Dag allemaal, Ik heb binnenkort twee sollicitatie gesprekken. Alleen zouden jullie bij het gesprek (mocht het naar boven komen) dat je nog ergens op gesprek mag komen of bent geweest?
bij een eerste gesprek?.. Nee ik zou het denk ik niet zeggen.. Misschien bij een eventueel 2e gesprek. Maar voor nu hoeven zij dat toch niet te weten.. en als ze ernaar vragen zeg je toch gewoon dat je meerdere sollicitaties de deur uit hebt gedaan ofzo? Lijkt me logisch dat je niet op één paard wil wedden als je op zoek bent naar een (nieuwe) baan..
Ik zou het zeker niet uit mezelf zeggen (dat komt over van "oh, kijk mij eens"). Maar als ze er specifiek naar vragen dan kun je best iets algemeens zeggen over dat je meer ijzers in het vuur hebt. Verder niet.
Ik zou het zeker niet zelf zeggen. Mochten ze ernaar vragen dan zeg ik vaak dat ik graag niet op een paard alleen wed.
Dank jullie voor het advies! Dat had ik dus ook dat ik het niet ga zeggen of ze moeten er naar vragen.
Ik heb het wel gelijk gezegd maar...... ik wou de andere baan veel liever! Uiteindelijk bij allebei aangenomen. Het kan ook in je voordeel werken.
Ik heb - als de gene die de sollicitaties afneemt- altijd gevraagd aan de sollicitanten of ze nog ergens anders solliciteren, de meeste zeiden het echter wel uit zich zelf.
Ik zou het wel zeggen... je wilt zeker overkomen van je zaak, je wilt laten zien dat ze blij moeten zijn als jij daar komt werken... En tuurlijk zul je het dan ook wel moeten waarmaken. Ik ben in 2011 op die manier aangenomen, heb onderhandeld over salaris en heb daar flink nog bovenop gekregen (ondanks dat dit via een uitzendbureau ging) en had binnen 3 maanden een hogere functie in het bedrijf. Maar ik heb me dan ook wel zwaar ingezet en me aan me woord gehouden , ze wilden me echt niet kwijt (had overigens 5 maanden later een andere baan gevonden, en ook hier mijn salaris weer wat mee verhoogd. Tis en blijft een beetje een bluf spel hoor, eruit halen wat erin zit. Het ligt er wel ook aan in welke branche je werkt en wat je functie zal worden.
Ik heb ondertussen beide gesprekken gehad. Bij 1 instelling vroegen ze er naar en heb ik eerlijk geantwoord. Daar ben ik uiteindelijk ook aangenomen maar zou het niet uit mijzelf benoemen. Bedankt voor alle adviezen!