Mijn dochtertje heeft op de psz een beste vriendinnetje! Nu konden de moeder en ik ook goed opschieten met elkaar. Ze had ook nog een andere dochter van dezelfde leeftijd als mijn jongste dochter, dus heel erg leuk allemaal. In begin hebben we veel gewhatsappt en hebben we aantal x afgesproken, samen gewinkeld en op school zagen we elkaar. Was echt heel gezellig tot op moment dat ze zei dat ze wou minderen omdat zoveel niet goed voelde. Prima, ik respecteer dat, geen probleem. Tijdje goed gegaan, tot ze zei dat ze hoopt op een goede vriendschap, maar niet vaker dan eens in de 2 weken wou afspreken. Hier had ik al vragen bij, want een goede vriendschap hoort niet zo bezwaard te voelen, maar prima ik vind het best. Nu merkte ik dat ze me steeds bewust voorbij liep op school en steeds meer afstand bewaarde. Heb haar daar naar gevraagd en het was zo. Nu zei ze het voelt niet goed, heb er geen tijd voor, blablabla. het spijt me dat ik je een ander gevoel heb gegeven. Ik voel me behoorlijk aan de kant gezet en voel me erg gekwetst. Ik snap er even niets van........... dat je zo kan omdraaien ineens, heel apart.
Inderdaad heel vreemd, je zou bijna denken dat er iets anders speelt! Heel lullig voor je zo, niet leuk!
Wat vreemd, je zou bijna denken dat er toch wat gebeurd is, (wat jij niet weet oid) Persoonlijk zou ik proberen om toch nog uitleg te krijgen, op de ene of de andere manier. Lukt het niet, jammer dan. Ik zou me ook gekwetst voelen hoor.
Je zou denken dat haar iets dwars zit of zo. Ze heeft er duidelijk geen zin meer in. Maar dan zou het wel zo netjes zijn om dat uit te spreken, en er niet zo omheen te draaien.
Nou meid ik voel echt met je mee want ik zit precies in de zelfde situatie, alleen dan zijn het 2 andere meiden die nu ineens beste vriendinnen zijn en zonder pardon niet meer met me willen omgaan. IK snap er helemaal niks van en de mensen in mijn omgeving die ze kennen ook niet. Ik kan wel tegen je zeggen "kom op joh er zijn meer leuke meiden om mee om te gaan" maar in dit geval gaat die vlieger niet op want ik voel me precies het zelfde als jij, nooit gedacht dat dat als volwassen vrouw het zo kwetsend is
Heel vreemd en echt heel lullig. gaan julie dochters op de psz nog wel met elkaar om? ander zou het ook voor hun lullig zijn.
Ik herken dan ook, werd door mijn "beste vriendin" van 15 jaar aan de kant gezet omdat ze een nieuwe vriend kreeg en hij tussen ons liep te stoken en zij dat ook nog een geloofde zonder mij te vragen hoe en wat, heb het ergste van 't ergste naar mijn hoofd gekregen over mijn verleden, mijn dochtertje beledigen noem maar op! Is alweer bijna 8 maanden geleden dat we ruzie kregen maar denk er nog iedere dag aan hoe ze me zoiets kan/kon flikken! Maar even over jou, ik zou haar even toelichting vragen over wat er aan de hand is? Dit is erg lullig even vragen wat er dan niet goed voelt? Of dat er mensen tussen jullie in willen staan? Veel succes in iedere geval, ik zeg altijd, de beste vriend die je hebt, ben jezelf...
neem aan dat onze dochters nog wel spelen samen op de psz, want hun staan er buiten, of ze moet haar dochter opschuinen oid. Dat heeft ze al eerder gedaan.
Kan er misschien iemand anders van de psz een rare roddel of iets dergelijks over je verteld hebben of zo? Dat de moeder van je dochters vriendinnetje daarom ineens afstand wil?
Diegene waar ze nu ineens mee omgaat en mij daarom waarschijnlijk dan aan de kant zet kent mij niet en ik haar ook niet. Zelf heeft ze ook niet echt vriendinnen, dus misschien dat ze ze niet kan behouden omdat ze zelf niet lekker in haar vel zit door haar verleden oid
Wat jammer deze situatie. Ik zou idd. ook nog eens vragen wat er precies aan de hand is of wat jij misschien (onbewust) gedaan heeft. Veel succes en sterkte. Wat betekent opschuinen precies? ik kan het niet gelijk vinden op google.
Hmmm dit fenomeen zie ik dus bij mijn schoonzus. Die is gewoon niet in staat meerdere vriendschappen te onderhouden. Daar zie je hetzelfde patroon als wat ik in jou verhaal zie. De vriendschap onstaat, bloeit heel intens op en dan in eens poef is het over en is er weer iemand anders waarbij er een vriendschap ontstaat. Het heeft waarschijnlijk helemaal niets met jou te maken maar ligt gewoon aan je "vriendin" Het enige wat jou rest is het likken van je wonden en doorgaan met je leven. Dat is tenminste wat ik heb gedaan toen 4 vriendinnen spontaan (en opvallend tegelijk )besloten dat een vriendschap met een MS patiënte het niet waard was.
Ook ik zit in een zelfde soort situatie. Ik heb echt niks, maar dan ook niks misdaan ofzo, volgens mij spoort ze gewoon niet (in mijn verhaal). Echt, van elke dag contact per sms, tot ineens weken niets, tot ik haar direct vroeg wat er was. Was niks, gewoon druk, ineens weer soort van contact. Van elkaar 1x per week zien (allebei kindjes) tot ineens niks meer. En nou ben ik ook net van fb geflikkert. Nou dan niet hoor, laat ze lekker in hun sop gaar koken. Als ik (en jij blijkbaar) dan zo makkelijk weg te mieteren zijn, hoeft het van mij ook niet meer hoor. Wat zijn sommige mensen toch .... ik heb er niet eens een goed woord voor Zullen we maar gewoon onze schouders optrekken? (en toch he, zit het me hardstikke dwars. Ik zou haar wel eens flink de waarheid willen zeggen, maar daar schiet ik toch niks mee op..... zucht) Wat me nog het meeste steekt, is dat ze zo gek was met mijn kleintje, toen hij nog echt klein was. Altijd maar langskomen of ik daarheen, kon ze lekker kroelen, want haar kindje is een stuk ouder en wilde dat niet echt meer. Maar nu is het nieuwe eraf denk ik en eigenlijk steekt het me, dat ze mijn kleintje dus zo aan de kant zet. Trut. (pardon)
Erg hoor dat mensen zo met je gevoelens kunnen spelen. En dan zegt ze ook nog ik wil je niet kwetsen hoor.....yeah!natuurlijk...... Kan er nog niet over uit, is er dan echt niemand buiten je gezin en familie om wie je kan vertrouwen en op wie je kan bouwen?
Hier mijn moeder net zo hoor. Ineens heftige vriendschap met iemand (Veeel dingen samen doen, veel dingen delen die ze meemaakt, verhalen kwijt kunnen enzo) totdat er ineens een ander vriendschap is en dan wordt de ander zo weer aan de kant gegooid. Sterker nog, daar gaat ze op een nare manier afstand van nemen (bewust ontlopen enzo terwijl dat toch enorm duidelijk is voor de ander) en ook is die ander dan het belangrijkste roddelonderwerp. Heel erg, maar er zijn idd zulke mensen.
Je schrijft dat al eerder haar dochter heeft opgezet tegen die van jou..... Misschien was de vriendschap toch niet zo als jij dacht. Het blijft lastig, eerlijkheid had in dit geval wel fijn geweest.
:s kan me voorstellen dat je je flink gekwetst voelt zeg!! Ik heb dan ook het vermoeden dat er meer speelt! Als je het zou willen kun je er naar vragen.. Maar ik zou er eerlijk gezegd geen energie meer in proberen te steken..
Ik vind het echt super jammer dat mensen zo kunnen zijn, in plaats van dat je gewoon zegt wat er is en eerlijk bent, dat is zo veel beter dan mensen zo in het ongewisse laten.Vind het echt schandalig want je kunt er iemand zo erg mee kwetsen.Zulke dingen zijn voor mij wel weer een rede om een stuk voorzichtiger te zijn met nieuwe vriendschappen