Ik ben dan zelf grafisch ontwerper dus misschien kijk ik er met een verkeerd oog naar maar ik zou het wel leuk vinden als bijvoorbeeld de envelop er uit springt. Iets met geboorte, beschuit met muisjes, roze of blauw, geboortezegel, weet ik het. iets wat een link heeft met een geboortekaartje ofzo, kraampakket. Ik kan zoiets wel waarderen, al is het alleen maar de envelop (verpakking).
Die eigen ervaring zou ik juist wél interessant vinden, mits goed geschreven en later in de brief toegelicht (geen ervaring in werkgebied, wel ervaring als 'ontvangend', vandaar het verhaal bovenaan). En ik snap dat je wil opvallen, maar die 'opleuking' met kleur, lettertypes, beschuit met muisjes of andere clichés vind ik totaal geen meerwaarde hebben.
Subtiel en niet te cliché vind ik dan inderdaad wel weer leuk. Je sollicitatiebrief laten afdrukken op een soort geboortekaartje bijvoorbeeld, lijkt me dan wel weer leuk. Maar misschien is het ook too much. nieuw als verzorgende de kraamzorgwereld ingevlogen: [ Je Naam ]
Wauw, veel reacties! En ook hele goede tips, dank je wel! Ik bedacht me ook dat de muisjes to much zijn, zeker omdat het niet allemaal vrolijk is op een kraamafdeling Ik ga de brief zakelijk houden met misschien een citaat om te beginnen en mijn cv wil ik opvallend maken met wat betreft lay out. Bedankt voor jullie reacties! Als je googled op creatieve cv wordt ik al helemaal enthousiast. Ik zou het zelf zeker waarderen als iemand daar echt werk van maakt, het blijft een risico, maar icm een goede brief durf ik die gok te wagen.
Als je een brief stuurt , doe hem dan gewoon in een A4 enveloppe , dan valt je brief al op als de post binnenkomt.
Serieuse brief en cv en geboortekaartje erbij maken met iets ludieks. Bijvoorbeeld op die en die datum is de kraamverzorgende in mij geboren. Wilt u haar zien even bellen. Zoiets...
Ik heb wel een stukje er ervaring neergezet in mijn brief. Ik ben gaan werken bij de zelfde thuiszorg organisatie die mijn vader heeft verzorgd toen hij terminaal werd. Is ook de reden dat ik daar wilde werken, de visi van het bedrijf stond mij enorm aan. Heb niet de details vermeld maar wel mijn ervaring met het bedrijf. In het gesprek verder uitgelegd.
Oh een brief voor in de zorg zou ik zeker wat gevoel bij zetten! Je sluit daardoor juist onwijs aan! Werk zelf in de zorg en onpersoonlijke brieven gaan bij mij richting versnipperaar
Nou heb ik niet heel veel ervaring met solliciteren maar ik heb ooit de tip gehad om emotie in je brief te stoppen. Daarbij zei ze dat mensen zaken doen met mensen en emotie blijft hangen. Ze krijgen honderden brieven met het standaard riedeltje geachte meneer/mevrouw, naar aanleiding van, etc etc.. Als al die brieven die teksten hebben.. En een goed cv.. Hoe kunnen ze dan een selectie maken? mijn tip is dus beginnen in je brief met emotie . Ik heb het nu 1x gedaan en werd de volgende dag meteen gebeld voor een gesprek!