Zaterdagmiddag had ik een knalpositieve ovulatietest. Zondagochtend menstruatiekrampen en steken, dus zondag overdag (of s avonds?) ergens mijn eisprong gehad. Alleen zondagmiddag seks gehad. Zouden de spermacellen op tijd bij mijn eitje kunnen zijn? Ook als de eisprong al s ochtends was?
Ja hoor. Spermacellen doen er een uur tot 12 uur over om bij de eicel te komen en de eicel blijft 12 uur in leven.
Daarom juist. Als de eisprong om bijvoorbeeld 10.00u was, en de seks pas rond 13.30, moet het zaad wel erg hard zwemmen?
Je maakt wel kans hoor! Bij ons met de derde IUI was het gelukt. Op moment van de behandeling was de eisprong al geweest, en we hebben geen flauw idee hoelang voor de behandeling dat geweest is. De dag ervoor in de ochtend zat het eitje er iig nog, en in de middag een positieve ovulatietest. (bij mij springt eitje echt standaard binnen 24u na positieve test) De zaadjes waren snel genoeg, want ben ondertussen ruim 13 weken zwanger
Maar is dat niet bínnen die tijd? Ipv ná? Ik testte om 12.00u positief zaterdag. Maar wat als ik om 08.00u had getest en hij was positief? Of komt het allemaal niet zo precies?