Werk? & Oppasmoeder of kinderdagverblijf....

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Vrouw1985, Feb 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

Feb 9, 2008
    107
    0
    0
    Stel ik ga 2 dagen in de week werken.
    Wat ben ik dan ongeveer aan kosten kwijt om,"de baby" bij iemand anders te brengen, zodat ik kan gaan werken?

Heeft anders iemand misschien een site waarop ik het uitgebreid kan lezen hoe en wat?

Groetjes Susan

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hi,

Voor een kdv ben je per uur ongeveer 5,70 euro kwijt. Voor een dag rekenen ze ongeveer 10 uur geloof ik. Wij zijn voor 3 dagen per week voor een maand 790 euro kwijt. Daarvan krijg je dan van de belastingdienst afhankelijk van jouw inkomen (en dat van je partner) een groot deel terug (wij krijgen iets meer dan 2/3 terug). Dat kun je uitrekenen op de site van de belastingdienst (www.toeslagen.nl en dan kinderopvangtoeslag kiezen).
    Voor gastouder oid kun je ook een toeslag krijgen als ze geregistreerd zijn, maar ik weet niet precies hoeveel die per uur rekenen. Denk minder dan een kdv.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Groetjes Rosa

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik betaal voor mijn kdv iets minder dan 5 euro per uur. Wij zijn voor 1 dag per week ongeveer 190 euro per maand kwijt. (het ligt er ook aan of er 4 of vijf vrijdagen in de maand zijn) Dat is dan zonder de korting van de balstingdienst.

Ik heb al eens in een eerder topic gezien dat je goed moet kijken wat je kwijt ben aan het kdv, het kan nl nogal verschillen. En bij de ons moet je bijv wel zelf flesvoeding meegeven en ws bij het kdv van Rosao niet. Ook dat verschilt heel erg. Voor ons is het een stuk voordeliger om zelf de flesvoeding mee te geven, Jelle eet echt niet voor euro per uur op.. :)

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik betaal voor 2 dagen kinderdagverblijf per week bijna 500 euro per maand.
    Daarvan krijg ik 380 euro terug van de belastingdienst.

Dus globaal genomen: voor 9 hele dagen opvang betaal ik 120 euro.
    Zo´n 13 a 14 euro per dag dus.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Klopt, flesvoeding en luiers hoeven we niet mee te geven dat hebben ze allemaal daar. Later ook fruit ed. Helaas was er voor ons weinig keus in kdv, was blij dat er nog ergens een plek was :)

Share This Page