Solliciteren tijdens Ziektewet..

Discussie in 'De lounge' gestart door Asil, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Best teleurstellend eigenlijk. Ze snappen mij, hoor dinsdag meer maar denk dat ik de deur al dicht heb.

Waar ik echt rekening mee moet houden en bijna vergat mbt salaris.

Bij mijn huidige werk is een volledige werkweek 37.75 uur maar word voor 40 betaald. Ik heb 14 maandsalarissen. Ons vakantiegeld en 13de maand zijn volle maandsalarissen. Daarbij heb ik ook een winstuitkering 1x per jaar.

In het ZH is een volledige werkweek sowieso 36 uur. Dus je word niet partime verrekend (gok ik) en een 13de maand + fietsplan, ov, km vergoeding, parkeervergoeding word overlegd

Bij het technische bedrijf is een volle week 40 uur als mijn maandsalaris daarop gebasseerd word en ik of 36 of 32 uur ga werken is de kans groot dat ik gelijk uitkom met nu.

In dat geval is het ziekenhuis het meest rendabel, als ze met een parkeervergoeding komen, anders ga ik naar de OV opties kijken.

Werktijden zijn ook chill op zich alleen ben ik bij beide langer onderweg en ben vanuit mijn achtergrond helemaal niet gewend OV te gebruiken. (Kom uit een een stad waar ze alleen een bus en trein hebben, woont nu omgeving rotterdam)

2. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Ik ga voor je duimen! Je tweede alinea, dat is toch echt het gevoel waarmee je wilt thuis komen na een werkdag gewoon..

Wel balen dat het gesprek op je eigen werk teleurstellend was, maar inderdaad, misschien ook juist een bevestiging. Wilde ze niet (voldoende) tegemoetkomen of?

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Er werd gewoon een beetje lafjes gereageerd. Dat is het.. andere kant wat kun je verwachten van 2, niet vloeiend sprekende Japanse directeurs..

Ze snappen het gewoon heel goed, begrijpen dat ik "klein" gehouden word. Alleen denk ik dat mijn eisen/verwachtingen te hoog zijn..

Ik hoop(te) zo een dusdanige salarisverhoging te krijgen dat ik bij minder uren alsnog een centje extra zou hebben maar dat gaat niet gebeuren. De keuze lijkt te komen op volledige werkweek meer salaris of nagenoeg zelden salaris en minder uren.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ok 2xr gesprek ging goed. Maar einde was heel vaag en raar..
    Maar krijg maandag een bod.

Bod van ZH gekregen.. is echt mega laag, zelfs als de inflatie (6% wat volgens mij ook niet klopt) erover heen gaat. Daarnaast een heel vaag stukje over parkeervergoeding waarbij het lijkt dat ik of parkeervergoeding krijg of reiskostenvergoeding maar niet allebei.

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.597
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat gebeurde er op het einde? En wat jammer van het bod van het ziekenhuis. In ziekenhuizen werken ze met schalen toch? Zijn er nog wat tredes bij te onderhandelen of gaan jullie elkaar nooit tegemoet komen denk je? Jammer ook dat het stuk over die reiskosten zo onduidelijk is. Ik zou sowieso even vragen of ze dat kunnen verduidelijken omdat het nu op meerdere manieren te interpreteren is. En onthoud: je hoeft niet per se voor 1 van deze 2 functies te gaan! Dat je zo snel al 2 sollicitaties hebt gehad geeft aan dat er waarschijnlijk nog meer in het vat zit. Dat zou zomaar eens iets kunnen zijn wat beter bij je past. Ik vind als ik eerlijk ben er niets echt uitspringen nu, hoe voel jij dat?

6. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Ik werk in de planning bij een ziekenhuis vlakbij het EMC en wij werken soms samen met hen en mijn man heeft er afgelopen jaar een jaar gewerkt en niet zo’n goede ervaring. Van verhalen van mijn collega’s en horen zeggen heb ik niet zo’n hoge verwachtingen van het EMC. Qua parkeervergoeding zou ik niet teveel verwachten, je krijgt niet zoveel. In welke schaal kom je terecht? En hou er inderdaad rekening mee dat de inflactiecorrectie daar al gedaan is en bij sommige andere bedrijven nog niet. Ik ben nu zelf ook aan het solliciteren en zou niet meer zo snel weer in het ziekenhuis gaan werken, behalve als ik een goed gevoel heb over het team. Je verwacht dat iedereen zich inzet voor de patiënten, maar er spelen zoveel andere belangen mee. Uiteindelijk blijkt het ook allemaal om geld te gaan…..

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    6.4.. das voor mij echt veel te laag. En las het. Leek wel of je van 5-13:30 in de ene garage mag en van 13:30 in de andere. Zou betekenen dat ik in de (half uur) pauze ook mijn auto nog zou moeten verplaatsten.

Moet wel zeggen dat het werk en team echt goed voelt(de) vind het daarom echt jammer.

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ging gewoon raar. Probeer het uit te leggen:

Gesprek met 3 mensen. Alle 3 directe collega's, 1 manager. Ging allemaal lekker. Manager vraagt of ik nog een gesprek met HR had ingepland. Ik zeg nee. Misschien wil je dat hierna doen?
    Gozer van HR zat een kantoor er naast.

Hij staat op, loopt daarheen. Blijf achter met die andere 2. Nog geen 1 keer tijdens de gesprekken is mijn leeftijd gevraagd (toelichting, die hoef je niet meer te vermelden, en omdat ik 40 ben met een jeugdig voorkomen doe ik dat express niet om leeftijd discriminatie te voorkomen, ik wil gezien worden zeg maar en dan pas oordeel).

Anyway zeg dus dat ik 40 ben, we praten een beetje na en zonder aankondig stormt de vrouwelijke collega de kamer uit.. als je vraag tekens boven een hoofd zou kunnen zien dan had ik er 10.. ook die ander kijkt mij aan van huh..

Manager komt terug, zij komt terug.. en toen wist niemand meer wat de "verwachting" was.. ik werd medegedeeld maandag meer te horen. Kreeg het idee dat ze nog na wilde praten dus zeg bedankt. Toen werd de vrouwelijke collega ook verzocht op te staan, wat ze niet verwachtte, de mannelijke collega stond ook op maar die moest kennelijk nog blijven en een soort van quasi verbaasd liepen wij 2 dus weg.. en dat was het einde.

Ik vraag haar samen weg te gaan. Dat was prima. Vervolgens houd ze mij op de trap staande en hebben we een hartstikke leuk gesprek over het bedrijf, haar idee en wat ze zoekt.. 10 min later komt die andere gozer erbij en al met al hebben we zeker 20 min staan te kletsen. Hartstikke leuk.. maar de voorgaande situatie vond ik nogal raar. Heb het gelaten...

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.597
    4.450
    113
    Vrouw
    Dat klinkt inderdaad vreemd, wat apart joh. Nu even alles laten bezinken en goed nadenken. Succes weer maandag!

10. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Gaat het niet om de tijd waarop je de garage inrijdt? Zo werkt het bij ons. Maar dan hoef je dus niet te verplaatsen… Succes

Asil vindt dit leuk.
  11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Je kan toch gewoon aangeven dat het heel goed voelt en je graag daar zou komen werken maar dat het aanbod wat ze nu hebben gedaan te laag en te onduidelijk is?

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Kan zeker, maar het is zelfs +10% net zo veel als dat ik 8 jaar geleden verdiende.

Ik wist wel dat het iets lager of misschien gelijk aan zou zijn.. heb het nadrukkelijk gezegd. Er werd gedaan alsof daar aan tegemoet kon worden gekomen maar dat is totaal niet het geval..

Ik snap het "op basis van kennis en ervaring" maar er staat ook in "anders is het niet eerlijk tegen over de anderen.." Ik ben zeker 15 jaar ouder dan de "anderen" en weet wat ik kan, en kan bijdragen.. helaas komt dit helemaal niet in de buurt. :(

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Reisvergoeding: Het vervoersbeleid voor medewerkers kent samengevat twee keuzemogelijkheden: 1. Auto (betaald parkeren) en 2. Individueel reisbudget. De eerste is dan voor jou van toepassing. Zie hieronder de uitgebreide uitleg.

- betaald parkeren in de piekuren (maandag-vrijdag van 05.00 – 13.30 uur) in de Museumparkgarage en, tot datum verhuizing, de Daniel den Hoed;

- gratis parkeren van maandag tot en met vrijdag van 13.30 uur tot 19.00 uur in de Museumparkgarage en na 19.00 uur en in het weekend en op feestdagen in de bezoekersgarage (garage Wytemaweg en Westzeedijk)1;

- tarieven per dag € 3,= ( woon-werkafstand vanaf 6 km enkele reis) of € 8,= (minder dan 6 km enkele reis);

- geen tegemoetkoming in de reiskosten

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Update!! Want je, we willen wel eten hoe het af loopt :)

Ik blijf! Ik heb een aanbod gekregen die ik echt niet kan afslaan. Ze willen mij echt voor geen goud kwijt.

Naast het financiele voordeel, krijg ik functie uitbreiding, de mogelijkheid in de toekomst minder te werken, en heb ik nog steeds een vaste aanstelling.
    Kennelijk hebben zelfs collega's tegen managers e.d. gezegd dat ze blij zijn mij weer te zien. Dat ze blij worden van mijn aanwezigheid en energie en dat ik zowel om karakter en bijdrage onmisbaar ben!

Neskio, bluedrake, zegenwens en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.597
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat een fijne update! Goed dat je duidelijk hebt aangegeven wat je wil. Heel fijn dat je die waardering krijgt op zoveel vlakken. Gefeliciteerd.

Asil vindt dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Nou dat is heel fijn om te horen en gehoord te worden!

Asil vindt dit leuk.
  17. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Wat fijn. Het “helpt” dus wel om open te zijn naar je huidige werkgever. En goed dat je ook om je heen hebt gekeken. Nu weet je zeker dat je gewardeerd wordt en kun je daar weer vers aan de start. Gefeliciteerd!

Asil vindt dit leuk.
  18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Super fijn! Gefeliciteerd :)

Deel Deze Pagina