Hoi meiden, Even wat advies.. Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe baan. Niet echt actief, omdat ik vaak wordt afgewezen omdat de meeste werkgevers geen rekening kunnen houden met mijn ziekenhuisbezoeken. Logisch, waarom zou je een 'moeilijk' persoon aannemen.. Volgens mijn man ben ik te eerlijk en hoef ik helemaal niet te zeggen waar wij mee bezig zijn. We starten in maart met IVF en dat zal nog intensiever worden. Veel ziekenhuisbezoeken, mezelf injecteren, de punctie (en de rust dagen daarna) en de terugplaatsing. Manlief moet al vaak vrij vragen, terwijl hij niet eens mee gaat naar alle onderzoeken. Laat staan als ik straks ga werken. Weet iemand of je het verplicht bent te vertellen en hoe zouden jullie dit doen?
Hoi Dege, Ik ben ook middenin een ivf behandeling gaan solliciteren. Zou het zeker niet vertellen in je eerste gesprek!!! Je bent het absoluut niet verplicht en ze mogen je ook niet vragen naar de kinderwens. Ik heb dus niks er over gezegd en heb mij het tekenen van de contracten geïnformeerd hoe het zat als je eventueel eens naar het ziekenhuis moest. Vervolgens heb ik, na mijn proeftijd wel open kaart gespeeld. Risico natuurlijk op dat je na einde contract weg moet, maar dan heb je je al een maand bewezen , en kennen ze je al en dan is flexibiliteit ook groter. Maar zou het echt echt niet zeggen in je sollicitatie gesprek! Je moet jezelf dan juist verkopen! Succes met solliciteren!
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk ruim 5 jaar over gedaan om zwanger te worden. Ik zou dus nooit een baan laten schieten vanwege een zwangerschapswens. Elke baas zal beseffen wanneer hij een vrouw aanneemt tussen de 20 en zeg 40 zonder kinderen, dat die kinderen een keer kunnen komen. Als je nu al weet dat je in maart gaat starten, dan zou ik wel pas daarna aan een andere baan beginnen.
Ik zou het echt niet in een sollicitatie op tafel gooien. Dit schrikt werkgevers af. Ook omdat ze misschien niet weten wat het inhoud. Dit kan je later altijd aankaarten na je proeftijd bijvoorbeeld. Misschien niet helemaal eerlijk. maar je gaat het in t begin ook niet melden met; wij zijn bezig om zwanger te raken. op wat voor manier dat ook mag wezen. gaat hun niets aan en t is jullie keuze niet dat er maar bij komt kijken om zwanger te raken.
Ik ben ook aan het solliciteren terwijl ik in de mmm zit, maar ik ben zeker niet van plan dit gelijk te vertellen. Al helemaal niet in een sollicitatiegesprek. In mijn sector zijn niet veel banen te vinden momenteel en als er dus al eens een vacature is, dan schrijven daar zo 100 mensen. Als ik dan ook nog zou vertellen dat ik in een traject zit, snij ik mezelf wel heel erg in de vingers! Wat al genoemd word, je zou wel kunnen zorgen dat je niet in maart met een baan start. Als je middenin een ivf behandeling zit en veel vrij nodig hebt. Staat wat raar als je je gelijk al veel ziek meld. Zelf ben ik bezig met cryo terugplaatsingen, die zijn minder ingrijpend dan een complete behandeling en kosten me minder tijd. Ik ben er dan ook nog niet over uit of ik dit gelijk zou melden als ik een baan vind. Zal echt afhangen hoe het te combineren is met mijn eventuele nieuwe werktijden.
Ik ben werkeloos en ook druk aan het solliciteren. Helaas ook nog weinig uitgenodigd voor gesprekken. Ik vertel het sowieso niet tijdens mijn gesprekken, gaat ze (nog) niets aan. Vroeger zou ik het misschien wel verteld hebben, maar nu de banen zo schaars zijn zeker niet, het zal voor de meeste werkgevers een reden zijn om je niet aan te nemen ipv je eerlijkheid te waarderen en je wel aan te nemen. Ik adviseer je dan ook om het niet te doen. Ik ben overigens blij dat ik mijn cryo tp's nog heb kunnen doen bij mijn vorige werkgever en mijn verse ivf behandeling heb kunnen doen terwijl ik toch werkeloos thuis zit. Nu maar hopen op een positieve test, dan hoef ik het sowieso niet meer te vertellen. Weet je wat ik in m'n achterhoofd hou? Iemand die spontaan zwanger kan worden gaat ook niet vertellen dat ze gestopt is met de pil en drukt klust elke avond omdat ze probeert om zwanger te worden...
Haai, Wat ben ik blij om jouw topic tegen te komen. Ik heb een paar weken geleden te horen gekregen dat mijn contract in aug 2016 niet verlengd wordt. we zijn met onze wondertje droom ook beland in de MMM. IK draai nu onregelmatige diensten dus ik kan mijn werk heel makkelijk combineren met de ZK afspraken maar als ik straks 5 dagen per week werk dan kan ik nooit naar de Zk afspraken. Het zit mij ook heel erg dwars (slaaploze nachten)
misschien kan je met de ivf afdeling regelen dat je de echo's zoveel mogelijk voor werktijd of na werktijd kan komen doen. in ons zkh kan dat al vanaf 8 uur 's s ochtends dan zou ik daarna nog kunnen werken. alleen de punctie en tp worden lastig, maar misschien rondom die data je eigen ziekmelden of een paar vrije dagen opnemen ? zo komt niemand erachter veel succes met solliciteren!