Solliciteren voor opleiding en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Es14, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ik ben al een tijdje bezig met zwanger worden en nu heb ik een hele leuke vacature gezien waarbij ik dan ook een 2 jarige opleiding zou moeten volgen.
    Is het verstandig om te solliciteren?
    Als ik deze baan zou krijgen werk ik veel dichter bij huis en heb ik betere werktijden. Het is een baan die ik al best lang wil maar waar weinig vacatures voor zijn. Aan de ene kant vind ik het zonde om het te laten schieten.
    Zelf denk ik dat ik de opleiding moet kunnen combineren met zwanger zijn maar ik weet niet of mijn werkgever het goed vind.
    Moet ik het vermelden bij mijn sollicitatie?
    Ik zou eerst een proeftijd van 2 maanden krijgen, wat als ik het niet heb vermeld bij mijn sollicitatie en ik in de proeftijd zwanger word, kunnen ze me dan niet door mijn proeftijd heen laten gaan?

Heeft iemand hier ervaring mee of een advies voor me?

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje moeilijk zeg... Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan waar je prioriteit nu het meeste ligt. Je bent zeker niet verplicht om te melden bij een sollicitatie dat je een kinderwens hebt,maar het zou zomaar wel kunnen dat mocht je zwanger raken ze je contract niet gaan verlengen en ze je proeftijd kunnen beeindigen... Ik heb het al 2 keer eerder meegemaakt,en dat is flink balen! Succes!

3. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Ik zou de opleiding volgen! Ik en mijn vriend zijn nu een jaar bezig En ik ben sinds december vorig jaar begonnen aan een thuisstudie. Wie weet duurt het nog super lang voordat je zwanger bent en wacht je al die tijd.. als je deze baan/studie al heel lang wilt en nu de kans krijgt.. ik zou t zeker doen. Het is aanpoten als je zwanger bent en een kleine hebt natuurlijk en dit vraagt doorzettings vermogen maar als je eenmaal klaar bent heb jij een leuke baan! Een baan waar je blij van word is ook belangrijk. Ik zou niets zeggen en eerst maar is kijken of je binnen twee maanden zwanger bent.. zo niet heb je spijt als je het niet doet. (Denk ik)

4. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Gewoon solliciteren! Je weet nooit wanneer je zwanger wordt....

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou zeker solliciteren en je voor nu niet te druk maken, misschien krijg je de baan niet of het duurt lang voordat je daadwerkelijk zwanger raakt.
    Ik vond ook een baan toen ik net met de pil wilde stoppen, heb toen nog een paar maanden langer de pil geslikt (toen was het in 1 keer raak).

6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik zou er zeker voor gaan hoor. Je weet toch niet hoe het allemaal gaat lopen. Zeker als je zelf al zegt het denkt te kunnen combineren. Je hoeft ook echt niet te melden dat er een kinderwens is. Succes!

7. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Ik zou er ook voor gaan. Je weet niet hoe het loopt en mijn ervaring is dat "on hold" leven in deze niet echt heel verstandig is, omdat je niet weet wanneer je zwanger wordt. Mocht je zwanger blijken tijdens je proeftijd dan zou ik daarover eerlijk zijn.

8. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Bedankt voor de reacties! Ik denk ook dat ik het gewoon moet proberen en dan zie ik wel hoe het loopt :)

9. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ik heb in hetzelfde gezeten. Wilde ook een opleiding doen van 2 jaar maar ook kinderen. Wij hebben de keuze gemaakt eerst te kiezen voor de opleiding. Ook met het oog op salarisverhoging wat niet slecht zou uitkomen bij een kind. We zijn na ruim een jaar van de opleding gestopt met de pil dat al ik zwanger zou worden ik wel de opleding af kon maken. Hoogzwanger heb ik 2 weken voor mijn verlof mijn diploma in ontvangst genomen en na mijn verlof gestart met de nieuwe functie. Je hebt nooit de garantie wanneer je zwanger wordt. Het was de eerste en we waren erg snel zwanger toevalling, maar voor hetzelfde geld duurde het maanden. Ik zou voor jezelf kijken wat je prioriteit is.

10. Roseline

Roseline Niet meer actief

Je hoort altijd van iedereen dat je je leven niet onhold moet zetten. Ik kan het me overigens wel voorstellen. Wij willen graag een verre reis dit jaar maken en eentje die niet verstandig is, als ik eventueel zwanger ben (in verband met gele koorts in dat land). We hebben nu gewoon besloten dat als ik toch tegen die tijd zwanger ben we de reis gaan annuleren. Voelt persoonlijk ook een beetje vreemd, maar wat als het nog 2 jaar duurt dan hebben we nu al die tijd zitten wachten op niets. Ik zou er dus ook voorgaan. Zeker als je straks lekker dichtbij huis kan werken, ook fijn als je een kleine hebt.

11. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gewoon doen! :)
    Ik ga ook beginnen met een beste studie in september, stiekem hoop ik dat ik dan ook zwanger ben. Maar dat weet je toch niet zeker, wat er dan gebeurt zien we dan wel weer ;)

Deel Deze Pagina