lekkageplekken behandelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey meiden,

wij hebben (als velen misschien na gisteren...:() lekkageplekken in het plafond en op de muur van 1 kamer. Nou was het al bekend dat het daar lekt en er wordt binnenkort wat aan gedaan dus gelukkig geen verrassing meer....;) Maar nou vraag ik me af wat we daarna met dat plafond/de muur moeten doen... Iemand ervaring? Lees op internet over speciale verf die vlekken afdekt want door gewone latex komt het denk ik binnen een paar maanden al heen als het al dekt.

Tips zijn welkom! Groetjes!

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hoi,

Wij hebben vorig jaar lekkage gehad in de slaapkamer. Allereerst hebben we de lekkageplekken heel goed laten drogen en daarna ingespoten met een speciaal spul van A.lebastine voor watervlekken. Nadat dat goed gedroogd was hebben we het gewoon gewit met Latex. Sommige plekken heb ik wel 4 keer gedaan, maar er is nu, maanden later, nog steeds niets meer te zien.

Succes.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Thanks Kyra voor je snelle reactie! Hoe lang hebben jullie de lekkageplekken laten drogen?

4. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Eeeehm, gewetensvraag, wel een paar weken :), maar dat had meer te maken met laksheid dan dat het echt moest. Ik zou het nu een week laten drogen (Nu hadden wij ook echt hele grote natte plekken) en het dan behandelen, maar je kunt het beste gewoon voelen aan het plafond/de muur of het echt goed droog is.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem na gister!!! Ook wij gebruiken die spray en verven het daarna over!! Werkt echt super!!! Gewoon zorgen dat het een week echt droog is!!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb pas een keer tippex gebruikt, dat denkt tenminste meteen!

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Als het lekkage van een buitenmuur of dak betreft moet je het 10 tot 12 weken laten drogen alvorens het over te schilderen. Dan pas is het echt droog. En heb je de verzekering al ingeschakeld? Wij kregen voor onze lekkage 300 euro vergoed (paar kleine plekjes maar ze vergoeden het hele plafond oververven).

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey, verzekering, vergoeden die dat dan?? Ik bedoel, is toch je eigen verantwoordelijkheid als het dak lekt? (onderhoud?)

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    maar wel thanks voor de tip, ook voor de andere tips voor verf en zo! Is dus goed zelf te behandelen...!

Deel Deze Pagina