebben van beiden. Dan het weekend de balans op maken. Uiterlijk dinsdag ontslagbrief inleveren als het die kant op gaat.

bluedrake, GroeneBomen, Knut10 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.815
    2.504
    113
    Vrouw
    Ik zou het vooral zakelijk benaderen; je hoeft echt niet bij je huidige bedrijf prive dingen aan te geven.

Wat is er al veel gebeurd in dit topic! Mooi om te lezen dat je het ook energie geeft.
    Volg je hart en hou je vast aan je eisen.

Neuzeke en Asil vinden dit leuk.
  10. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.017
    1.234
    113
    Vrouw
    Succes met alle gesprekken deze week :) en meelopen. Ik hoop dat je de week erna een goede weloverwogen keuze kunt maken!

Asil vindt dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ok, ik had mijn zinnen gezet op dit bedrijf.. en ben eerlijk.. best een beetje teleurgesteld.

Dus even voor het hoofd de voor en nadelen van elk:

Huidige baan:
    Voordelen: vast contract, dichtbij huis, leuke collega's, ga morgen nog in gesprek betreffende salaris, uitdaging en minder uren.

Nadeel: weinig uitdaging, makkelijk, verveling.

Ziekenhuis:
    Voordelen: ook relatief dichtbij, iets wat meer bij mij past (denk ik), andere functie daarmee op een andere manier uitdagend, 1 dag per 2 weken vrij.

Nadeel: nog bespreken, parkeer vergoeding, vooruitzicht langer termijn, salaris is minder of net gelijk. Moet de sfeer nog voelen.

Techniek:
    Voordelen: wederom dichtbij, hoop een mooi aanbod qua salaris 32 of 36 uur, ziet er naar uit dat er groeimogelijkheden zijn. Misschien niet per se binnen het bedrijf als in andere functies. Maar er is veel groei, veel processen die aangepakt moeten worden, extra pand erbij enz.

Nadelen: oogt nu rommelig, erg op een kluitje, team is vrij rustig ben bang dat het niet op mijn persoonlijkheid aan sluit.

Morgen hoor ik meer over deze sollicitatie, morgen meeloop dag ZH en gesprek met werk..

Fruity90 vindt dit leuk.
  12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Succes!

Asil vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Vraagje, zijn jullie gewend om elleboog aan elleboog te zitten met een collega? Bij dit laatste bedrijf zit je dus of elleboog aan elleboog met je leiding gevende of met collega's die naast je aan het assembleren zijn. Ik heb altijd een eigen plek of kantoor gehad. Houd er helemaal niet van dat mensen op je scherm mee kijken. Of beweging en afleiding om me heen.. misschien js dat een kwestie van wennen?

14. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.215
    2.018
    113
    allereerst wat bn je een ontzettend dappere en voortvarende zoektocht aan het doen naar een nieuwe fijne werkplek voor je! Echt heel dpaper en knap van je.

Qua werkplek: Ik denk niet dat het een questie is van wennen. Ik ben zelf ook altijd erg gehecht aan rust en een eigen plekje. Vindt socializen met collega's heel leuk. Maar als ik wil werken, dan heb ik wel rust aan mijn hoofd nodig. Ineen eerdere baan zat ik ook een gedeelte vd dag in een kantooortuin. Weliswaar met afschermde werkplekjes, maar zelf dat vond ik al heel ongemakkelijk en afleidend. Collega's die rondliepen, stonden te kletsen op1 m afstand, aan het bellen waren terwijl ik een stuk most schrijven of lezen, Het past gewoon neit bij mij als persoon. Ik word daar echt ongelukkig van. Maar voor anderen is het juist heel fijn en die vinden een eigen kamertje heel eenzaam, te weinig inspiratie e.d.

Asil vindt dit leuk.
  15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.288
    1.743
    113
    Pfff ik moet er niet aan denken om elleboog aan elleboog te werken. Ik heb ook wat ruimte en rust nodig om te werken.

Bij ons staan de bureaus wel tegen elkaar aan, maar de collega zit dan op minimaal 1,5 meter afstand.

Voor het meekijken op je beeldscherm, heb je van die speciale "voorzetschermen" die je op je monitor kunt bevestigen. Dan kan er alleen meegekeken worden als iemand recht achter je staat.

bluedrake en Asil vinden dit leuk.
  16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.844
    2.507
    113
    Ik weet niet hoe het in een productiesetting zit, maar in een kantoorsetting zijn er Arboregels voor de minimale oppervlakte die per persoon/werkplek beschikbaar moet zijn. En dat is zeer zeker niet elleboog aan elleboog.

Asil en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Mag morgen dus op 2de gesprek komen, heb dat elleboog verhaal kenbaar gemaakt. Gaat binnen nu en 1 jaar veranderen, ze breiden uit (krijgen een nieuw pand naast deze) maar opkomt termijn word het wel afgekaderd.

Nu net de meeloopdag en 2de gesprek afgerond. Maandag krijg ik een bod. Dit is wel iets wat ik heel graag zou willen. Voelde mij welkom, mooie functie mooie ontwikkel mogelijkheden. Ze gaan kijken of ze mij salarieel en mbt parkeren tegemoet kunnen komen.

Nu op naar gesprek op het werk..

2jongensmama, Krv en GroeneBomen vinden dit leuk.
  18. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.017
    1.234
    113
    Vrouw
    klinkt goed!! Hoop dat je een fijn aanbod krijgt en met plezier en passie aan het werk gaat. Welke keuze dan ook.
    Tav elleboog aan elleboog; ja zeker. Wij zitten met 6 op 1 piepklein kantoor. Elleboog aan elleboog en degene achter mij kan niet opstaan als ik ook wil opstaan :roflmao: maar ik ben gewend aan 0 privacy op de ziekenhuis werkvloer. Ik mag gelukkig ook veel rondlopen, dus vind het geen groot probleem. Als je het vervelend vind, zou ik het wel als groot minpunt op je lijst zetten. Je krijgt namelijk alles mee van elkaar op zo’n afstand. Gesprekken/luchtjes/zuchten etc. :o:

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    In mijn geval is het een planner functie, op 1 afdeling zitten de wel met 9 op de ander met 6, 3 aan elkaar dus wel goed te doen.

Bij die andere dus niet, zoals omschreven. Maar man wat heb ik het leuk gehad.. ik hoop aan 1 kant echt dat de plan functie met een goed aanbod komt. Want daar gaat echt mijn voorkeur naar uit.

Knut10 vindt dit leuk.
  20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.351
    11.978
    113
    Hoe ging je gesprek op het werk?

Deel Deze Pagina